αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως ξεχωρίζουν οι σπουδαίες καινοτόμες ιδέες, από αυτές που δεν προχωρούν

Πως ξεχωρίζουν οι σπουδαίες καινοτόμες ιδέες, από αυτές που δεν προχωρούν

Επιχειρηματίας, καινοτόμος, εφευρέτης. Είναι 3 λέξεις που συναντάμε σε startups και μικρές επιχειρήσεις. Κάθε μια από αυτές είναι σημαντική, αλλά δεν είναι συνώνυμες μεταξύ τους. Δεν είναι όλοι οι επιχειρηματίες καινοτόμοι. Επίσης, όλοι οι καινοτόμοι άνθρωποι δεν κάνουν για επιχειρηματίες.

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες ξεκινούν με μια ριζοσπαστική ιδέα. Αρκετοί πετυχαίνουν, γιατί μια βιομηχανία μπορεί να χρειάζεται ένα νέο «κανάλι» ή μια νέα αρχή, που θα δημιουργεί μια καινούργια εμπειρία για τον πελάτη. Πολλοί από τους ανθρώπους που βαδίζουν σε αυτόν τον δρόμο είναι πρωτοπόροι.

Από την άλλη, δεν μειώνεται η αξία εκείνων που ανοίγουν μια καφετέρια ή ένα καθαριστήριο. Μια επιχείρηση δηλαδή που στηρίζεται στον παραδοσιακό τρόπο δουλειάς. Αυτοί οι επιχειρηματίες δεν βασίζονται σε νέες ιδέες, όμως αναλαμβάνουν επίσης το ρίσκο και τους κινδύνους που έχει μια επιχείρηση. Μικρότερο βέβαια από την πρώτη κατηγορία.

Το μυστικό της επιτυχίας, ίσως κρύβεται σε μια «ένωση» κάποιων στοιχείων. Αφού πολλές φορές βλέπουμε καινοτόμες ιδέες που δεν καταφέρνουν να προχωρήσουν επιχειρηματικά. Γιατί; Διότι, όπως αναλύει σε άρθρο του το inc.com, οι ιδρυτές δεν καταφέρνουν να εμπορευματοποιήσουν την ιδέα τους. Η πραγματική καινοτομία συμβαίνει όταν μια ιδέα καταφέρνει να γίνει μια κανονική επιχείρηση και να αναπτυχθεί.

Βέβαια, υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που επηρεάζει τους πρωτοπόρους. Σε κάθε νέα startup υπάρχει μεγάλο ρίσκο. Οι πελάτες πιθανότατα δεν γνωρίζουν την υπηρεσία ή το προϊόν. Μπορεί να υπάρχουν ήδη δυνατοί ανταγωνιστές στην αγορά. ‘Η μπορεί να μην υπάρχουν έτοιμοι δρόμοι για να φτάσετε σε μεγάλους πελάτες. Από την άλλη, οι επιχειρηματίες που αξιοποιούν π.χ. ένα franchise, μειώνουν αυτό το ρίσκο, αφού επενδύουν σε ένα οικείο προϊόν.

Πολλοί νέοι επιχειρηματίες που καινοτομούν, πέφτουν στην… παγίδα των early adopters. Δηλαδή, τους πελάτες που τους προσεγγίζουν στα πρώτα στάδια. Εκεί δεν χρειάζεται ενθουσιασμός. Αφού συνήθως οι early adopters, είναι ένα εξειδικευμένο κοινό- πολύ περιορισμένο μάλιστα. Στόχος σου πρέπει να είναι να απευθυνθείς στην πλειοψηφία και όχι στους «λίγους».

Αν καταφέρεις να κινηθείς σε αυτόν τον δρόμο, με καινοτομία, επιχειρηματικό μοντέλο, και με στόχο να φτάσεις στους «πολλούς», μπορεί να έρθει η πραγματική επιτυχία. Κάπως έτσι, ξεχωρίζουν οι μεγάλες καινοτόμες ιδέες, από αυτές που δεν προχωρούν.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 + 6 =