αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠόσο ρεύμα καίει τελικά ένα ηλεκτρικό πατίνι (ΒΙΝΤΕΟ)

Πόσο ρεύμα καίει τελικά ένα ηλεκτρικό πατίνι (ΒΙΝΤΕΟ)

Τα e-scooters αρχίζουν να απασχολούν όλο και περισσότερους κατοίκους πόλεων (και όχι μόνο) που τα βλέπουν σαν εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, με ελάχιστο κόστος χρήσης, ευκολία στη μεταφορά και ευελιξία στο αφιλόξενο περιβάλλον ενός αστικού κέντρου. Φυσικά, δεν προορίζονται για μεγάλες αποστάσεις, γίνονται κουραστικά μετά από κάποια ώρα χρήσης και δεν είναι ό,τι καλύτερο να τα χρησιμοποιούμε με κακοκαιρία, ενώ δε μπορούμε να μετακινήσουμε ογκώδη αντικείμενα με αυτά και προσφέρουν περιορισμένη αυτονομία. Αποκαλυπτική, μάλιστα, είναι η σχετική έρευνα που διεξήχθη μεταξύ των χρηστών e-scooter και σκιαγραφεί το προφίλ τους.

Πέρα από το εμφανή οφέλη τους, όμως, κανείς δε ξέρει πόσα χρήματα πραγματικά γλιτώνουμε με τη χρήση ενός e-scooter έναντι μιας μοτοσυκλέτας, ενός «παπιού» ή ενός αυτοκινήτου. Ηλεκτρισμός vs ορυκτά καύσιμα, ποιός θα επικρατήσει; Το Digitallife.gr έκανε το πείραμα σε πραγματικές συνθήκες και ιδού τα αποτελέσματα!

Για τη δοκιμή χρησιμοποίησαν ένα μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας που μπορείτε να βρείτε σε πολλά καταστήματα ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών και ο οποίος μπορεί να υπολογίσει την πραγματική κατανάλωση ρεύματος μιας συσκευής που συνδέεται πάνω του, αλλά και να μας δείξει το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας σε ευρώ, αν φυσικά γνωρίζουμε το κόστος μιας κιλοβατώρας (KWh). Το κόστος αυτό, με βάση το οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ (όχι νυκτερινό και χωρίς εκπτώσεις για ειδικές περιπτώσεις), είναι κάτι περισσότερο από 0,9 €/KWh, χωρίς το ΦΠΑ και τις υπόλοιπες, «extra» χρεώσεις. Αν τις συνυπολογίσουμε τότε το κόστος της KWh ξεπερνά ελαφρώς τα 0,19 €, ενώ σε περιπτώσεις που η κατανάλωση του σπιτιού ξεπερνά τις 2.000 KWh το μήνα, η χρέωση είναι υψηλότερη. Χάριν ευκολίας το ορίσαμε στα 0,20€ για το πείραμά μας και όλοι οι υπολογισμοί έχουν γίνει με βάση αυτό το κόστος.

Όπως θα δείτε στο βίντεο, χρησιμοποίησαν το Xiaomi M365 e-scooter, ένα μοντέλο που «κυκλοφορεί» πολύ στην ελληνική αγορά. Έχει μοτέρ ισχύος 250 Watts και καθώς έχουμε προβεί σε long-term δοκιμή του, με έναν αναβάτη βάρους 80 Kg, σε πραγματικές συνθήκες χρήσης μέσα σε μια πόλη όπως η Αθήνα, με αρκετά φανάρια, διασταυρώσεις αλλά και ανηφόρες/κατηφόρες, η αυτονομία που προσφέρει με μια πλήρη φόρτιση είναι περίπου 20 Km.

«Αδειάσαμε πλήρως τη μπαταρία του, κάναμε μια πλήρη φόρτιση και διαπιστώσαμε πόσο μας κόστιζει η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτήθηκε. Τέλος, συγκρίνουμε το κόστος χρήσης του e-scooter με άλλα δημοφιλή μέσα όπως «παπάκι», μηχανή λίγων/μέτριων κυβικών και αυτοκίνητο πόλης, χωρίς να συνοπολογίζουμε τα λοιπά έξοδα κατοχής, χρήσης και συντήρησης που έχουν τα οχήματα αυτά», τονίζουν οι άνθρωποι που εκαναν το βιντεο.

Συμφέρει, τελικά, το e-scooter, ή απλά πιστεύουμε οτι «καίει» λιγότερο από ένα μηχανάκι; Η απάντηση στο video που ακολουθεί!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − ten =