αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤέσσερις τρόποι για να εντοπίσεις έναν «τοξικό» υπάλληλο πριν τον προσλάβεις

Τέσσερις τρόποι για να εντοπίσεις έναν «τοξικό» υπάλληλο πριν τον προσλάβεις

Ναι, οι προσλήψεις είναι ένα κομβικό κομμάτι για να αναπτυχθεί μία εταιρία- ή να οδηγηθεί στην καταστροφή αν γίνουν λάθος επιλογές. Αν φέρεις το λάθος άτομο στην εταιρική κουλτούρα σου μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα.

Η προσθήκη έστω και ενός «τοξικού» υπαλλήλου μπορεί να δηλητηριάσει… όλο το πηγάδι. Σε μια μελέτη του 2015 που δημοσιεύτηκε στο Journal of Applied Psychology, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι στοιχεία όπως η αγένεια, είναι μεταδοτικά. Σαν το κρυολόγημα. Η αρνητικότητα γεννά αρνητικότητα και είναι πολύ εύκολο να πέσεις στην παγίδα της.

Πως μπορείς να αποτρέψεις ένα τέτοιο σκηνικό; Κάνοντας σωστές προσλήψεις. Το να κάνετε σοφές, υπολογισμένες προσλήψεις δεν είναι πάντα εύκολο. Αναπόφευκτα, θα συναντήσετε υποψηφίους που μιλάνε καλά στη job interview τους, αλλά θα απαντήσουν με αγένεια σε ένα επόμενο email. ‘Η θα έχουν κακή συμπεριφορά μετά την πρόσληψη.

Το αμερικανικό FastCompany παραθέτει σε άρθρο του 4 τρόπους για να για να εντοπίσεις έναν «τοξικό» υπάλληλο πριν τον προσλάβεις. Αν είσαι ιδιοκτήτης μίας επιχείρησης ή manager, ίσως αυτός ο μίνι οδηγός να σου φανεί χρήσιμος. Για να χτίσεις την σωστή ομάδα.

1. Βελτιώστε τη διαδικασία πρόσληψης. Αφιερώστε χρόνο για να προσδιορίσετε με σαφήνεια τις αξίες της εταιρείας σας. Και αποφασίστε τι τύπους εργαζομένων θα θέλατε να φέρετε στην ομάδα σας. Χρειάζεται και προετοιμασία σε βάθος χρόνου. Στην εποχή των social media μπορείς πιο εύκολα να συνδεθείς με τα κατάλληλα άτομα, τα οποία μπορούν πιθανόν να αποτελέσουν τον ιδανικό υποψήφιο για μία θέση που θα ανοίξει στην συνέχεια. Για αυτό φτιάξε την λίστα σου και άσε την να υπάρχει… για την στιγμή που θα χρειαστεί. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από τους υπεύθυνους προσλήψεων ή το προσωπικό HR να παρακολουθούν τους υποψήφιους. Βασίσου σε αξιόπιστους συναδέλφους που μπορούν να σε βοηθήσουν να αξιολογήσεις τους υποψήφιους. Ακόμα κι αν πιστεύεις ότι έχεις μια… έκτη αίσθηση για τις προσλήψεις, το να αφήνεις τους άλλους να ζυγίζουν τα δεδομένα μπορεί να σε προειδοποιήσει για «τοξικά σημάδια» που ίσως να μην είδες.

2. Παρατηρήστε τη συμπεριφορά. Ενας τρόπος για να αποφύγετε μια κακή πρόσληψη είναι να παρατηρήσετε τη συμπεριφορά των υποψηφίων. Το πώς συμπεριφέρονται στους άλλους μπορεί να αποκαλύψει πολύ περισσότερα για τον χαρακτήρα τους από ό,τι οι δομημένες απαντήσεις μπορούν να δώσουν σε μία συνέντευξη. Κοίτα τους υποψήφιους: Αντιμετωπίζουν τον βοηθό σου και τον θυρωρό με σεβασμό; Είναι η προσωπικότητά τους ζεστή με φυσικό τρόπο; Πώς απαντούν στους άλλους συνεργάτες σας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης; Ομολογουμένως, θα πρέπει να λάβετε υπόψη τη νευρικότητά τους στη συνέντευξη, αλλά δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε οποιαδήποτε ένταση ή κακό σημάδι στις αλληλεπιδράσεις τους. Ως ηγέτης, η απόφασή σας για μία πρόσληψη θα πρέπει να βασίζεται στη συμπεριφορά που παρακολουθείτε και όχι μόνο στα λόγια που ακούτε.

3. Αξιολόγηση σύμφωνα με τις αξίες. Το αν κάποιος θα γίνει σπουδαίος παίκτης ομάδας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό με το εάν οι αξίες του ευθυγραμμίζονται με την αποστολή της εταιρείας σας. Κατά την αξιολόγηση μιας πιθανής πρόσληψης, παρατηρήστε ποια είναι η γενική νοοτροπία του υποψηφίου. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Personnel Psychology δείχνει ότι οι εργαζόμενοι που ταιριάζουν καλά με την κουλτούρα μιας εταιρείας τείνουν να έχουν υψηλότερη εργασιακή ικανοποίηση. Επομένως, η αφιέρωση χρόνου για την προσεκτική αξιολόγηση των αξιών ενός ατόμου είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση ενός πιο χαρούμενου εταιρικού περιβάλλοντος. Δοκιμάστε επίσης τη συναισθηματική τους νοημοσύνη ρωτώντας πώς έχουν ανταποκριθεί σε challenges στο παρελθόν.

4. Μη βιάζεσαι να κάνεις την πρόσληψη. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να είσαι απελπισμένος όταν σκέφτεσαι να φέρεις κάποιον στην ομάδα. Η ικανότητα και το ταλέντο μπορεί να φαίνονται, αλλά θέλετε κάποιον που επίσης θα προσθέσει στην κουλτούρα της εταιρείας σας και θα εμπνεύσει τους γύρω τους- και όχι να μειώσει το ηθικό. Μία βιαστική απόφαση είναι περισσότερο πιθανό να οδηγήσει σε μία λάθος πρόσληψη. Το πιο δύσκολο κομμάτι της εξάλειψης των τοξικών υπαλλήλων είναι να έχετε την υπομονή να κάνετε το φλιτράρισμα και να λάβετε μια τεκμηριωμένη απόφαση. Πάρτε τον χρόνο σας. Πραγματοποιείστε δύο γύρους συνεντεύξεων και συνεχίζετε με συστάσεις. Στο τέλος της ημέρας, θα έχετε το κεφάλι σας ήσυχο γνωρίζοντας ότι καταλήξατε στην τέλεια προσθήκη για την ομάδα σας. ‘Η τουλάχιστον θα έχετε περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε σημάδια για να καταλάβεις έναν κακό εργοδότη από την πρώτη job interview

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten − 8 =