αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέλος τα Starbucks από την Ρωσία

Τέλος τα Starbucks από την Ρωσία

Ο γνωστός αμερικανικός κολοσσός με αλυσίδα καφέ σε όλο τον κόσμο Starbucks δήλωσε στις αρχές της εβδομάδας ότι θα αποχωρήσει από την αγορά της Ρωσίας, έχοντας εκεί δραστηριότητες τα τελευταία 15 έτη και ακολουθώντας το παράδειγμα της McDonald’s. Η αμερικανική αλυσίδα εστιατορίων γρήγορου φαγητού έθεσε τέλος στην αυτοπρόσωπη παρουσία της στη Ρωσία, ανταποκρινόμενη στις κυρώσεις εις βάρος της χώρας εξαιτίας της εισβολής στην Ουκρανία. Βέβαια, στην περίπτωση της McDonald’s εξετάζεται η αλλαγή επωνυμίας της, σύμφωνα με όσα αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο ΤASS.

Συγκεκριμένα, ο γενικός διευθυντής της, Ολέγκ Παρόεβ, επισήμανε ότι «θα δημιουργηθεί νέο εμπορικό σήμα και όσα εστιατόρια λειτουργούν υπό καθεστώς δικαιόχρησης θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν σε ένα νέο σύστημα εμπορικών όρων, που είτε αποδέχονται είτε απορρίπτουν – είναι προς το συμφέρον όλων μας να εγκαινιαστεί η νέα επωνυμία». Ειδικότερα, τα εστιατόρια της McDonald’s θα πωληθούν στον τοπικό κάτοχο της αδείας, Alexander Govor, για να μετονομαστεί, αν και θα διατηρήσει τα εμπορικά της σήματα.

Η αλυσίδα των καφέ Starbucks, των οποίων η ομώνυμη εταιρεία έχει έδρα το Σιάτλ στις ΗΠΑ, διαθέτει 130 καταστήματα στη Ρωσία και τελούν υπό τη διαχείριση του κατόχου της σχετικής Alshaya Group. Απασχολεί δε στη χώρα περίπου 2.000 άτομα, ενώ η απόφασή της να τερματίσει τη λειτουργία της εκεί διαφέρει από την προσέγγιση άλλων ξένων εταιρειών. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault διαθέτει το πλειοψηφικό της μερίδιο στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας με ανοικτή την επιλογή να μπορέσει να κάνει επαναγορά του κάποια στιγμή στο μέλλον. Μια σειρά από άλλες δυτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Imperial Brands και Shell, αποκόπτονται από τη ρωσική αγορά, συναινώντας στο να πουλήσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία στη χώρα ή να τα εκχωρήσουν σε τοπικούς διαχειριστές. Τον Μάρτιο η Starbucks έκλεισε τα καταστήματά της και ανέστειλε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στη Ρωσία, ακόμη και της αποστολής των προϊόντων της στη χώρα, μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Η εταιρεία, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Ρωσία το 2007, δήλωσε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τους υπαλλήλους της εκεί, συμπεριλαμβανομένης της αμοιβής τους για έξι μήνες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − 4 =