10/12/24

Τέσσερα τρικ που χρησιμοποιούν οι μάστερ της επικοινωνίας για να τους ακούνε όλοι με προσοχή

Κάποτε ο Warren Buffett ρωτήθηκε για το ποια θα ήταν η μία συμβουλή που θα έδινε στους νέους 21-22 ετών. Και εκείνος απάντησε πολύ συγκεκριμένα.

«Επενδύστε στον εαυτό σας. Ένας εύκολος τρόπος για να γίνετε 50% πιο πλούσιοι από ότι είστε τώρα, είναι να ‘ακονίσετε’ τις επικοινωνιακές δεξιότητές σας», λέει ο Buffett.

Και εξηγεί ότι αναφέρεται τόσο στον γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Αν δεν μπορείς να επικοινωνήσεις σωστά, δεν έχουν κανένα νόημα οι προσπάθειες σου. Ακόμα κι αν είσαι το δυνατότερο μυαλό. Το κομβικό εδώ είναι να μεταδόσεις αυτά που θέλεις στους άλλους.

Μερικοί άνθρωποι φαίνεται να ξέρουν φυσικά πώς να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε ένα ομαδικό περιβάλλον. Μπορούν να εκφραστούν καθαρά και να ακούν προσεκτικά, χωρίς να μονοπωλούν τη συζήτηση.

Το να είσαι ισχυρός στην επικοινωνία, είναι σημαντικό για πολλούς λόγους, όπως η οικοδόμηση και η διατήρηση σχέσεων, η επίτευξη στόχων, η επίλυση συγκρούσεων, η βελτίωση της παραγωγικότητας, η ηγεσία και η επιρροή στους άλλους, η πρόοδος στην καριέρα σου, η έκφραση με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και αυθεντικότητα και η βελτίωση της ψυχικής και συναισθηματικής σου ευεξίας.

Ο Warren Buffett καταφέρνει συχνά να απομυθοποιεί περίπλοκες επενδυτικές έννοιες με απλές αφηγήσεις. Όπως εξηγεί το αμερικανικό inc.com το λεγόμενο storytelling μπορεί να κάνει την διαφορά. Και παραθέτει 4 που χρησιμοποιούν οι μάστερ της επικοινωνίας για να τους ακούνε όλοι με προσοχή.

Ενσυναίσθηση: Κατανοήστε το κοινό σας. Η γνώση των ανησυχιών και των φιλοδοξιών που έχουν οι άνθρωποι που σας ακούνε, βοηθά στη δημιουργία μιας αφήγησης που θα έχει απήχηση.

Ανθρωποκεντρικό περιεχόμενό: Συνδυάστε προσωπικές εμπειρίες και ιστορίες στην παρουσίασή σας. Αυτά τα σημεία επαφής της πραγματικής ζωής κάνουν τις αφηρημένες έννοιες πιο εύκολα κατανοητές. Το χιούμορ βοηθάει επίσης.

Διατηρήστε την εστίαση: Αν και οι ιστορίες είναι ισχυρές, πρέπει να ευθυγραμμίζονται με το βασικό μήνυμα. Μην παρασύρεσαι. Μείνε στο βασικό point που θες να μεταδόσεις.

Η απλότητα είναι χρυσός: Μην το κάνεις περίπλοκο. Απλοποιήστε τη γλώσσα σας, χρησιμοποιήστε σχετικές μεταφορές για να γίνετε πιο κατανοητοί. Και βεβαιωθείτε ότι η ιστορία σας ρέει λογικά.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

six − four =