αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣταμάτα να τα παίρνεις όλα προσωπικά. Εδώ είναι 3 ψυχολογικά τρικ που θα σε βοηθήσουν

Σταμάτα να τα παίρνεις όλα προσωπικά. Εδώ είναι 3 ψυχολογικά τρικ που θα σε βοηθήσουν

Όλοι έχουμε δεχτεί κριτική κατά καιρούς. Και τα σχόλια δεν γλιστρούν σαν το νερό… από την πλάτη της πάπιας.

Αλλά η κριτική είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής- και το να ακούς κάποια αρνητικά σχόλια χωρίς υπερβολική αντίδραση είναι μια δεξιότητα ζωής. Εάν μπορούμε να ακούσουμε δίκαιη κριτική για τις πράξεις μας χωρίς να το παίρνουμε προσωπικά, όχι μόνο ξεφεύγουμε από το να νιώθουμε πληγωμένοι ή ντροπιασμένοι, αλλά επίσης εμποδίζουμε την κλιμάκωση της κριτικής. Αντίθετα, αν σκεφτούμε, «πλήγωσες τα συναισθήματά μου, οπότε θα σου το επιστρέψω», δημιουργούμε περισσότερη σύγκρουση.

Πώς μπορούμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα λιγότερο προσωπικά, τόσο για να ωφελήσουμε τον εαυτό μας, όσο και τους άλλους;

Εδώ είναι 3 απλά tips.

1. Δες ποια είναι η πηγή

Θα ήταν το ίδιο πιθανό να πιείτε νερό από μια ορεινή πηγή, όσο από μια λακκούβα κάτω από έναν κάδο σκουπιδιών; Φυσικά και όχι. Μα γιατί; Εκτός από το γεγονός ότι είστε έξυπνοι, είναι επειδή η πηγή έχει σημασία.

Το ίδιο ισχύει και για την κριτική. Η κριτική προέρχεται από κάποιον που σας αρέσει και σέβεστε; Αυτό το άτομο σας γνωρίζει καλά; Ή μήπως είναι κάποιος λέει ο,τι του κατέβει ή δεν είχε ποτέ μια αυθεντική αλληλεπίδραση μαζί σας;

Εν ολίγοις, θα δεις πολύ διαφορετικά την κριτική, αν παρουσιάστηκε με προσοχή από κάποιον που εμπιστεύεσαι και όχι από ένα τυχαίο τύπο. Σκεφτείτε την πηγή, η οποία θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε αν θα λάβετε υπόψη σας τα σχόλιά ή απλά θα πρέπει να πας παρακάτω.

2. Δώστε στους επικριτές άλλη μια ευκαιρία, αλλά όχι απεριόριστες ευκαιρίες

Οι άνθρωποι λένε άσχημα πράγματα. Οι άνθρωποι μπορεί να είναι χαζοί. Οι άνθρωποι δεν έχουν φίλτρο. Είναι ανθρώπινο να κάνεις ένα λάθος και να πεις κάτι επικριτικό ή προσβλητικό, αλλά αν συμβαίνει ξανά και ξανά, δεν είναι πια λάθος, είναι μοτίβο.

Αν σας προσβάλλουν επανειλημμένα χωρίς συγγνώμη ή αναγνώριση, είναι καιρός να μιλήσετε ή/και να περιορίσετε την επαφή. Σίγουρα είναι καιρός να χαράξετε κάποια όρια.

Για αυτό λοιπόν είναι χρήσιμο να δώσεις μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά όχι άπειρες ευκαιρίες.

3. Αμφισβητήστε τη δική σας τελειομανία

Υπάρχει μια ευθεία γραμμή μεταξύ υπερευαισθησίας και τελειομανίας. Τα άτομα που παίρνουν τα πράγματα προσωπικά συχνά εργάζονται πολύ σκληρά για να είναι άμεμπτοι, άψογοι ή άριστοι, ακριβώς έτσι ώστε κανείς να μην τους επικρίνει. Όταν παίρνουν αρνητικά σχόλια, είναι σαν να χάνονται όλα αυτά για τα οποία έχουν δουλέψει τόσο σκληρά.

Εάν αυτό σας ακούγεται γνώριμο, μπορείτε να το επαναπροσδιορίσετε με μερικούς τρόπους. Το ένα είναι να ενσωματώσετε το να ακούτε καλύτερα την κριτική στην τελειομανία σας. Γίνετε καλύτεροι στη λήψη σχολίων. Στοχεύστε ψηλότερα όταν πρόκειται να ασχοληθείτε με τον σχολιασμό.

Ένας άλλος, πιο δύσκολος τρόπος, είναι να αλλάξετε την τελειομανία σας. Τολμήστε να αποδεχτείτε τις ρωγμές και τα ελαττώματα σας. Το να συνειδητοποιήσετε σιγά- σιγά ότι είστε μία χαρά όπως είστε, απαιτεί χρόνο και δουλειά, αλλά η απλή αναγνώριση των ”κουμπιών” σας μπορεί να είναι ένα ισχυρό πρώτο βήμα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − four =