αρχικηVIRALΤέλος οι αιώνιοι φοιτητές από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια- Μπαίνει… χρονικό deadline

Τέλος οι αιώνιοι φοιτητές από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια- Μπαίνει… χρονικό deadline

Ελάχιστη βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών και κατάργηση του «κακώς εννοούμενου» ασύλου ώστε να επιστρέψουν τα πανεπιστήμια στους φοιτητές τους, στους καθηγητές τους και στο διοικητικό προσωπικό, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ως άμεσες παρεμβάσεις στον τομέα της ευθύνης της. Επίσης, ανακοίνωσε μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς, για να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις, επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή και επιμόρφωση τους.

Ταυτοχρόνως η κ. Κεραμέως τόνισε ότι η εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας αποτελούν τον πρώτο στόχο του κυβερνητικού προγράμματος για την Παιδεία. Στο πλαίσιο της ριζικής αλλαγής της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Δια βίου μάθησης ανακοίνωσε την επαναφορά του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Εξάλλου ανακοίνωσε την ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης, ενώ για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεκαθάρισε πως κεντρική επιδίωξη είναι να απελευθερωθεί το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας, και να υπάρξει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

Η μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στοχεύει σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας», υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας ανακοινώνοντας την κατάργηση του «κακώς νοούμενου» ασύλου έτσι ώστε οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.

– Δεύτερον, η κ. Κεραμέως ανακοίνωσε ότι θεσπίζονται σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.

– Τρίτον, καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.

– Τέταρτον, ενισχύεται η αυτονομία και εξωστρέφεια των Ιδρυμάτων με την απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, την διεύρυνση της δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, ενίσχυσης των θερινών χειμερινών σχολειών σε τομείς που η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα (π.χ. πολιτισμός, ναυτιλία, τουρισμός), ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες, αξιοποίηση της δυνατότητας ΣΔΙΤ για την κάλυψη επιμέρους αναγκών των Ιδρυμάτων (π.χ. για κατασκευή φοιτητικών εστιών), εισαγωγής νέου θεσμικού πλαισίου για δωρεές προς τα Ιδρύματα και για την υλοποίηση πατεντών και επιστημονικών ιδεών, απλοποίησης του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας, επέκτασης του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

– Πέμπτον, θωρακίζεται η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) και εισάγονται διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα. Και ειδικότερα: Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 10 =