Το πήρες απόφαση. Η δουλειά που έχεις δεν σε ικανοποιεί πλέον, και είσαι έτοιμος να ψάξεις την επόμενη μεγάλη ευκαιρία. ‘Η μπορεί να μην έχεις καθόλου δουλειά, οπότε το ψάξιμο γίνεται ακόμα πιο απαραίτητο. Ετοιμάζεις το βιογραφικό σου και ξεκινάς να το στέλνεις σε αγγελίες και σε εταιρίες που σε ενδιαφέρουν. Όμως μισό λεπτό. Τι ακριβώς πρέπει να έχει το βιογραφικό σου για να ξεχωρίσει από την μάζα;
Όπως έχουμε ξανά πει, ζούμε στην εποχή των αμέτρητων βιογραφικών. Και οι HR Managers ξοδεύουν μόλις μερικά δευτερόλεπτα για να τσεκάρουν το βιογραφικό σου, και να που το «ναι ή το «όχι» στη προοπτική να σε συναντήσουν για μια συνέντευξη. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που παρουσιάζει το κορυφαίο career site, Glassdoor, οι HR Managers και οι εργοδότες στην εποχή μας, κοιτούν 4 βασικά πράγματα στο βιογραφικό σου. Και είναι αυτά που μπορούν να κρίνουν το παιχνίδι.
1# Λέξεις- κλειδιά. Το πρώτο πράγμα που θέλει να δει η άλλη πλευρά, είναι αν ταιριάζεις με την θέση εργασίας. Έτσι οι HR Managers αναζητούν λέξεις- κλειδιά στο βιογραφικό σου, που να δείχνουν ότι πληρείς τις προδιαγραφές που θέλουν. Φρόντισε να προσαρμόζεις το βιογραφικό σου στην εκάστοτε θέση, και να παραθέτεις skills, γνώσεις και προϋπηρεσία που να «κουμπώνουν» με τη θέση.
2# Ψεύτικα skills. Είναι συχνό το φαινόμενο στα βιογραφικά. Αν όμως γίνει αντιληπτό ότι λες ψέμματα σε κάτι, μάλλον θα αποκλειστείς από την διαδικασία πρόσληψης. Είναι επίσης καλό να μην παραθέτεις μόνο τα skills σου, αλλά και μερικές επιτυχίες σου που να βασίζονται σε αυτά.
3# Πρόοδος στην καριέρα σου. Οι εργοδότες θέλουν να διαβάζουν ένα βιογραφικό που να παραθέτει μια επαγγελματική ιστορία επιτυχίας. Βεβαιωθείτε ότι το βιογραφικό σας περιγράφει τις βασικές ευθύνες που έχετε αναλάβει σε κάθε θέση και πώς συνέβαλαν αυτές στη συνολική επιτυχία της σταδιοδρομίας σας.
4# Παρουσία στο ίντερνετ. Ναι, στην εποχή μας οι εργοδότες τσεκάρουν τα social media. Θέλουν να δουν το personal brand που έχει οικοδομήσει ο κάθε υποψήφιος, και άλλα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την προσωπικότητα του. Βάλε στο βιογραφικό σου π.χ. το link από το προφίλ σου στο Linkedin. Και φυσικά πρόσεχε να έχεις «συμμαζέψει» όλα τα social media σου.