αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠόσο κοστίζει ένα GB mobile internet στην Ελλάδα και πόσο σε άλλες χώρες

Πόσο κοστίζει ένα GB mobile internet στην Ελλάδα και πόσο σε άλλες χώρες

Οι καταναλωτές προσπαθούν ακόμα να καταλάβουν πόσο πραγματικά πληρώνουν για πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Και, κυρίως, ποια είναι η σύγκριση του αντίστοιχου κόστους με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, που δεν έχουν βέβαια την υψηλότατη φορολογία όπως η χώρα μας στην κινητή τηλεφωνία.

Συγκεντρωτικά στοιχεία κόστους δεν έχει ανακοινώσει ποτέ η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), αλλά τα στοιχεία της ρυθμιστικής αρχής για τα έσοδα των εταιρειών τηλεπικοινωνιών και την κίνηση στα δίκτυά τους είναι αρκετά διαφωτιστικά. Από τη διαίρεση των δεδομένων (σε GB) που κατανάλωσαν οι πελάτες των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας στο πρώτο εξάμηνο του 2019 με τα έσοδα που είχαν οι επιχειρήσεις, προκύπτει για παράδειγμα το μέσο έσοδο ανά GB.

ΟΙ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΝΑ GB ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΕΛΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΣ

Η τελευταία έκθεση της ΕΕΤΤ, που αφορά το πρώτο εξάμηνο του 2019, δείχνει πως στο πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους, το μέσο έσοδο των εταιρειών ανά GB ήταν 2,21 ευρώ, πολύ κοντά στον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, αλλά δεκαπλάσιο από τα 0,2 ευρώ ανά GB που είναι σήμερα το κόστος στις αγορές της Ευρώπης όπου λειτουργούν τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, όπως η Ιταλία. Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα καθώς οι χρεώσεις ανά GB (τα έσοδα των εταιρειών ανά GB, για να είμαστε σαφέστεροι) ποικίλλουν ανάλογα με το αν ο πελάτης είναι ιδιώτης ή επαγγελματίας, αν είναι συνδρομητής με συμβόλαιο ή πελάτης καρτοκινητής.

Από τα στοιχεία της ΕΕΤΤ προκύπτει, για παράδειγμα, πως η μεγαλύτερη κίνηση data στο πρώτο εξάμηνο πραγματοποιήθηκε από τους πελάτες καρτοκινητής (7,5 εκατ. ενεργές συνδέσεις στο τέλος Ιουνίου), με μέσο έσοδο για τις εταιρείες 1,08 ευρώ ανά GB. Δηλαδή οι χρήστες καρτοκινητής έχουν το μισό κόστος σε σχέση με τον μέσο όρο που πληρώνουν οι υπόλοιποι πελάτες των εταιρειών.

Οι πελάτες με συμβόλαιο δεν ήταν το ίδιο τυχεροί. Τα έσοδα των εταιρειών από υπηρεσίες data προς τους συνδρομητές με συμβόλαιο (5,2 εκατ. ενεργές συνδέσεις στο τέλος Ιουνίου) ήταν στο πρώτο εξάμηνο σχεδόν τριπλάσια σε σύγκριση με τα αντίστοιχα έσοδα από καρτοκινητή και έφτασαν τα 2,86 ευρώ ανά GB. Πρόκειται για χρέωση που βρίσκεται πολύ μακριά από το αντίστοιχο κόστος που πληρώνουν οι πελάτες καρτοκινητής. Αν εξετάσουμε και τα στοιχεία των συμβολαίων εταιρικών πελατών / επαγγελματιών, τότε οι αριθμοί γίνονται ακόμα πιο δυσάρεστοι. Το μέσο κόστος ανά GB για τα περίπου 1.250.000 συμβόλαια επαγγελματιών / εταιρειών εκτοξεύεται στα 8,22 ευρώ.

Η κυβέρνηση επικεντρώθηκε, χωρίς αυτό να γίνει σαφές από τους καταναλωτές που προσδοκούσαν μειώσεις και στα συνδυαστικά πακέτα φωνής και δεδομένων, μόνο στο κόστος των ξεχωριστών πακέτων data. Πράγματι όσοι έχουν ξεχωριστά πρόσθετα πακέτα data πληρώνουν ακόμα ακριβότερα σε σχέση με τους υπόλοιπους συνδρομητές με συμβόλαιο. Στο πρώτο εξάμηνο, το μέσο κόστος για τους ιδιώτες με τέτοια πακέτα έφτασε τα 3,74 ευρώ ανά GB.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Rewheel, στο τέλος του 2019, το μέσο κόστος των data στις χώρες του ΟΟΣΑ υποχώρησε από τα 11,5 ευρώ στα 2 ευρώ ανά GB. Στην Ευρωπαϊκή Ενωση, το κόστος βρίσκεται ήδη στο 1,7 ευρώ ανά GB, με βάση τα ίδια στοιχεία, ενώ στις ανταγωνιστικές αγορές της Ε.Ε. (εκεί που λειτουργούν τέσσερις πάροχοι κινητής τηλεφωνίας και όχι τρεις όπως στην Ελλάδα και άλλες αγορές), το κόστος έχει συρρικνωθεί στο 0,2 ευρώ ανά GB!

Σημειώστε πως ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ ανεβαίνει κυρίως επειδή σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς το κόστος των data παραμένει πολύ υψηλό. Πρέπει, όμως, να συγκριθεί και με το πολύ υψηλότερο επίπεδο εισοδημάτων στις χώρες αυτές. Συγκεκριμένα το κόστος των data στις ΗΠΑ κινείται άνω των 4,6 ευρώ ανά GB και στον Καναδά κοντά στα 6,5 ευρώ ανά GB.

Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο από την τελευταία έρευνα της Rewheel είναι πως 67 εταιρείες τηλεπικοινωνιών στην Ε.Ε. και στον ΟΟΣΑ προσφέρουν πλέον πακέτα data με πραγματικά απεριόριστα GB. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ακόμα τέτοια πακέτα καθώς τα περισσότερα έχουν «πολιτική ορθής χρήσης» με συγκεκριμένο περιορισμό. Ωστόσο οι εταιρείες προχωρούν σε προσφορές (για Σαββατοκύριακα, για γιορτινές περιόδους, κ.α.) που προβλέπουν πραγματικά απεριόριστη χρήση δεδομένων.

Οι εταιρείες δυσκολεύονται να πάρουν αποφάσεις για μία οριζόντια μείωση στο κόστος των data, καθώς αποτελούν πλέον σημαντικότατο μερίδιο των εσόδων τους. Στο πρώτο εξάμηνο του 2019, οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είχαν έσοδα από κλήσεις φωνής που έφταναν τα 562,5 εκατ. ευρώ, έσοδα από mobile data κοντά στα 210 εκατ. ευρώ και άλλα 54 εκατ. ευρώ από SMS/MMS.

Πηγή: euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen + 14 =