αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣταμάτα να παίρνεις το κάθε τι προσωπικά. Εδώ είναι 3 τρικ που θα σε βοηθήσουν

Σταμάτα να παίρνεις το κάθε τι προσωπικά. Εδώ είναι 3 τρικ που θα σε βοηθήσουν

Σε κανέναν δεν αρέσει να μας κάνουν κριτική. Αλλά η κριτική είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής και το να ακούς κάποια αρνητικά σχόλια χωρίς υπερβολική αντίδραση είναι μια δεξιότητα ζωής. Εάν μπορούμε να ακούσουμε δίκαιη κριτική για τις πράξεις μας χωρίς να το παίρνουμε προσωπικά, όχι μόνο ξεφεύγουμε από το να νιώθουμε πληγωμένοι ή ντροπιασμένοι, αλλά επίσης εμποδίζουμε την κλιμάκωση της κριτικής. Αντίθετα, αν σκεφτούμε, «πληγώσατε τα συναισθήματά μου, οπότε θα σας πληγώσω πίσω», δημιουργούμε περισσότερη σύγκρουση.

Πώς μπορούμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα λιγότερο προσωπικά, τόσο για να ωφελήσουμε τον εαυτό μας όσο και τους άλλους;

Σκεφτείτε την πηγή

Θα ήταν το ίδιο πιθανό να πιείτε νερό από μια ορεινή πηγή όσο από μια λακκούβα κάτω από έναν κάδο σκουπιδιών; Φυσικά και όχι. Μα γιατί; Εκτός από το γεγονός ότι είστε έξυπνοι, είναι επειδή η πηγή έχει σημασία.

Το ίδιο ισχύει και για την κριτική. Η κριτική προέρχεται από κάποιον που σας αρέσει και σέβεστε; Αυτό το άτομο σας γνωρίζει καλά; Ή μήπως είναι κάποιος γνωστός που ανοίγει το στόμα του και λέει ο,τι θέλει ή δεν είχε ποτέ μια αυθεντική αλληλεπίδραση μαζί σας;

Εν ολίγοις, θα πρέπει να πάρεις πολύ διαφορετικά την κριτική, αν παρουσιάστηκε με προσοχή από κάποιον που εμπιστεύεσαι και όχι από έναν τυχαίο. Σκεφτείτε την πηγή, η οποία θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε αν θα λάβετε υπόψη σας τα σχόλιά ή απλά θα προχωρήσεις παρακάτω.

Δώστε στους κριτικούς άλλη μια ευκαιρία, αλλά όχι απεριόριστες ευκαιρίες

Οι άνθρωποι λένε άσχημα πράγματα. Οι άνθρωποι μπορεί να είναι χαζοί. Οι άνθρωποι δεν έχουν φίλτρο. Είναι ανθρώπινο να κάνεις ένα λάθος και να πεις κάτι επικριτικό ή προσβλητικό, αλλά αν συμβαίνει ξανά και ξανά, δεν είναι πια λάθος, είναι μοτίβο.

Αν σας προσβάλλουν επανειλημμένα χωρίς συγγνώμη ή αναγνώριση, είναι καιρός να μιλήσετε ή/και να περιορίσετε την επαφή. Δεν σημαίνει ότι θα ξεκόετε εντελώς, ειδικά αν πρέπει ακόμα να δουλέψετε ή να είστε συγγενείς μαζί τους, αλλά σίγουρα είναι καιρός να χαράξετε κάποια όρια.

Αμφισβητήστε τη δική σας τελειομανία

Υπάρχει μια ευθεία γραμμή μεταξύ υπερευαισθησίας και τελειομανίας. Τα άτομα που παίρνουν τα πράγματα προσωπικά συχνά εργάζονται πολύ σκληρά για να είναι… άψογοι ή άριστοι, ακριβώς έτσι ώστε κανείς να μην τους επικρίνει. Όταν παίρνουν αρνητικά σχόλια, είναι σαν να καταρρίπτουν όλα αυτά για τα οποία έχουν δουλέψει τόσο σκληρά.

Εάν αυτό σας ακούγεται γνωστό, μπορείτε να το επαναπροσδιορίσετε με μερικούς τρόπους. Το ένα είναι να ακούτε καλύτερα την κριτική στην τελειομανία σας. Γίνετε καλύτεροι στη λήψη σχολίων.

Ένας άλλος, πιο δύσκολος τρόπος, είναι να αλλάξετε την τελειομανία σας. Τολμήστε να αποδεχτείτε τις ρωγμές σας. Το να συνειδητοποιήσετε σιγά σιγά ότι είστε αρκετός όπως είστε απαιτεί χρόνο και δουλειά, αλλά η απλή αναγνώριση των κουμπιών σας μπορεί να είναι ένα ισχυρό πρώτο βήμα. Εάν δεχτήκατε bullying στο παρελθόν, μπορεί να είστε υπερευαίσθητοι σε σχόλια που σας θυμίζουν ότι ένα περιστατικό στο σχολείο.

Οποιαδήποτε κριτική που φέρνει στο προσκήνιο κάτι παλιό, πονάει πολύ βαθιά, αλλά μόνο το να γνωρίζετε ότι κάτι είναι ένα πρόβλημα, είναι το πρώτο βήμα για να το αποκτήσετε και τελικά να το θεραπεύσετε.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 − fifteen =