αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να πεις στον προϊστάμενο σου «αυτό δεν είναι δουλειά μου». Χωρίς να ακουστείς τεμπέλης ή κακός επαγγελματίας

Πως να πεις στον προϊστάμενο σου «αυτό δεν είναι δουλειά μου». Χωρίς να ακουστείς τεμπέλης ή κακός επαγγελματίας

Όλοι μας κάποια στιγμή έχει τύχει να συνεργαστούμε με κάποιον προϊστάμενο/ εργοδότη, ο οποίος θεωρεί ότι πρέπει να είμαστε διαθέσιμοι… για όλες τις δουλειές- και όλες τις ώρες της ημέρας. Πως μπορείς να το διαχειριστείς;

Ναι, θέλεις να είσαι ομαδικός παίκτης και να παραμείνεις επαγγελματίας. Αλλά όταν ο διευθυντής σου αγνοεί επανειλημμένα τον φόρτο εργασίας, τις ευθύνες που σου αναλογούν και το πρόγραμμά σου, ωθώντας σε στα όρια της εξουθένωσης, είναι καιρός να θέσεις όρια.

Ο speech trainer και συγγραφέας, John Bowe, σε άρθρο του στο CNBC παραθέτει μερικές φράσεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να πεις «αυτό δεν είναι δουλειά μου», χωρίς να ακουστείς τεμπέλης, αγενής ή κακός επαγγελματίας. Αν λοιπόν το αφεντικό σου φορτώνει συνεχώς δουλειά πέρα από τη θέση σου (και τον μισθό σου), ήρθε η ώρα να βάλεις όρια.

1. «Δώσε μου λίγο χρόνο»

«Ως προπονητής δημόσιας ομιλίας, πάντα λέω στους ανθρώπους να λαμβάνουν υπόψη τους το κοινό τους πριν μιλήσουν. Αφιερώστε ένα λεπτό για να επεξεργαστείτε το αίτημα του αφεντικού σας. Εάν θέλει να χειριστείτε ένα έργο πελάτη της τελευταίας στιγμής, την Παρασκευή στις 5 μ.μ., για παράδειγμα, κάντε μια παύση και αναρωτηθείτε: Αυτό γίνεται συχνά τελευταία;», λέει ο Bowe.

Εάν το αφεντικό σας γενικά σέβεται τον χρόνο σας και προσπαθεί να λύσει τώρα ένα πραγματικά επείγον πρόβλημα, ίσως αξίζει να βοηθήσεις. Αλλά αν σας επιλέγουν για έξτρα δουλειά συνέχεια – και μόνο εσάς – αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Προσφέρονται τουλάχιστον να συμμετάσχουν και να βοηθήσουν; Σε κάθε περίπτωση, αφήστε τα συναισθήματά σας στην άκρη. Πάρε λίγο χρόνο, σκέψου, και μετά δώσε την απάντηση σου.

2. «Τι είναι πιο σημαντικό;»

Εάν είστε υπερφορτωμένοι με δεσμεύσεις και το αφεντικό σας θέλει να προσθέσει περισσότερα στη λίστα σας, είναι δίκαιο να ρωτήσετε ποιες από τις άλλες ευθύνες σας μπορούν να μειωθούν ή να τεθούν σε αναμονή. Θα μπορούσατε να πείτε: «Δεν μπορώ να διαχειριστώ όλες αυτές τις εργασίες όσο καλά θέλουμε. Υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να πάει πίσω ή που θα μπορούσε να δοθεί σε κάποιον άλλο;».

3. «Θα ήθελα να βοηθήσω, αλλά δεν μπορώ αυτή τη στιγμή. Ας βρούμε μια λύση»

Εάν ο στόχος του αφεντικού σας φαίνεται λογικός, αλλά το χρονοδιάγραμμα του δεν είναι ρεαλιστικό, ενημερώστε τον. Εξηγήστε γιατί δεν μπορείτε να ικανοποιήσετε το αίτημά του, αλλά προχωρήστε ένα βήμα παραπέρα και προτείνετε: «Ίσως υπάρχει άλλος τρόπος να το χειριστούμε». Στη συνέχεια, σκεφτείτε μερικές πιθανές λύσεις.

4. «Συγγνώμη, δεν μπορώ»

Οι διαπραγματεύσεις είναι μέσα στη ζωή. Μερικές φορές θα χάσεις και μερικές φορές θα χάσει το αφεντικό σου. Το ξέρουν. Εάν η θέση σας είναι λογική, το μόνο που χρειάζεται είναι να μείνετε στη θέση σας. Παραμείνετε ευγενικοί και αντισταθείτε στην παρόρμηση να εξηγήσετε υπερβολικά. Σε ρώτησε. Είπες όχι. Κατά ειρωνικό τρόπο, ενώ μία σύγκρουση φαίνεται ως αρνητική βραχυπρόθεσμα, η κατάκτηση της τέχνης του «όχι» δημιουργεί σαφείς προσδοκίες, μειώνει τις πιθανότητες παρόμοιων συγκρούσεων στο μέλλον και δημιουργεί τα θεμέλια για μια συνεχή σχέση με σεβασμό.

5. «Σύμφωνοι, θα χαρώ να βοηθήσω»

Σκέψου το… προσωπικό σου συμφέρον. Ρωτήστε τον εαυτό σας τι θα σας κάνει πιο ευτυχισμένους μακροπρόθεσμα: Θα σας γλιτώσει από ”πονοκέφαλο” αργότερα αν δουλέψετε επιπλέον μια ώρα την Παρασκευή; Εάν ο απώτερος στόχος σας είναι να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο ή να στηρίξετε την οικογένειά σας, για παράδειγμα, και αυτή η επιπλέον ώρα σας βοηθά να πάρετε επιπλέον χρήματα, ίσως αξίζει να πείτε «ναι». Άρα εδώ ουσιαστικά δεν θα πεις ότι «αυτό δεν είναι δουλειά σου». Ακόμα κι αν το πιστεύεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight + 3 =