Περισσότεροι από τους μισούς νέους θέλουν να είναι influencers — το 57%, για την ακρίβεια. Αυτό σύμφωνα με μια έρευνα του Morning Consult του 2023 σε 1.000 άτομα της Gen. Και δεν είναι οι μόνοι. Σχεδόν οι μισοί, το 41% των ενηλίκων συνολικά, θα επέλεγε επίσης την ίδια καριέρα, σύμφωνα με παρόμοια έρευνα του Morning Consult σε 2.204 ενήλικες των Η.Π.Α. όπως μεταδίδει το CNBC.
Οι λόγοι ποικίλλουν. Κάποιοι «είναι πολύ ενθουσιασμένοι με την ιδέα της διασημότητας, της φήμης και των χρημάτων», λέει η Victoria Bachan, πρόεδρος ταλέντων στο influencer agency, Whalar. Μερικοί «απλώς αναζητούν πραγματικά ένα μέρος για να συνδεθούν και να βρουν μία κοινότητα», και υπάρχουν και εκείνοι που απλώς λατρεύουν να δημιουργούν χρησιμοποιώντας τα εργαλεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λέει.
Όποιοι και αν είναι οι λόγοι τους, η δουλειά μπορεί να είναι πιο δύσκολη από όσο φαίνεται.
«Υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη ότι είναι εύκολο»
Το να γίνεις δημιουργός επί πληρωμή είναι βασικά παρόμοιο με το να διευθύνεις τη «δική σου ανεξάρτητη media company», λέει η Taylor Lorenz, παρουσιαστής του podcast τεχνολογίας και πολιτισμού Power User και συγγραφέας του «Extremely Online».
«Υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη ότι είναι εύκολο», λέει, προσθέτοντας ότι, «οι περισσότερες startups αποτυγχάνουν, και νομίζω ότι οι περισσότερες media startups αποτυγχάνουν επίσης».
Υπάρχουν 4,2 δισεκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με το Creator Report 2022 της εταιρείας εργαλείων Linktree. Από αυτούς, τα 200 εκατομμύρια είναι δημιουργοί ή άτομα που δημιουργούν έσοδα από το κοινό τους. Αυτό σημαίνει ότι μόλις το 4,7% των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κερδίζουν χρήματα από αυτό.
Ακόμα κι αν βγάζουν χρήματα από αυτό, δεν είναι απαραίτητα αρκετά για να ζήσουν. Περίπου οι μισοί, το 48% των δημιουργών κερδίζουν 15.000 $ ή λιγότερα ετησίως, σύμφωνα με έρευνα του 2023 σε περισσότερους από 2.000 δημιουργούς, από την εταιρεία NeoReach. Λιγότερο από το ένα τρίτο, το 28,9% βγάζει περισσότερα από 50.000 $ ετησίως κάνοντας αυτή τη δουλειά.
Η καθημερινότητα ενός influencer
Για όσους είναι σε θέση να κάνουν μία τέτοια καριέρα, η καθημερινότητα μπορεί να είναι εξαντλητική.
Η 27χρονη Hannah Williams και ο σύζυγός της διαχειρίζονται τον δημοφιλές λογαριασμό στο TikTok Salary Transparent Street, όπου ρωτούν ανθρώπους σε όλη τη χώρα ποιοι είναι οι μισθοί τους. Το κανάλι έχει 1,4 εκατομμύρια ακόλουθους και το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους προέρχεται από brand partnerships με εταιρείες όπως η Capital One. Με πολύ μικρότερο μερίδιο εσόδων να προέρχεται απευθείας από τις πλατφόρμες στις οποίες δημοσιεύουν περιεχόμενο.
Η Williams είναι δημιουργός full-time από τότε που εγκατέλειψε την προηγούμενη δουλειά της ως αναλύτρια δεδομένων το 2022. Το 2023, η επιχείρησή της απέφερε συνολικά περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια. Τώρα αντλεί 125.000 $ ετησίως για τον δικό της μισθό.
Η Williams συνήθως αρχίζει να εργάζεται γύρω στις 8 π.μ., συμπεριλαμβανομένων των email, της επεξεργασίας βίντεο και του προγραμματισμού περιεχομένου. Από το μεσημέρι έως τις 3 μ.μ., είναι συνήθως σε κλήσεις με πελάτες. Κάνει διάλειμμα γύρω στις 4 μ.μ. και επιστρέφει στο γραφείο της γύρω στις 6 μ.μ., οπότε δουλεύει «φουλ μέχρι τα μεσάνυχτα», λέει. Αυτή και ο σύζυγός της ταξιδεύουν επίσης πολύ για τη δουλειά, και δημοσιεύουν τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.
Χρειάζεται συνέπεια, από Δευτέρα έως Κυριακή, λέει. «Από τη στιγμή που ξυπνάτε μέχρι την ώρα που πηγαίνετε για ύπνο, το Διαδίκτυο είναι ανοιχτό, άρα και εσείς».