αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠόσα πλοία αγόρασαν οι Έλληνες εφοπλιστές και ποια είναι… τα αγαπημένα τους

Πόσα πλοία αγόρασαν οι Έλληνες εφοπλιστές και ποια είναι… τα αγαπημένα τους

Σχεδόν 4,8 δισ. δολάρια δαπάνησαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Αύγουστο του 2021, επενδύοντας κυρίως στα “αγαπημένα” τους bulk carriers.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, οι “Greeks” απέκτησαν 274 second hand πλοία. Η ελληνική επίδοση είναι με διαφορά η κορυφαία το τρέχον έτος. Δεύτεροι έρχονται οι Κινέζοι με 221 αγορές, συνολικού ύψους 2,9 δισ. δολαρίων.

Από τα 274 νέα αποκτήματα, τα 173 ήταν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (έναντι 2,85 δισ. δολαρίων), 64 δεξαμενόπλοια (έναντι 1,3 δισ. δολαρίων), 27 containerships (έναντι 369 εκατ. δολαρίων), 4 gas carriers (έναντι 226,5 εκατ. δολαρίων), ενώ δεν έχουν ταυτοποιηθεί τα υπόλοιπα.

Οι συναλλαγές του οκταμήνου του τρέχοντος έτους είναι οι περισσότερες που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το Capital.gr, το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, οι Έλληνες είχαν αγοράσει μόλις 108 πλοία, δαπανώντας 1,72 δισ. δολάρια. Το 2019 είχαν αγοραστεί 154 πλοία (έναντι 2,1 δισ. δολαρίων), το 2018 192 πλοία (έναντι 2,95 δισ. δολαρίων), το 2016 166 πλοία (έναντι 2,14 δισ. δολαρίων) και το 2015 210 πλοία (έναντι 5,75 δισ. δολαρίων). 

Δεν υπήρχαν άμεσα διαθέσιμα στοιχεία για το οκτάμηνο του 2017, αλλά σημειώνεται ότι στο σύνολο του έτους, είχαν περάσει σε ελληνικά “χέρια” 280 μεταχειρισμένα πλοία, μόλις έξι περισσότερα, δηλαδή, από αυτά του φετινού οκταμήνου.

Το φετινό ρεκόρ οφείλεται φυσικά κατά κύριο λόγο στις εξαιρετικές ναυλαγορές των κλάδων ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων. Τα κέρδη παραμένουν σήμερα σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, κινητοποιώντας τους πλοιοκτήτες να αγοράσουν τονάζ και να το θέσουν άμεσα προς ναύλωση. 

Αναφορικά με τα tankers, ο κυρίαρχος ρόλος των Ελλήνων στην αγορά, οι υψηλές τιμές στα ναυπηγεία και η γενικότερη αισιοδοξία για ανάκαμψη τους επόμενους μήνες, διατήρησαν σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα τα deals των μεταχειρισμένων πλοίων αυτού του τύπου, εν μέσω αρνητικών συνθηκών στη ναυλαγορά. Άλλωστε, όπως λένε ναυλομεσίτες, σε ένα τέτοιο περιβάλλον προκύπτουν και ευκαιρίες και αυτές μπορούν να τις αξιοποιήσουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες.

Τι πούλησαν

Σημειώνεται, τέλος, ότι στο οκτάμηνο του 2021, οι Έλληνες πούλησαν 168 πλοία, εισπράττοντας συνολικά 2,2 δισ. δολάρια. Είναι οι δεύτεροι πωλητές σε παγκόσμιο επίπεδο πίσω από τους Ιάπωνες, οι οποίοι έχουν “ξεφορτωθεί” 190 πλοία, έναντι 3 δισ. δολαρίων.

Οι περισσότερες ελληνικές συμφωνίες αφορούσαν bulkers (73 πωλήσεις) και ακολούθησαν τα tankers (71 πωλήσεις). Παράλληλα, “έδωσαν τα χέρια” για την απομάκρυνση 23 containerships από τους στόλους τους.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen − thirteen =