αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣτην εποχή των ανθρωποκεντρικών επιχειρήσεων | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Στην εποχή των ανθρωποκεντρικών επιχειρήσεων | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Ποιο είναι το πρώτο πρόσωπο που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς την λέξη Facebook; Ο Mark Zuckerberg. Όταν ακούς την λέξη Amazon; Ο Jeff Bezos. Για την Tesla; O Elon Musk. Για την Alibaba; O Jack Ma. Για την Huffington Post; Η Arianna Huffington. Δεν είναι τυχαίο. Ζούμε στην εποχή των ανθρωποκεντρικών επιχειρήσεων.

Οι παραπάνω άνθρωποι είναι μόνο μερικοί από αυτούς που επέλεξαν να μπουν δυνατά στον επιχειρηματικό κόσμο, ακλουθώντας αυτή την τακτική. Δεν έφτιαξαν απλά μια επιχείρηση, αφήνοντας… ένα logo να μιλά για αυτή και να βγαίνει μπροστά. Βγήκαν οι ίδιοι μπροστά. Το κάνουν με κάθε ευκαιρία.

Έτσι έχουν καταφέρει δύο βασικά πράγματα: Πρώτον, δημιούργησαν brands τα οποία έχουν μια πιο «ανθρώπινη» μορφή. Ναι, είναι επιχειρήσεις με έσοδα και έξοδα. Αλλά έχουν και ένα story πίσω τους. Σκέψου το: Δεν μιλάμε απλά για το Facebook. Μιλάμε για το Facebook το οποίο έφτιαξε κάποτε ένας 19χρονος φοιτητής, μέσα σε ένα δωμάτιο. Αυτό τον φοιτητή (σε λίγο μεγαλύτερη version), τον βλέπουμε ακόμα και σήμερα. Είναι ο Mark Zuckerberg.

Όσοι όμως επιλέξουν να χτίσουν μια ανθρωποκεντρική επιχείρηση, κερδίζουν και κάτι ακόμα: Φτιάχνουν και το δικό τους όνομα. Και αν το καταφέρεις αυτό, μετά μπορείς να κάνεις (σχεδόν) οτιδήποτε.

Δεν είναι τυχαίο, ότι πρόσφατα ο Musk πούλησε χιλιάδες καπέλα με το σήμα της Boring Company. Κάνοντας απλά μια ανάρτηση στο Twitter. Στη συνέχεια πούλησε και… φλογοβόλα με το σήμα της ίδιας εταιρίας. Μπορεί να κάνει σχεδόν ότι θέλει. Γιατί έχει καταφέρει να δημιουργήσει το προσωπικό brand του. Και ένα όραμα γύρω από τον ίδιο. Στο οποίο όλοι είναι πρόθυμοι να συνυφαίνουν. Με τον Musk να βγάζει πολλαπλά κέρδη (και) από αυτό.

Τι γίνεται στην Ελλάδα: Από όλους του νέους (ή λίγο παλιότερους) επιχειρηματίες που έχει τύχει να συζητήσω, μπορώ να πω ότι αρκετοί έχουν καταλάβει το μοντέλο που περιγράφουμε σε αυτό το άρθρο. Και το ακολουθούν. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που… έχουν μείνει λίγο πίσω. ‘Η ντρέπονται. ‘Η βαριούνται. Δεν έχω καταλήξει ακριβώς στο «γιατί», όμως υπάρχουν αρκετοί νέοι επιχειρηματίες και startuppers, με τους οποίους θα κάνεις π.χ. συνέντευξη και θα σου πουν «ας μην βάλουμε φωτογραφίες των ιδρυτών. Εμείς θέλουμε να φαίνονται τα προϊόντα και το logo μας». Άντε τώρα να τους πείσεις…

Οι εποχές που βλέπαμε απλά ένα logo εταιρίας, έχουν μάλλον περάσει. Ναι, είναι αλήθεια ότι κάποτε βλέπαμε, για παράδειγμα, την Nokia, την ξέραμε σαν εταιρία, αγοράζαμε τα προϊόντα της, και οι περισσότεροι από εμάς δεν ξέραμε ποιος βρίσκεται πίσω από το «τιμόνι» του brand.

Τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Βγες λοιπόν μπροστά και μίλα για το project σου. Κάνε και ακόμα πιο τολμηρές επιλογές. Μην ξεχνάμε ότι ακόμα και ο Elon Musk, έχει παίξει ως guest στην σειρά «The Big Bang Theory». Πάντα βέβαια πρέπει να έχεις στα χέρια σου και ένα project που κάνει την ζωή των ανθρώπων καλύτερη. Αλλιώς κινδυνεύεις να γίνεις απλά ένας celebrity- επιχειρηματίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × four =