αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΠως να κάνεις μόνος σου το μάρκετινγκ για το project σου: Εξηγεί η Ελισάβετ Λάτσιου

Πως να κάνεις μόνος σου το μάρκετινγκ για το project σου: Εξηγεί η Ελισάβετ Λάτσιου

Στην digital εποχή που ζούμε, μπορείς να ξεκινήσεις το δικό σου project- ακόμα και από το δωμάτιο του σπιτιού σου. Αλλά αυτό δεν αρκεί. Αν το «μήνυμα» σου δεν φτάσει στο κοινό, τότε ακόμα και η καλύτερη ιδέα μπορεί να πάει χαμένη. Πως μπορείς να κάνεις μόνος σου το μάρκετινγκ για το project σου; Ρωτήσαμε την Ελισάβετ Λάτσιου, η οποία δραστηριοποιείται στο κομμάτι του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας. Ενώ στο παρελθόν δημιούργησε και το δικό της fashion brand. Μια διαδρομή μέσα από την οποία πήρε πολλά χρήσιμα μαθήματα.

«Πριν κάνεις οτιδήποτε, είναι σημαντικό να καταλάβεις ποιο είναι το κοινό σου και σε ποιους απευθύνεσαι», σημειώνει η ίδια. Είναι επίσης σημαντικό να κάνεις μια έρευνα και να δεις τους ανταγωνιστές σου, πως κινούνται, ποιες πρακτικές χρησιμοποιούν, και να εξετάσεις αν μπορείς να «κουμπώσεις» κάτι από όλα αυτά και στη δική σου περίπτωση, χωρίς φυσικά να σταματήσεις να σκέφτεσαι out of the box.

Αν το δούμε πιο συγκεκριμένα, πως μπορεί κάποιος να κάνει μόνος του το μάρκετινγκ για το project του;

Blogging. Αυτό μπορεί να γίνει τόσο στο εταιρικό σου blog, όσο και σε άλλα websites και πλατφόρμες. Οπουδήποτε δηλαδή μπορείς να διαμοιράσεις περιεχόμενο, μπροστά σε ένα target group που σε ενδιαφέρει. Μη διστάσεις να παραθέσεις ακόμα και προσωπικές ιστορίες μέσα από την business διαδρομή σου. Έτσι οι άνθρωποι ταυτίζονται πιο εύκολα μαζί σου.

Networking. Κάνε επαφές με ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στο ίδιο πεδίο με εσένα. Έτσι θα έχεις μια διασύνδεση, ενώ παράλληλα θα χτίζεις σταδιακά ένα community γύρω σου. Σε αυτό φυσικά θα βοηθήσουν και τα social media. Για παράδειγμα, πλέον είναι πολύ χρήσιμα τα Facebook Groups.

Μην κάνεις… μόνο διαφήμιση. Είναι σημαντικό να μην κάνεις μόνο διαφήμιση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σου. Αλλά να κάνεις και επιμέρους ενέργειες. Όπως για παράδειγμα βίντεο ή posts μέσα από τα οποία μοιράζεσαι τις γνώσεις και τις συμβουλές σου. Πρόκειται για περιεχόμενο που δεν στοχεύει απευθείας στη διαφήμιση, αλλά σε βοηθάει να χτίσεις μια κοινότητα και ένα lifestyle. Όσο περισσότερο σε βλέπει ο άλλος, τόσο περισσότερο σε γνωρίζει. Στην συνέχεια μπορείς να αξιοποιήσεις όλο αυτό το κοινό.

Καμπάνιες 360. Δηλαδή καμπάνιες που περιλαμβάνουν πολλά κομμάτια. Να έχουν π.χ. και το κομμάτι των social media, αλλά και κάποιες δια ζώσης ενέργειες. Μέσα σε αυτές τις καμπάνιες, είναι ωραίο να υπάρχει μια αφήγηση. Ένα story γύρω από το brand σου, το οποίο θα διανείμεις εκεί που θες.

Συνεργασίες με ambassadors. Μία τακτική που χρησιμοποιούν πολλά fashion brands- και όχι μόνο. Τι πρέπει να κάνεις: Να ξεκινήσεις συνεργασίες σε ambassadors που έχουν communities γύρω τους, έτσι ώστε να τα προβάλουν εκεί τα προϊόντα σου ή την υπηρεσία σου. Και να εξετάσεις τη φύση κάθε συνεργασίας της ανάλογα με τους πόρους σου.

Email lists. Είναι επίσης σημαντικό να χτίσεις σταδιακά λίστες με emails και newsletters. Μέσα από ένα τέτοιο κανάλι θα κρατάς ενήμερο το κοινό σου για νέα προϊόντα ή προσφορές. Πως θα μαζέψεις emails; Πέρα απο τις επαφές που ήδη έχεις (με τη συγκατάθεση φυσικά των πελατών ή εν δυνάμει πελατών), μπορείς να ξεκινήσεις και για αυτό μία καμπάνια. Όταν π.χ. φτιάξεις το site σου βάλε ένα banner που να λέει: «Αν εγγραφείτε στο newsletter θα έχετε την Χ έκπτωση». Μπορείς να κάνεις και τα αντίστοιχα posts στα social media.

Ζήτα την γνώμη του κοινού σου. Έτσι όχι μόνο παίρνεις χρήσιμο feedback, αλλά παράλληλα το κοινό σου νιώθει ότι έχει σημασία η γνώμη του. Ο κάθε ένας νιώθει ότι γίνεται ένα κομμάτι του brand σου.

Πάρε γνώσεις online. Όσο περισσότερες γνώσεις έχεις, τόσο το καλύτερο. Ευτυχώς στην digital εποχή μας υπάρχουν και πολλές online πλατφόρμες (ακόμα και δωρεάν) μέσα από τις οποίες μπορείς να πάρεις γνώσεις, και έτσι να στήσεις καλύτερα τις μάρκετινγκ στρατηγικές σου. Εγώ παρακολούθησα πολλά σεμινάρια και εξέτασα πολλά case studies.

Η οργάνωση είναι σημαντική. Επειδή μέσα σε όλο αυτό το τοπίο μπορεί να «χαθείς», είναι σημαντική η οργάνωση. Βρες free tools και templates και φτιάξε το πλάνο σου. Φτιάξε τα χρονοδιαγράμματα σου και βάλε συγκεκριμένους στόχους. Έτσι θα έχεις περισσότερες πιθανότητες να δεις ουσιαστικά αποτελέσματα.

Εσάς ποια είναι η διαδρομή σας μέχρι σήμερα;

Το πρώτο μου πτυχίo ήταν στο Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Παράλληλα έκανα σχέδιο μόδας και styling, σε ιδιωτική σχολή.

Στην συνέχεια ξεκίνησα το δικό μου fashion brand, με το όνομα brainshot, το οποίο το κράτησα για αρκετά χρόνια όμως κάποια στιγμή αποφάσισα να το σταματήσω. Παρόλα αυτά ακόμα και σήμερα υπάρχουν σκέψεις για να «ζωντανέψει» και πάλι κάποια στιγμή. Εγώ ουσιαστικά μεγάλωσα μαζί με αυτό το brand και εφάρμοσα όσα είχα μάθει και από τις δύο σχολές που ανέφερα παραπάνω.

Μέσα από αυτό είδα και τι μου αρέσει εμένα περισσότερο. Κάπως έτσι οδηγήθηκα στο πεδίο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας. Εργάστηκα στο τμήμα μάρκετινγκ της Vodafone CU, ενώ παράλληλα έκανα το μεταπτυχιακό μου στο τμήμα «Επικοινωνία και ρητορική των μέσων», στην Πάντειο.

Σήμερα εργάζομαι στο nevronas.gr το οποίο είναι ένας online ιστότοπος που εστιάζει στις ευπαθείς ομάδες και τα άτομα με αναπηρία. Eκεί είμαι στο κομμάτι της Επικοινωνίας και το Εμπορικό. Παράλληλα συνεργάζομαι με την εταιρεία Μελισσών Έργο. Ενώ αναλαμβάνω και δουλειές ως freelancer, εστιάζοντας στο πεδίο του digital marketing.

Ποια είναι τα χρήσιμα μαθήματα που πήρατε μέσα από όλη αυτή τη διαδρομή; Ακόμα και μέσα από τις αποτυχίες

Όταν ξεκίνησα το brainshot, ήμουν αρκετά ενθουσιασμένη, ήταν ένα εγχείρημα που με έμαθε πολλά, θα έλεγα ότι “μεγαλώναμε μαζί”. Όταν αποφάσισα να κάνω μία μεγάλη παύση με αυτό και να προτεραιοποιήσω άλλα πράγματα στη ζωή μου, όπως πχ. οι σπουδές μου δεν κρύβω ότι αρχικά αισθάνθηκα ότι απέτυχα, καθώς ήταν σαν να ολοκληρώνεται ένα μεγάλο κεφάλαιο και κομμάτι της καθημερινότητάς μου. Ζούμε άλλωστε σε μία εποχή και κοινωνία όπου οι αποτυχίες είναι σχεδόν κατακριτέες. Όσο περνούσε ο καιρός και συμφιλιωνόμουν μέσα μου με αυτή την απόφαση που επέφερε αλλαγή στη ζωή μου αντιλαμβανόμουν ότι ήταν κάθε άλλο από αποτυχία, αφού οι γνώσεις και η εμπειρία που μου έδωσε αυτό το “ταξίδι” με οδήγησε στο να βρω τι αγαπώ και με γεμίζει πραγματικά στον επαγγελματικό τομέα και να εστιάσω σε αυτό. Επίσης, το γεγονός ότι είχα διάφορους ρόλους σε αυτό καθώς ήταν ένα σχεδόν diy project, με βοήθησε να έχω μία πιο ολιστική εικόνα και άποψη και κατ’ επέκταση να διαχειρίζομαι καλύτερα διάφορες καταστάσεις. Οπότε είδα επι του πρακτέου πως ατάκες του τύπου“ Είναι ωραίο να γιορτάζουμε της επιτυχία αλλά είναι πιο σημαντικό να παίρνουμε μαθήματα απο την αποτυχία” – του Bill gates που κάποιες φορές ακούγονται γραφικές, όχι μόνο ισχύουν αλλά αναδεικνύουν καθοριστικές εμπειρίες της ζωής που έρχονται να μας διδάξουν, να μας κάνουν να αναθεωρήσουμε τα δεδομένα και μπορούν να μας οδηγήσουν στις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες περιόδους της ζωής μας.

 

Φωτο credit: Αποστολος Ζυγούρης

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen + 4 =