Κι όμως, αν το σκεφτεί κανείς, η ιστορία του Facebook αποδεικνύει ότι ένα μεγάλο success story μπορεί να ξεκινήσει από οπουδήποτε. Ακόμα κι αν δεν έχεις ένα σαφές business plan στα χέρια σου. Ακόμα κι αν στην ομάδα σου έχεις μόνο μερικούς φοιτητές. Το 2004 ξεκίνησε το Facebook σε ένα φοιτητικό δωμάτιο, και τότε κανείς δεν φανταζόταν αυτό που θα ακολουθούσε.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Facebook ξεκίνησε… με πολύ πιο αθώες προθέσεις. Ο Dustin Moskovitz (αριστερά στη φωτο) ήταν συνιδρυτής του Facebook, και έμεινε στην εταιρία μέχρι το 2008. «Τότε υπήρξε ένα πραγματικά κοινό πρόβλημα που φαίνεται τώρα ασήμαντο», λέει ο ίδιος στο βιβλίο «Valley of Genius: The Uncensored History of Silicon Valley», αποσπάσματα του οποίου δημοσιεύει το Wired.
«Ήταν βασικά αδύνατο να σκεφτείς ένα άτομο με το όνομα του, και πας να βρεις την εικόνα του», συμπληρώνει ο Dustin Moskovitz. Εξηγώντας ότι μπορεί να υπήρχαν κάποιοι φοιτητικοί κατάλογοι, αλλά οι πρόσβαση σε αυτούς ήταν περιορισμένοι. Τότε ήρθε το Facebook, και έδωσε την δυνατότητα με ένα κλικ να βρίσκεις τον φοιτητή ή την φοιτήτρια που ήθελες, και να έρχεσαι σε άμεση επικοινωνία μαζί του.
Χιλιάδες άνθρωποι είχαν εγγραφεί για στο Facebook μέσα σε λίγες εβδομάδες, λέει ο Mark Zuckerberg στο ίδιο βιβλίο: «Και αρχίσαμε να λαμβάνουμε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από άτομα σε άλλα κολέγια που μας ζητούσαν να τα ξεκινήσουμε στις σχολές τους».
Ο ιστότοπος επεκτάθηκε αρχικά μόνο με αυτό τον τρόπο, φτάνοντας σε 1 εκατομμύριο χρήστες σε όλο τον κόσμο μέχρι το τέλος του 2004. Μετά έκανε και το «άνοιγμα» στο ευρύ κοινό, και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.