αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣτον ΟΑΣΑ ψάχνουν τρόπο για να σταματήσουν τους επιβάτες που περνάνε δύο- δύο τις μπάρες

Στον ΟΑΣΑ ψάχνουν τρόπο για να σταματήσουν τους επιβάτες που περνάνε δύο- δύο τις μπάρες

Μελέτη για το χρόνο απόκρισης των πυλών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα σταθερής τροχιάς ετοιμάζει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, προκειμένου να σταματήσει το φαινόμενο με ένα εισιτήριο να περνούν από τις πύλες δύο ή και περισσότερα άτομα.

Το φαινόμενο έχει πάρει διαστάσεις από τότε που έκλεισαν οι πύλες εισόδου-εξόδου στο μετρό και τους ΗΣΑΠ, υπονομεύοντας σημαντικά την προσπάθεια μείωσης της λαθρεπιβίβασης και της τόνωσης των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών.

Ο ΟΑΣΑ, στον οποίο ανήκει η ευθύνη εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και έχει αναθέσει στο ΕΜΠ να ερευνήσει ποιο είναι το βέλτιστο χρονικό διάστημα που θα πρέπει να μένουν ανοιχτές οι πύλες όταν οι επιβάτες χτυπάνε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Όπως αναφέρει το Economistas.gr, με τις παρούσες ρυθμίσεις οι πύλες παραμένουν ανοιχτές για περίπου 8 δευτερόλεπτα (αν και πρέπει να είναι λίγο λιγότερο). Ο ΟΑΣΑ κατέληξε στη διάρκεια αυτή, μετά από μελέτη που ετοίμασε η ανάδοχος εταιρεία, Hellas Smart Ticket, έπειτα από εκτεταμένες δοκιμές. Η μελέτη που έχει αναλάβει το ΕΜΠ θα καταγράψει τι ισχύει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη.

Τα έως τώρα αποτελέσματα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι ενθαρρυντικά, δεδομένου πως στα μέσα σταθερής τροχιάς παρατηρείται από τον περασμένο Μάιο αύξηση των εσόδων που ανέρχεται σε 25% κατά μέσο όρο, συγκριτικά με το 2017.

Αυτό σημαίνει πως η ΣΤΑΣΥ, η οποία είχε έσοδα 95 εκατομμύρια ευρώ το 2017, κερδίζει κάθε μήνα από τον περασμένο Μάιο περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον. Ωστόσο, η αποτελεσματική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που με κόστος γύρω στα 70 εκατομμύρια ευρώ αποτελεί το πιο σημαντικό έργο στα μέσα μεταφοράς, υπονομεύεται από την έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού.

Η επαναφορά των ελέγχων στα μέσα μεταφοράς θα αποτελέσει, σύμφωνα με πληροφορίες, έναν από τους στόχους που θα τεθεί στις συγκοινωνιακές εταιρείες από το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ).

Τελευταίο σχόλιο
  • Το έργο έμπαζε εξ αρχής. Γιατί? Γιατί πολύ απλά οι συγκεκριμένες μπάρες δεν ειναι κατάλληλες. Μια απλή βόλτα σε πόλεις το εξωτερικού θα έδειχνε οτι οι μπάρες εισόδου εξόδου που χρησιμοποιούνται είναι οι κλασσικές στρογγυλές που περνάει ένα άτομο τη φορά και μετά κλειδώνουν. Και δεν χρησιμοποιείταοι μόνο στα ΜΜΜ του εξωτερικού, αλλά και στην Ελλάδα σε πολλά σημεία, γήπεδα π.χ. Μπορεί να ειναι παλαιας τεχνολογίας αλλά ειναι αποτελεσματικό γιατι αναγνωρίζει και αφήνει να περάσει ένα άτομο τη φορά. Simple as that.

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen + 14 =