αρχικηVIRALΣυνέντευξη στο Forbes: Πως η influencer Emily Ratajkowski βγάζει «χρυσό» από τους 25.000.000 followers της

Συνέντευξη στο Forbes: Πως η influencer Emily Ratajkowski βγάζει «χρυσό» από τους 25.000.000 followers της

Κάθε φορά που η Emily Ratajkowski ανακοινώνει μια νέα κολεξιόν από το δικό της brand μόδας, το Inamorata, στα 25,4 εκατομμύρια ακολούθων της στο Instagram, το πουλάει μέσα σε 24 ώρες, όπως σημειώνει το Forbes.

Η 28χρονη έγινε αρχικά γνωστή από τη συμμετοχή της στα μουσικά βίντεο του Robin Thicke, “Blurred Lines”, το 2013. Από τότε έχει συνεργαστεί με τις DKNY, Kerastase, L’Oreal και πολλούς άλλους. Συνολικά, οι ακόλουθοί της στο Instagram ξεπερνούν σε αριθμό συνδυαστικά τους πληθυσμούς της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου, του Λος Άντζελες και της Σιγκαπούρης. Η εταιρεία ρούχων της, η Inamorata, ξεκίνησε το 2017 και τώρα περιλαμβάνει 85 ενδύματα για κολύμπι, αξεσουάρ και εσώρουχα. Πρόκειται για μια πλατφόρμα, αποκλειστικής ιδιοκτησίας της Ratajkowski, με δικούς της πόρους, που στηρίζεται στους εκατομμύρια ακολούθους της στο Instagram, ενώ είναι επικερδής από το ξεκίνημα.

Πρόσφατα, μάλιστα, η Ratajkowski κέρδισε μια θέση στη λίστα του Forbes 30 Under 30 για την επιχειρηματικότητά της. Αυτόν τον μήνα, το Forbes ήρθε σε επικοινωνία με το μοντέλο-influencer-σχεδιάστρια-επιχειρηματία, για να μάθει περισσότερα για τη ζωή και τα επιχειρηματικά της σχέδια.

Alexandra Sternlicht: Είσαι μοντέλο, ηθοποιός και influencer εδώ και πολύ καιρό. Τι ήταν αυτό που σε έπεισε να ιδρύσεις μια εταιρεία;

Emily Ratajkowski: Αυτό που δεν καταλαβαίνουν αρκετοί είναι πως όταν είσαι μοντέλο, ή ηθοποιός, ή influencer, υπογράφεις πάρα πολλά συμβόλαια. Έγινα λοιπόν πολύ καλή στο να κλείνω συνεργασίες. Πολλές από αυτές ήταν συνεργασίες βάσει δικαιωμάτων, δηλαδή δάνειζα το όνομά μου ή έδινα κατευθυντήριες γραμμές σε μια προϊόντική σειρά, και λάμβανα ένα μικρό ποσοστό από τα κέρδη. Τότε κατάλαβα ότι αυτό είναι τρελό, επειδή με το όνομά μου κέρδιζαν πολύ περισσότερα από εμένα.

Πλέον είναι κατανοητό πως όταν χτίζεις έναν λογαριασμό στο Instagram χτίζεις ένα brand. Οι άνθρωποι όμως δεν σκέφτονταν έτσι πριν από τρία χρόνια. Και τότε σκέφτηκα πως αν και είχα δημιουργήσει το Emrata, χρειαζόμουν μια αλλαγή, δηλαδή να ιδρύσω κάτι καινούργιο που δεν θα βασίζεται στις συνεργασίες, αλλά στα δικά μου προϊόντα.

AS: Έχεις έναν τεράστιο αριθμό ακολούθων και οπαδών στα social media. Πώς επηρεάζει αυτό τα επιχειρηματικά σου σχέδια και πώς μιλάς στους καταναλωτές σου;

ER: Για να είμαι ειλικρινής, οι ακόλουθοί μου είναι τα πάντα. Στοχεύουμε να “ράβουμε” τις προϊοντικές κατηγορίες του brand ακριβώς σε αυτό που ζητούν και θέλουν οι καταναλωτές. Το σημαντικό είναι να παίρνουμε πολλές πληροφορίες για τις αγοραστικές συνήθειές τους. Έχω την Emrata εδώ και πολύ καιρό, με αποτέλεσμα να γνωρίζω τις τάσεις και τα γούστα των δικών μου followers. Πρέπει να χτίσεις όμως μια τέτοια σχέση. Το καλύτερο όμως είναι πως δεν υπάρχει ημερολόγιο, δηλαδή δεν στηριζόμαστε στους άλλους, παρά μόνο στις ιδέες μας και σε όσα ζητούν από εμάς οι followers.

AS: Έχεις μεγαλώσει στον κόσμο των social media και έχεις πετύχει να μετατρέψεις αυτή την παρουσία σου στα κοινωνικά δίκτυα σε επιχείρηση. Πες μας για αυτό το ταξίδι.

ER: Όταν δεν είχα αποκτήσει αυτή την απήχηση στα social media, εργαζόμουν στον χώρο του μόντελινγκ. Το 2011 ανέβασα την πρώτη μου ανάρτηση και όλοι αναρωτιόντουσαν “ποιο είναι αυτό το παιδί;”. Μου άρεσε πραγματικά επειδή σαν μοντέλο είχα πολύ μικρό έλεγχο της εικόνας μου. Το Instagram ήταν ο τρόπος μου να κάνω όσα σχεδίαζα με τον δικό μου τρόπο. Ήταν πολύ διασκεδαστικό, φυσιολογικό και γέμισε αυτό που έλειπε από τη δουλειά μου. Και, ναι, μεγάλωσε πολύ καλά.

Θυμάμαι, μάλιστα, τότε που πολλοί από τον χώρο μας συνειδητοποίησαν πως αυτός είναι ένας εντυπωσιακός τρόπος για να επικοινωνείς άμεσα με τους ανθρώπους, τους οπαδούς και τους followers.

AS: Μπορείς να μου πεις για το πρώτο ντιλ που πέτυχες βάσει του λογαριασμού σου στο Instagram;

ER: Η πρώτη φορά που θυμάμαι ήταν όταν ήμουν στην ενημερωτική καμπάνια του “Gone Girl”, κάπου στις αρχές του 2014. Το στούντιο της ταινίας λοιπόν με παρακινούσε συνέχεια να δημοσιεύω στο Instagram και να βάζω τις σχετικές ετικέτες (tags).

AS: Όσον αφορά τα συμβόλαια, τι είναι αυτό που κοιτάς σε μια εταιρεία για να συνεργαστείς μαζί της;

ER: Θέλω να συνεργαστώ με brands που με βλέπουν σαν brand. Ο απαραίτητος όρος που θέτω στους νομικούς που χειρίζονται τις συνεργασίες είναι πως δεν ξεκινάμε επαφές με εταιρείες που σκέφτονται πως “προσλαμβάνουμε αυτή την κοπέλα για να αποκτήσουμε τα δικά της προϊόντα και ό,τι έχει δημιουργήσει, και να εκμεταλλευτούμε το κανάλι της όπως θέλουμε εμείς”.

Πρέπει η συνεργασία να “μιλάει” στο δικό μου brand και στους δικούς μου ακολούθους. Υπάρχουν, βέβαια, ακόμα πολλές εταιρείες που δεν το καταλαβαίνουν αυτό.

AS: Ναι, και έχεις ένα μοναδικό χαρακτηριστικό, πως ό,τι κάνεις γίνεται αμέσως πρωτοσέλιδο.

ER: Ναι, το γνωρίζω.

AS: Πώς το χρησιμοποιείς αυτό λοιπόν στη δουλειά σου;

ER: Είναι φοβερό, έτσι δεν είναι; Μόνο και μόνο να με φωτογραφίζουν όταν βγάζω βόλτα τον σκύλο μου. Βέβαια, κάποιες φορές είναι ενοχλητικό γιατί εκτίθεμαι συνεχώς, αλλά είναι κάτι που το εκμεταλλεύομαι και κερδίζω από αυτό. Θέλω να δημιουργώ στιγμές δημοσιότητας αλλά και να τις χρησιμοποιώ επιχειρηματικά για να προωθήσω τα δικά μου προϊόντα.

AS: Πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν ό,τι κάνεις και εσύ στο Instagram. Τι έχεις να τους πεις;

ER: Δύο πράγματα: Πρώτον, να εκτιμάς εσύ ο ίδιος τον εαυτό σου γιατί δεν θα το κάνει κανείς άλλος. Δεύτερον, να ξέρεις πολύ καλά τον εαυτό σου, την άποψή σου και να επιμένεις σε αυτήν βελτιώνοντάς την συνεχώς.

AS: Ποιο είναι το αγαπημένο κομμάτι της δουλειάς σου;

ER: Είναι πολύ δημιουργική. Αισθάνομαι εντυπωσιακά όταν σκέφτομαι πως την άλλη Πέμπτη πρέπει να κάνω κάτι και ο κόσμος θα αντιδράσει σε αυτό. Όποια απόφαση και να πάρουμε, μπορούμε να τη βγάλουμε προς τα έξω όπως θέλουμε, και να έχουμε το feedback που χρειαζόμαστε για να το κάνουμε καλύτερο. Είναι πραγματικά κάτι πολύ δυνατό.

AS: Τώρα θα ήθελα να σου κάνω κάποιες πιο χαλαρές ερωτήσεις, αν δεν σε πειράζει.

ER: Ναι, φυσικά.

AS: Σε μια άλλη ζωή, τι δουλειά θα έκανες;

ER: Α, δεν ξέρω. Νιώθω όμως πως πάλι θα κατέληγα στο ίδιο. Ίσως δούλευα στον χώρο της τέχνης ή κάπου σχετικά. Ο ουρανός είναι το σύνορο όταν χτίζεις τον δικό σου κόσμο.

AS: Αν μπορούσες να λύσεις ένα παγκόσμιο πρόβλημα σε πέντε λεπτά, ποιο θα ήταν αυτό;

ER: Η φτώχεια.

AS: Σχετικά με αυτό… Πρόσφατα υποστήριξες τον Bernie Sanders για Πρόεδρο των ΗΠΑ. Δεν φοβάσαι να εκφραστείς πολιτικά. Μπορείς να μας πεις για αυτό;

ER: Πάντοτε ασχολούμουν με την πολιτική και θα συνεχίσω να το κάνω. Θα ήταν το ίδιο για εμένα εάν εμφανιζόμουν στις προεκλογικές καμπάνιες σαν απλός πολίτης. Τώρα είναι ακόμα καλύτερο που έχω μια πλατφόρμα μέσω της οποίας επικοινωνώ με τον κόσμο για αυτά τα ζητήματα.

AS: Ποιους ανθρώπους θαυμάζεις περισσότερο και γιατί;

ER: Είναι πολύ δύσκολο να το απαντήσω. Θαυμάζω πολλούς ανθρώπους και σίγουρα οποιονδήποτε που αψήφησε τα στερεότυπα. Γιατί είναι πολύ δύσκολο να το κάνεις αυτό.

AS: Πώς ένιωσες όταν μπήκες στη λίστα του Forbes;

ER: Ήταν φανταστικό. Ένιωσα ότι πέτυχα κάτι πολύ σημαντικό. Δεν μεγάλωσα σε οικογένεια με επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ο πατέρας μου είναι καλλιτέχνης και η μητέρα μου συγγραφέας. Αυτή η επιχείρηση είναι κάτι που ξεκίνησα μόνη, δεν είχα κάποιον συγγενή για να με καθοδηγήσει σε αυτό.

AS: Τι στόχους έχεις για το 2020;

ER: Η κεντρική ιδέα πίσω από όλους τους στόχους είναι να λέω την ιστορία μου, να μοιράζομαι την άποψή μου, και να κερδίζω από αυτό. Μάλιστα, γράφω ένα βιβλίο, μια συλλογή δοκιμίων, που αναμένεται να εκδοθεί του χρόνου, αν και ελπίζω να κυκλοφορήσει φέτος.

Πηγή: Forbes

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × two =