αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να λες την γνώμη σου και να πείθεις τους άλλους- Εδώ είναι 5 τρικ

Πως να λες την γνώμη σου και να πείθεις τους άλλους- Εδώ είναι 5 τρικ

Το να είσαι καλός στην επικοινωνία θα σου ανοίξει πόρτες στη ζωή. Μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε αισθητή την παρουσία σας και να ανεβείτε γρηγορότερα τη σκάλα της καριέρας σας.

Οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας σας βοηθούν επίσης να δημιουργήσετε σταθερές σχέσεις – τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική σας ζωή.

Αλλά πως μπορείς να λες την γνώμη σου για ένα θέμα και να πείθεις τους άλλους; Εδώ είναι 5 κανόνες που μπορείς να εφαρμόσεις.

Κανόνας : Επιλέξτε τη σωστή ώρα και τοποθεσία

Δεν μπορείτε να περιμένετε να τραβήξετε την προσοχή των ακροατών σας εάν είναι… νυσταγμένοι ή νωθροί.

Εάν είναι δυνατόν, επιλέξτε μια ώρα το πρωί (όχι πολύ νωρίς), όταν το κοινό σας είναι πιο πιθανό να είναι σε εγρήγορση και δεκτικό. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας να μιλάτε σε ένα καλά φωτισμένο δωμάτιο, καθώς ο χαμηλός φωτισμός οδηγεί σε υπνηλία και ψυχική «ομίχλη».

Κανόνας 2: Τα δεδομένα και οι αριθμοί βοηθούν… αλλά οι ιστορίες πείθουν

Σύμφωνα με αρκετούς ειδικούς, δεν έχετε περισσότερα από 5 λεπτά για να πείσετε τον ακροατή ότι οι ιδέες σας αξίζουν τον χρόνο και την προσοχή του. Το κοινό σας πρέπει επίσης να είναι πεπεισμένο ότι έχετε κάνει κάτι για να προσπαθήσετε να ζωντανέψετε αυτό το όραμα σας. Για να το πετύχετε αυτό, θα χρειαστείτε περισσότερα από ξερά δεδομένα.

Συνδύασε τα δεδομένα με μία ιστορία σου. Η συναρπαστική αφήγηση όχι μόνο κάνει πιο κατανοητά τα κύρια σημεία, αλλά επίσης πείθει το κοινό σας ότι έχετε κάνει κάτι που αξίζει να το λάβουν υπόψη.

Κανόνας 3: Επανέλαβε τα βασικά σημεία

Η επανάληψη βασικών points είναι ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο στην τέχνη της πειθούς. Αυτή η τεχνική βασίζεται στην ιδέα ότι το να ακούς κάτι πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη κατανόηση, αυξάνοντας έτσι την πειστικότητα του μηνύματος.

Για παράδειγμα, το αφεντικό σας μπορεί να επικοινωνήσει ένα βασικό point σε μια συνάντηση, να το επαναλάβει σε ένα επόμενο email και να το ενισχύσει κατά τη διάρκεια ενός ομαδικού workshop.

Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσουν ρητορικές ερωτήσεις ή πιο στοχευμένες για να επαναλάβουν τα σημαντικά σημεία. Για παράδειγμα, θα ρωτήσουν, “Καταλαβαίνουν όλοι τη σημασία του Χ σημείου;”.

Κανόνας 4: Παραδέξου ένα λάθος σου

Κανείς δεν συμπαθεί έναν αλαζονικό άνθρωπο, αλλά όλοι έχουμε την τάση να ελκόμαστε προς κάποιον που παραδέχεται τα λάθη του και δεν θεωρεί ότι είναι τέλειος. Αν παραδεχτείτε ένα λάθος ή αδυναμία σας, του δείχνετε ότι είστε ειλικρινείς και μπορούν να σας εμπιστευτούν. Επομένως, η γνώμη σας μπορεί επίσης να είναι αξιόπιστη.

Κανόνας 5: Βάλε έναν άλλο στη συζήτηση

Υπάρχουν φορές που οι βαθιά προσωπικές πεποιθήσεις του επικριτή τον κάνουν να είναι εντελώς αντίθετος με την πρότασή σας. Το Harvard Business Review σημειώνει: «Πάρτε, για παράδειγμα, έναν συνάδελφο που μπορεί να διαφωνήσει μαζί σας σχετικά με την ανάγκη διεξαγωγής μιας απαραίτητης κλινικής δοκιμής για ένα νέο προϊόν. Επειδή πιστεύει ότι η κλινική δοκιμή μπορεί να είναι επιβλαβής κατά κάποιο τρόπο ή να έρχεται σε αντίθεση με τις αξίες του, αντιτίθενται στην ιδέα, παρόλο που τα στοιχεία δείχνουν ότι τα οφέλη υπερτερούν της βλάβης. Μερικές φορές είναι δύσκολο να εντοπίσουμε από πού πηγάζουν αυτές οι προσωπικές πεποιθήσεις, αλλά κάποιος συνδυασμός της ανατροφής, της προσωπικής ιστορίας και των άρρητων προκαταλήψεων του ατόμου, κατά καιρούς, θα του καταστήσει φαινομενικά αδύνατο να αποδεχθεί μια απόφαση, ανεξάρτητα από το λογικό ή συναισθηματικό επιχείρημα που έχετε». Σε αυτές τις περιπτώσεις, δεν υπάρχουν πολλά που μπορείτε να πείτε ή να κάνετε για να τους αλλάξετε γνώμη.

Πώς λειτουργεί: Αντί να προσπαθείτε να μαλώσετε με κάποιον που δεν συμφωνεί μαζί σας, φέρτε έναν αξιόπιστο συνάδελφο στη συζήτηση. Ένας υπερασπιστής της θέσης σας από άλλο τμήμα του Οργανισμού, είτε του ίδιου level είτε ανώτερος, μπορεί να είναι πιο κατάλληλος για να πείσει τον επικριτή. Αυτό αναγκάζει τον επικριτή να «αποσυνδέσει» εσένα από το το επιχείρημά σου και να αξιολογήσει την ιδέα με βάση τα αντικειμενικά της πλεονεκτήματα. Εάν εσείς και ο επικριτής είστε σε αδιέξοδο, ο «αξιόπιστος συνάδελφος» μπορεί να ανατρέψει τη ζυγαριά υπέρ σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 5 =