αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤέσσερα tips για να κάνεις το βιογραφικό σου να ξεχωρίσει από την «στοίβα»

Τέσσερα tips για να κάνεις το βιογραφικό σου να ξεχωρίσει από την «στοίβα»

Το έχουμε πει πολλές φορές εδώ στο It’s Possible: Ζούμε στην εποχή… των αμέτρητων βιογραφικών. Ειδικά όταν ανοίγουν θέσεις σε μια δημοφιλή εταιρία, είναι πιθανό να προκύψουν πολλοί υποψήφιοι που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Κάπως έτσι θα φτάσουν πολλά βιογραφικά στα χέρια του εργοδότη ή του HR Manager.

Πόσο χρόνο χρειάζεται ένας υπεύθυνος προσλήψεων για να αποφασίσει εάν είστε κατάλληλος για μια δουλειά; Είναι στην πραγματικότητα περίπου 7 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με σχετική έρευνα, σημειώνει το Harvard Business Review. Kαι συμπληρώνει: Για όσους μόλις μπαίνουμε στο εργατικό δυναμικό ή θέλουμε να κάνουμε μια αλλαγή καριέρας, ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Πρέπει να βρούμε τρόπους να ξεχωρίσουμε — και γρήγορα.

Τελικά, τι πρέπει να κάνεις για να ξεχωρίσει το βιογραφικό σου από την «στοίβα»; Το HBR παραθέτει 4 tips:

Ξεπέρασε τα bots

Σύμφωνα με τον Sulaiman Rahman, CEO της DiverseForce, οι υπεύθυνοι προσλήψεων μπορεί να μην είναι οι μόνοι που πρέπει να εντυπωσιάσετε. «Οι οργανισμοί χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την αυτοματοποίηση για την εξέταση βιογραφικών, επομένως είναι σημαντικό για όσους αναζητούν εργασία να χρησιμοποιούν λέξεις-κλειδιά που βρίσκονται επίσης στην πραγματική περιγραφή της θέσης εργασίας», μου είπε. Εν ολίγοις, όλο και περισσότερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) χρησιμοποιούνται για την αντιστοίχιση της γλώσσας του βιογραφικού σας με τη γλώσσα της αγγελίας εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι, όταν κάνετε αίτηση για οποιαδήποτε θέση εργασίας, θα πρέπει να προσέχετε τι έχει γράψει η εταιρεία σχετικά – τα πάντα, από τη γενική περιγραφή μέχρι τα προσόντα. Η γλώσσα που χρησιμοποιούν έχει δημιουργηθεί σκόπιμα για να αναδεικνύει τις δεξιότητες και τις εμπειρίες που αναζητούν, επομένως συνδυάστε αυτή τη γλώσσα στο βιογραφικό σας. Εάν το κάνετε, έχετε περισσότερες πιθανότητες να ξεπεράσετε την τεχνητή νοημοσύνη και να πάτε στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας. «Τα βιογραφικά με ασυνήθιστη μορφοποίηση μπορεί να είναι ελκυστικά στο ανθρώπινο μάτι», λέει επίσης ο Rahman «αλλά μπορεί να είναι δύσκολο για τα αυτοματοποιημένα συστήματα να βρουν λέξεις-κλειδιά σε αυτά τα βιογραφικά και αυτό μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ στον υποψήφιο».

Ανάδειξε τις δεξιότητες σου

Το βιογραφικό σας θα πρέπει να λέει μια ιστορία που να εξηγεί γιατί είστε ο καλύτερος για την θέση. Και όπως όλες οι μεγάλες αφηγήσεις, θα πρέπει να ξεκινά μία καλή εισαγωγή. Κάτω από το όνομα και τον τίτλο σας, συμπεριλάβετε μια περίληψη σχετικά με το τι έχετε να προσφέρετε και το ποιος είστε ως επαγγελματίας, καθώς και μια ενότητα βασικών δεξιοτήτων που τονίζει τα δυνατά σας σημεία — εστιάζοντας σε αυτά που σχετίζονται περισσότερο με τη δουλειά. Για την ενότητα των βασικών δεξιοτήτων, ο Reynolds συνιστά επίσης να επισημάνετε τυχόν δεξιότητες remote εργασίας. «Επειδή τόσοι πολλοί ρόλοι γίνονται τουλάχιστον εν μέρει, αν όχι εντελώς remote, μια ενότητα τεχνολογικών δεξιοτήτων δείχνει την ικανότητά σας να εργάζεστε μέσω διαφόρων πλατφορμών».

Μην μιλάς μόνο για δουλειά

Μόλις αποφοίτησες από το πανεπιστήμιο και έχεις μικρή εργασιακή εμπειρία; Σκέψου να συμπεριλάβεις μεγάλα έργα και papers στα οποία δούλεψες ως φοιτητής. «Τα ομαδικά έργα και οι μεγάλες ερευνητικές εργασίες μπορούν να περιλαμβάνουν τους τύπους δεξιοτήτων που αναζητούν πολλοί εργοδότες: επικοινωνία, δεξιότητες γραφής, διαχείριση χρόνου, εστίαση, διαχείριση project, ομαδική εργασία και έρευνα — είναι μόνο μερικές από αυτές», λέει ο Reynolds. Μπορεί να είναι δύσκολο να αποφασίσετε πού να τοποθετήσετε αυτό το είδος εμπειρίας στο βιογραφικό σας, αλλά εάν η δουλειά που έχετε κάνει έχει «τρέξει» σε μεγάλο βαθμό σε ακαδημαϊκό περιβάλλον, οι ειδικοί συνιστούν να την αναφέρετε ξεχωριστά σε μια ενότητα με τίτλο “Σχετική εμπειρία”.

Άσε τους αριθμούς να μιλήσουν

Οι αριθμοί μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Και μπορείς να είσαι λίγο πιο αναλυτικός. Ποια από αυτές τις προτάσεις ακούγεται πιο εντυπωσιακή;

«Στην προηγούμενη θέση μου, οδήγησα την ομάδα να αυξήσει τα έσοδα κατά 20%»

«Στην προηγούμενη θέση μου, αύξησα τα ετήσια έσοδα από 5 εκατομμύρια δολάρια σε 6 εκατομμύρια δολάρια, ένα κέρδος 20%, ενώ ηγούμουν μιας παγκόσμιας ομάδας έξι υπαλλήλων σε τέσσερις ζώνες ώρας».

Οι περισσότεροι υπεύθυνοι προσλήψεων θα έλεγαν η δεύτερη. Όχι μόνο μιλάει για το επίτευγμα του υποψηφίου, αλλά δείχνει επίσης το βάθος της επιτυχίας του αναφέροντας γεγονότα. Κανείς δεν μπορεί πραγματικά να διαφωνήσει με τους αριθμούς. «Μας βοηθούν να καταλάβουμε πόσο επιτυχημένος ήταν ένας υποψήφιος», εξηγεί ο Lance Robbins, διευθυντής οικονομικής ανάπτυξης και ανάπτυξης εργατικού δυναμικού στη Distribute Consulting. «Τα metrics είναι απαραίτητα για την αφήγηση της ιστορίας των προηγούμενων επιτυχιών», συμπληρώνει. Επομένως, καταγράψτε τυχόν μετρήσιμα ορόσημα που πετυχαίνετε τώρα στην παρούσα δουλειά σας, το project ή την πρακτική σας άσκηση. Ποτέ δεν ξέρετε πότε θα σας φανούν χρήσιμοι οι αριθμοί και τα αποτελέσματα που πετύχατε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε σημάδια για να καταλάβεις έναν κακό εργοδότη από την πρώτη job interview

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen + 12 =