αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠως τα μικρά μπακάλικα στη Γερμανία έχουν αποδειχτεί σκληρός αντίπαλος για την Amazon

Πως τα μικρά μπακάλικα στη Γερμανία έχουν αποδειχτεί σκληρός αντίπαλος για την Amazon

Οι ψηφιακές αγορές ενθουσιάζουν τους Γερμανούς και τις Γερμανίδες. Oπως δείχνουν τα στοιχεία, οι μισοί υπολογιστές στη χώρα πωλούνται διαδικτυακά, καθώς και το ένα τρίτο των ηλεκτρονικών συσκευών και σχεδόν το ένα τέταρτο των ενδυμάτων. Δεν δείχνουν τόση προθυμία, όμως, οι Γερμανοί και οι Γερμανίδες όταν πρόκειται για τα καθημερινά ψώνια από το μπακάλικο, το μανάβικο και το σούπερ μάρκετ, όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα της Deutsche Welle – και αυτό δεν ωφελεί κολοσσούς όπως η Amazon, που προσδοκούσαν έσοδα από τις συναλλαγές αυτές.  Στο συγκεκριμένο πεδίο δείχνουν πιο παραδοσιακοί, ενώ και για προϊόντα ατομικής περιποίησης (κρέμες, οδοντόκρεμες, ξυριστικά) και καθαριότητας προτιμούν τα καταστήματα καλλυντικών. Βέβαια, μέχρι πριν από δύο χρόνια η πραγματικότητα ήταν πολύ διαφορετική, όταν στις αρχές Μαΐου του 2017 η Amazon άρχισε να πουλάει τρόφιμα στη δεδομένη αγορά. Πολλοί τότε υπέθεσαν ότι θα γινόταν μια μικρή επανάσταση στον τρόπο που θα διεξαγόταν πλέον το εμπόριο τροφίμων στη Γερμανία.

Σήμερα όμως η πραγματικότητα τους διαψεύδει, διότι είναι πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Nielsen, η οποία ειδικεύεται σε θέματα συμπεριφοράς καταναλωτών, αποδεικνύεται ότι «στα τρόφιμα οι Γερμανοί μένουν πιστοί στα καταστήματα». Εάν δει κανείς πώς αντιδρούν και οι άνθρωποι αντιστοίχως στη χώρα μας, θα διαπιστώσει κάποια μάλλον παρόμοια συμπεριφορά: αν και έχει διεισδύσει αρκετά το ηλεκτρονικό εμπόριο στα νοικοκυριά, δεν καλύπτει τα είδη καθημερινής ανάγκης. Σύμφωνα με στοιχεία του Οικονομικού Πανεπιστημίου, του ΙΟΒΕ, της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και ερευνητών της αγοράς, για το 2018 το 50% των αγορών αφορά διαμονή σε καταλύματα, το 46% ταξιδιωτικές υπηρεσίες και το 43% έτοιμο φαγητό, ενώ έπονται ηλεκτρονικές συσκευές, βιβλία και εισιτήρια εκδηλώσεων.

Στασιμότητα

Ειδικότερα, στη Γερμανία οι αγορές τροφίμων μέσω Διαδικτύου έχουν μείνει στάσιμες τα τελευταία πέντε χρόνια. Και πώς αλλιώς θα μπορούσε να γίνει, εφόσον μόνο ένα στα έξι νοικοκυριά πού και πού αγοράζει μέσω Ιντερνετ προϊόντα, που χρειάζονται σε καθημερινή βάση, όπως επισημαίνει η Deutsche Welle. Αντιθέτως, οι Γερμανοί χρησιμοποιούν το Ιντερνετ κυρίως για αγορά επίπλων ή βιβλίων.

Ενας ακόμα λόγος που οι Γερμανοί προτιμούν να ψωνίζουν από τα μαγαζιά είναι ότι υπάρχει ένα πυκνό δίκτυο καταστημάτων. Aυτό σημαίνει πως είναι δύο και τρεις φορές περισσότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα στη Γαλλία ή τη Μεγάλη Βρετανία. Μια πρακτική, πάντως, που συνηθίζεται περισσότερο είναι οι πελάτες να παραγγέλνουν διαδικτυακά προϊόντα και να τα παραλαμβάνουν από τα υποκαταστήματα των εταιρειών. Παραδοσιακά μεγάλες αλυσίδες εκπτωτικών καταστημάτων, όπως είναι οι Lidl και Aldi, αποφεύγουν μέχρι σήμερα να επενδύσουν στις διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων και για το ερχόμενο διάστημα δεν αναμένεται κάποια διαφορετική εξέλιξη. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν πως μπορεί στη Γερμανία να παρατηρείται μια καθυστέρηση σε αυτόν τον τομέα, όμως με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο οι διαδικτυακές πωλήσεις τροφίμων αργά ή γρήγορα θα καθιερωθούν, τουλάχιστον σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ όσο σήμερα. Ο επικεφαλής της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Rewe, Λιονέλ Σουκ, δηλώνει μάλιστα ότι ο όμιλος, τον οποίο διοικεί, είναι ήδη σε εγρήγορση για αυτή την εξέλιξη και δηλώνει πως «εάν η κατάσταση εξελιχθεί πιο γρήγορα, εμείς είμαστε ήδη έτοιμοι».

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 − three =