αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Συγγνώμη, αλλά…»: 5 φράσεις που χρησιμοποιούν οι ανασφαλείς άνθρωποι

«Συγγνώμη, αλλά…»: 5 φράσεις που χρησιμοποιούν οι ανασφαλείς άνθρωποι

Oλοι έχουμε στιγμές όπου αμφιβάλουμε για τον εαυτό μας. Αλλά όταν αυτές οι στιγμές μετατρέπονται σε επαναλαμβανόμενο μοτίβο, μπορεί να είναι σημάδι βαθύτερων ανασφαλειών.

Το θέμα είναι ότι τα λόγια μας συχνά προδίδουν τα συναισθήματά μας, ακόμα κι όταν προσπαθούμε να τα κρύψουμε. Έτσι, αν πιάνεις τον εαυτό σου να χρησιμοποιεί τακτικά ορισμένες φράσεις, μπορεί να είσαι πιο ανασφαλής από όσο νομίζεις.

Τώρα θα εξερευνήσουμε 5 φράσεις που μπορεί να αποκαλύψουν τις κρυμμένες σας ανασφάλειες. Και μην ανησυχείτε, το να αναγνωρίσετε αυτές τις ανασφάλειες είναι το πρώτο βήμα για να τις ξεπεράσετε.

1) «Συγγνώμη, αλλά…»

Όλοι ζητάμε συγγνώμη όταν χρειάζεται, είναι κομμάτι του να είμαστε ευγενικοί και προσεκτικοί. Αλλά έχετε παρατηρήσει ποτέ πόσο συχνά λέτε «συγγνώμη»;

Οι ανασφαλείς άνθρωποι τείνουν να ζητούν υπερβολικά συγγνώμη, ακόμη και για πράγματα που δεν είναι δικό τους λάθος. Είναι σαν ένας αμυντικός μηχανισμός, που προσπαθεί να αποφύγει τη σύγκρουση ή την κριτική πριν καν συμβεί.

Η φράση «Συγγνώμη, αλλά…» χρησιμοποιείται συχνά ως προπομπός για να εκφράσετε μια γνώμη. Σαν να κάνετε κάποιο λάθος που έχετε τις δικές σας σκέψεις. Αν και είναι σημαντικό να είσαι ευγενικός, το να ζητάς συνεχώς συγγνώμη μπορεί να σε κάνει να φαίνεσαι ανασφαλής για τον εαυτό σου.

2) «Βγάζει νόημα;»

Αφού εξηγήσουμε κάτι, συχνά λέμε “βγάζει νόημα;” στο τέλος.

Φυσικά, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι επικοινωνούμε αποτελεσματικά και ο έλεγχος για κατανόηση δεν είναι απαραίτητα κακό. Αλλά όταν χρησιμοποιείται υπερβολικά, μπορεί να αποκαλύψει έλλειψη εμπιστοσύνης στην ικανότητά μας να εκφραζόμαστε ξεκάθαρα.

3) «Δεν είμαι ειδικός, αλλά…»

Η φράση «Δεν είμαι ειδικός, αλλά…» χρησιμοποιείται συχνά ως αποποίηση ευθύνης πριν μοιραστείτε μια γνώμη ή σκέψη. Είναι ένας τρόπος να υποβαθμίσουμε τις γνώσεις ή τις ικανότητές μας πριν καν εκφραστούμε.

Είναι ενδιαφέρον ότι μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Personality and Social Psychology διαπίστωσε ότι τα άτομα που υποτιμούν τις ικανότητες ή τις γνώσεις τους είναι συχνά πιο ικανά από αυτά που τις υπερεκτιμούν. Αυτό το φαινόμενο, γνωστό ως φαινόμενο Dunning-Kruger, υποδηλώνει ότι αν αμφιβάλλετε για την τεχνογνωσία σας, μπορεί στην πραγματικότητα να γνωρίζετε περισσότερα από όσα νομίζετε.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα μπείτε στον πειρασμό να προλογίσετε τις σκέψεις σας με το «Δεν είμαι ειδικός, αλλά…», θυμηθείτε ότι οι γνώσεις σας είναι πιθανώς πιο πολύτιμες από ό,τι νομίζετε.

4) «Δεν ήταν τίποτα αυτό που έκανα, πραγματικά»

Πόσο συχνά υποβαθμίζετε τα επιτεύγματά σας; Απορρίπτετε τα κομπλιμέντα με ένα περιφρονητικό «Δεν ήταν τίποτα, αλήθεια»;

Το να υποτιμάτε τα επιτεύγματά σας και να εκτρέπετε τον έπαινο είναι ένα κοινό σημάδι ανασφάλειας. Είναι σαν να νιώθεις άβολα να αναγνωρίζεις την αξία σου ή να φοβάσαι να φανείς καυχησιάρης.

Είναι εντάξει να δέχεστε φιλοφρονήσεις και να αναγνωρίζετε τα επιτεύγματά σας. Αν το κάνετε αυτό δεν σημαίνει ότι είστε αλαζόνες. Σημαίνει ότι είστε σίγουροι για τις ικανότητές σας και μπορείτε να αναγνωρίσετε τη δική σας αξία.

5) «Απλά στάθηκα τυχερός»

Το να αποδίδετε την επιτυχία σας στην τύχη και όχι στη δική σας σκληρή δουλειά και ικανότητα, είναι ένα άλλο κοινό σημάδι ανασφάλειας. Είναι σαν να «ρίχνετε» τις ικανότητες και την προσπάθειά σας.

Η φράση «Απλά ήμουν τυχερός» χρησιμοποιείται συχνά όταν νιώθουμε άβολα να αναγνωρίσουμε τον δικό μας ρόλο στα επιτεύγματά μας. Είναι σαν να φοβόμαστε ότι το να έχουμε την επιτυχία μας μπορεί να μας κάνει να φαινόμαστε αλαζόνες ή ότι οι άλλοι μπορεί να πιστεύουν ότι δεν αξίζουμε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 2 =