αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠώς η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται «αθόρυβα» και παίρνει χρήματα… από το πορτοφόλι σου

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται «αθόρυβα» και παίρνει χρήματα… από το πορτοφόλι σου

Από τις αεροπορικές εταιρείες μέχρι τις διαδρομές Uber και από κάθε online παραγγελία στο Amazon ως τα σούπερ μάρκετ, όλες οι επιχειρήσεις γνωρίζουν τόσα πολλά για τους χρήστες που είναι σαν να αναβοσβήνει ένας αριθμός πάνω από το κεφάλι κάθε καταναλωτή: Πόσα χρήματα είναι πρόθυμος να πληρώσει στη δεδομένη στιγμή.

Στην εποχή των αλγόριθμων, η μεταβλητότητα της τιμολόγησης παρεισφρέει όλο και περισσότερο στο ψηφιακό εμπόριο, με τις χρεώσεις να ανεβοκατεβαίνουν σε «πραγματικό χρόνο», όπως εξηγεί το Business Insider.

Όμως αυτό που είναι πολύ πιο ανησυχητικό, είναι η άνοδος της εξατομικευμένης τιμολόγησης, η πρακτική των ηλεκτρονικών καταστημάτων να εκμεταλλεύονται τα δεδομένα του αγοραστή για να χρεώνουν την υψηλότερη τιμή που είναι διατεθειμένος να πληρώσει, η οποία μπορεί να διαφέρει από αυτήν που θα πλήρωνε ο διπλανός του.

Επομένως, όταν κάποιος είναι έτοιμος να αγοράσει κάτι από το κινητό ή το laptop του, θα πλήρωνε λιγότερα εάν χρησιμοποιούσε τον λογαριασμό κάποιου άλλου; Οι μέθοδοι εξαγωγής δεδομένων για την ταξινόμηση των ανθρώπων σε ομάδες τιμών είναι πιο επεμβατικές από ό,τι ίσως αντιλαμβανόμαστε. Καλώντας ένα ταξί από την εφαρμογή Uber είναι γνωστό ότι η τιμή καθορίζεται από την απόσταση και την ώρα της ημέρας. Σκεφτήκατε όμως να συνδέσετε το τηλέφωνό σας στην πρίζα πριν παραγγείλετε τη διαδρομή; Αν το κάνατε, ίσως να γλιτώσατε λίγα χρήματα, επειδή η στάθμη της μπαταρίας φέρεται να είναι ένας από τους παράγοντες που χρησιμοποιεί η Uber για την τιμολόγηση της διαδρομής, κάτι που ωστόσο η εταιρεία αρνείται σθεναρά.

Αν οι ισχυρισμοί εναντίον της Uber είναι αληθινοί, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς το σκεπτικό: Όσοι έχουν λιγότερη μπαταρία είναι πιο απελπισμένοι και όσοι το τηλέφωνό τους απέχει λίγα λεπτά από το να «πεθάνει», δεν θα διστάσουν να πληρώσουν σχεδόν οποιαδήποτε τιμή για να πάρουν ένα ταξί πριν βρεθούν σε αδιέξοδο.

Αυτό το είδος εξατομικευμένης τιμολόγησης πολλαπλασιάζεται σχεδόν σε κάθε τομέα της οικονομίας (streaming, fast food, ακόμη και εφαρμογές γνωριμιών). Στη δεκαετία του 2010, οι έμποροι λιανικής βασίζονταν σε κάπως ακατέργαστα δεδομένα για να τελειοποιήσουν την τιμολόγηση. Οι πελάτες, για παράδειγμα, μπορεί να πλήρωναν περισσότερα για μια πτήση που έκλεισαν σε Mac (έναντι PC).

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο