αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠόσο κοστίζει αν κάποιος υποκλέψει και «πουλήσει» σε εταιρίες την τοποθεσία που βρίσκεσαι

Πόσο κοστίζει αν κάποιος υποκλέψει και «πουλήσει» σε εταιρίες την τοποθεσία που βρίσκεσαι

Συχνά ακούμε ιστορίες για υποκλοπή προσωπικών δεδομένων, μέσα ίντερνετ. Αλλά τελικά, πόσο κοστίζουν τα δεδομένα αυτά στην ιντερνετική αγορά; Οι πληροφορίες της τοποθεσίας μας αξίζουν περίπου $300 (ή και πολύ λιγότερο), σύμφωνα με μια εκτενή έρευνα της ιστοσελίδας Motherboard.

Η ιστοσελίδα ακολούθησε μια πληροφορία «εκ των έσω» και ύστερα από μια σειρά διάφορων ενεργειών κατάφερε να μάθει την ακριβή τοποθεσία ενός smartphone απλά πληρώνοντας $300, χωρίς φυσικά να ερωτηθεί και να δώσει την έγκριση του ο τελικός χρήστης. Αυτό συμβαίνει επειδή οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, εξακολουθούν να πωλούν τα δεδομένα τοποθεσίας των χρηστών σε μεσάζοντες, οι οποίοι στη συνέχεια τα μεταπωλούν προς δικό τους όφελος.

Η είδηση πέρασε στα ψιλά την περασμένη εβδομάδα, εξαιτίας της «λαίλαπας» που ακούει στο όνομα CES 2019, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι χάθηκε οριστικά. Σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί πέρυσι, όταν η LocationSmart πιάστηκε να πουλά τις τοποθεσίες των χρηστών εν αγνοία τους σε δυνάμεις επιβολής του Νόμου, αυτή τη φορά έχουμε πώληση των δεδομένων σε ιδιώτες και επιχειρήσεις!

Όπως αναφέρει το Motherboard, δεν παίζει ρόλο το μοντέλο του smartphone, ούτε το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιεί. Όλα για να λειτουργήσουν σωστά πρέπει ανά διαστήματα να στέλνουν ένα σήμα στους πύργους τηλεπικοινωνιών και να δέχονται, επίσης, ένα πίσω (το λεγόμενο pinging), έτσι ώστε η συσκευή να γνωρίζει ποιος είναι ο κοντινότερος πύργος για να συνδεθεί σε αυτόν. Ο πάροχος τηλεπικοινωνιών κρατά ιστορικό αυτών των pings και ουσιαστικά μπορεί να γνωρίζει με σχετικά καλή ακρίβεια την τοποθεσία του χρήστη.

Η T-Mobile έχει συμφωνία με τη Zumigo, στην οποία πουλά αυτά τα δεδομένα τοποθεσίας μαζί με μια σειρά κανόνων που ορίζουν πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Η Zumigo με τη σειρά της είχε πουλήσει δεδομένα χρηστών της T-Mobile στη LocationSmart πέρυσι το Μάιο, κάτι που είχε ωθήσει τον CEO της T-Mobile, John Legere, να υποσχεθεί ενώπιων της Γερουσίας ότι θα επανεκτιμήσει τη συμφωνία και «δεν θα πουλά δεδομένα τοποθεσίας σε «σκοτεινούς» μεσάζοντες».

Παρόλα αυτά, η Zumigo έχει κλείσει ξεχωριστές συμφωνίες με άλλες εταιρείες που εκμεταλλεύονται αυτά τα δεδομένα, όπως για παράδειγμα τη Microbilt που επίσης μεταπωλεί τα δεδομένα σε επιχειρήσεις και ιδιώτες: από κυνηγούς επικυρηγμένων και συλλέκτες χρεών μέχρι πωλητές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ένας από αυτούς τους πελάτες της Microbilt μεταπώλησε την τοποθεσία ενός smartphone για $300 στο Motherboard.

Πηγή: Techgear.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three − one =