10/12/24

Σενάριο για μερική κρατικοποίηση της Aegean Airlines- Ποια είναι τα δεδομένα

Σε ένα σκοτεινό τούνελ με αβέβαιο αποτέλεσμα φαίνεται πως έχει μπει η Aegean, αφού η αεροπορική εταιρία έχει πληγεί σημαντικά από την εξάπλωση του Covid-19.

Πριν από λίγες ημέρες ο Πρόεδρος της εταιρίας, Ευτύχης Βασιλάκης περιέγραψε με τον πιο γλαφυρό τρόπο την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρία, αναγνωρίζοντας παράλληλα και τα δικά του λάθη στην αντιμετώπιση της κρίσης:

«Δεν θα ντραπώ να πω ότι έκανα λάθος τόσο εγώ όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος μας. Καταλάβαμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σοβαρό πρόβλημα αλλά δεν καταλάβαμε το βάθος και την διάρκεια του. Λάθος όχι σε θέματα υγείας, όπου πήραμε όλα τα σωστά μέτρα και τελικά είχαμε μόνο ένα κρούσμα στα πληρώματα μας, και αυτό χωρίς συμπτώματα, αλλά λάθος σε ότι αφορά τις εκτιμήσεις της ταχύτητας επανάκαμψης. Νομίζαμε αρχικά για ένα μήνα, μετά για δύο μήνες και τώρα δυστυχώς μιλάμε για τουλάχιστον έξι. Παράλληλα είχαμε και την λανθασμένη εντύπωση ότι τα ταμειακά μας αποθέματα είναι τόσα πολλά που δεν θα μπορέσουμε να έχουμε οικονομικό πρόβλημα στο χρονικό διάστημα που το είχαμε προσδιορίσει» είπε ο κ. Βασιλάκης.

Όπως περιέγραψε «ο πρώτος μήνας, από τα τέλη Φεβρουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου, πέρασε από μία διαδικασία ισορροπίας μεταξύ της προσπάθειας να λειτουργήσουμε με ασφάλεια χωρίς να προλάβουμε να συνειδητοποιήσουμε καλά καλά το επερχόμενο οικονομικό κόστος. Υπό κανονικές συνθήκες επιχειρηματικά εξετάζουμε αν θα πάμε 20% αριστερά ή 20% δεξιά και ξαφνικά σε έναν μήνα πήγαμε από το ρετιρέ στο υπόγειο. Σήμερα η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί, αλλά ουσιαστικά είναι σαν να έχει κλείσει καθώς έχουμε το 0,05% των εσόδων μας ανά ημέρα.».

Παράλληλα, δήλωσε πως η μείωση του προσωπικού είναι πλέον μονόδρομος και πως ο κλάδος των αερομεταφορών για να βρεθεί στα επίπεδα που ήταν πριν από την υγειονομική κρίση, θα χρειασθεί 2-3 χρόνια.

Οι εναλλακτικές επιλογές για την επιβίωση μιας εταιρίας με τόσο ραγδαία πτώση στα έσοδα της και με τεράστια έκθεση σε προμηθευτές, συντήρηση εξοπλισμού και μισθοδοσία δεν είναι και πολλές. Για αυτό και ο κ. Βασιλάκης μίλησε ανοικτά για κρατική στήριξη της εταιρίας: «Ελπίζουμε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υποστήριξης από το κράτος που να μπορέσει να μας βοηθήσει και εμάς που είμαστε τόσο πολύ πληττόμενοι να διατηρήσουμε περισσότερο κόσμο ή να τους δίνουμε κάτι περισσότερο από αυτό που μπορούμε», είπε χαρακτηριστικά.

Κρατική στήριξη χωρίς ανταλλάγματα δεν νοείται, όπως σημειώνει το passenger.gr. Όπως λέει το ίδιο site σε άρθρο του, η μερική κρατικοποίηση της εταιρίας είναι μια επιλογή που βρίσκεται πάνω στο τραπέζι και ίσως είναι η μοναδική λύση, μιας και ιδιώτες επενδυτές δεν υπάρχουν, για να μπορέσει η Aegean Airlines να αποκτήσει τη ρευστότητα που χρειάζεται και να αντιμετωπίσει την ραγδαία πτώση των εργασιών της. Είναι σημαντικό ωστόσο να αποσαφηνιστεί ο χρόνος, το εύρος και οι όροι που θα συνοδεύουν το οικονομικό αντάλλαγμα αυτής της κρατικοποίησης. Οι διατήρηση των θέσεων εργασίας πάντως τίθεται ως ένα απο τα βασικά προαπαιτούμενα για το κλείσιμο οποιουδήποτε deal μεταξύ της εταιρίας και της ελληνικής Κυβέρνησης.

Στη Γερμανία, όπου ο αεροπορικός κολοσσός Lufthansa βρίσκεται και αυτός στα πρόθυρα κατάρρευσης, υπάρχει ανοικτό το σενάριο κρατικής διάσωσης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ όπου το κράτος, προς το παρόν, φαίνεται πως δεν θα έχει λόγο στη διαμόρφωση της πολιτικής της αεροπορικής εταιρίας. Το μόνο που αναμένεται να δοθεί στην κυβέρνηση είναι μια ή δύο εποπτικές θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Οι δυο πλευρές είναι πολύ κοντά σε συμφωνία και ανακοινώσεις αναμένονται τις προσεχείς ημέρες.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

six − 4 =