αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να ζητάς συγγνώμη με τον σωστό τρόπο: Οι μεγάλοι leaders το κάνουν με 3 κινήσεις

Πως να ζητάς συγγνώμη με τον σωστό τρόπο: Οι μεγάλοι leaders το κάνουν με 3 κινήσεις

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεις μια συγγνώμη… με λάθος τρόπο. Μπορεί να αποφύγετε να πάρετε οποιαδήποτε ευθύνη. Μπορεί να αναφερθείτε σε πάρα πολλές —ή όχι αρκετές— λεπτομέρειες σχετικά με το τι κάνατε λάθος. Εναλλακτικά, μπορεί να φαίνεστε πολύ στημένοι και μη αυθεντικοί στον τρόπο που θα μιλήσετε, όπως γράφει το Fast Company σε άρθρο του.

Αυτό ήταν ένα λάθος που έκανε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Kyte Baby, Ying Liu, την περασμένη εβδομάδα, αφού αρνήθηκε σε μία υπάλληλο με ένα βρέφος στη ΜΕΘ τη δυνατότητα να εργάζεται εξ αποστάσεως. Το πρώτο βίντεο συγγνώμης του Liu αντιμετωπίστηκε με «αντιδράσεις» στο διαδίκτυο. Έτσι, ώρες αργότερα, ο Liu κυκλοφόρησε ένα άλλο βίντεο, όπου λέει ότι πήγε «εκτός σεναρίου» για να ζητήσει καλύτερα συγγνώμη.

«Ήμουν αυτός που πήρα την απόφαση να ασκήσω βέτο στο αίτημά της να πάει remote», είπε ο Liu. «Αυτή ήταν μια απαίσια απόφαση. Ήμουν αναίσθητος και εγωιστής».

Εκτός από την αυθεντικότητα, υπάρχουν 3 στοιχεία που εμπεριέχει μία καλή συγγνώμη, έγραψε ο καθηγητής του UT Austin και αντιπρόεδρος Art Markman στο Fast Company: Πρέπει να αποδεχτείτε την ευθύνη, να εκφράσετε τη μεταμέλεια και να αναφέρετε λεπτομερώς τι πρόκειται να κάνετε διαφορετικά στο μέλλον για να αποφύγουμε να ξανασυμβεί το ίδιο.

Ακόμα κι αν είναι δελεαστικό, θα πρέπει να αποφύγετε τα «αλλά», έγραψε η σύμβουλος και συγγραφέας της DEI, Amber Cabral. Μην πεις φράσεις όπως: «Λυπάμαι που προσβλήθηκες, απλώς προσπαθούσα να . . .» ή «δεν εννοούσα . . .’». Η συγγνώμη υπό όρους δεν είναι μόνο αναποτελεσματική, αλλά μπορεί να προσβάλει περαιτέρω. Αντίθετα, εστιάστε σε αυτά που κάνατε ή δεν κάνατε. Επιφυλάξτε εξηγήσεις για τη συμπεριφορά σας μετά την αποδοχή της συγγνώμης σας. Οι προσβεβλημένοι άνθρωποι δεν νοιάζονται για τους λόγους σας μέχρι διορθωθεί η κατάσταση.

Τα αποτελεσματικά και συναισθηματικά ευφυή στελέχη γνωρίζουν ότι πρέπει να ζητούν συγγνώμη όχι μόνο όταν κάνουν λάθος προσωπικά, αλλά και για λογαριασμό της ομάδας τους, έγραψε ο Markman. «Είναι πολύ σημαντικό όταν επικοινωνείτε για τα λάθη που έκανε η ομάδα σας, να αναλαμβάνετε την ευθύνη», έγραψε.

«Οι σπουδαίοι ηγέτες αποδέχονται την ευθύνη στα λάθη, αλλά μοιράζουν τα εύσημα για τις καλές πράξεις σε όλη την ομάδα».

Φυσικά, όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι οι ηγέτες (ή οποιοσδήποτε!) πρέπει να απολογούνται για πράγματα που δεν φταίνε. «Μπορεί να έχετε συναδέλφους που συμπεριφέρονται άσχημα, είναι ατημέλητοι ή με άλλο τρόπο προκαλούν προβλήματα στα projects», έγραψε ο Markman. «Μπορείτε να συμπάσχετε με τους ανθρώπους που επηρεάζονται από τις απογοητεύσεις που προκαλούν αυτά τα άτομα. Μπορείτε ακόμη και να εργαστείτε για να καθαρίσετε… το χάος που έκανε κάποιος άλλος. Αλλά, δεν πρέπει να επωμιστείτε την ευθύνη για αυτά τα άτομα».

Το να μάθετε πότε δεν πρέπει να ζητάτε συγγνώμη για πράγματα που είναι έξω από τον έλεγχό σας – και ποιες φράσεις πρέπει να αντικαταστήσετε αντ ‘αυτού – ήταν ένα σημαντικό βήμα ανάπτυξης για τη Mita Mallick, head of inclusion, equity & impact της Carta. «Τώρα, έχω βασικές φράσεις για να αντικαταστήσω το «συγγνώμη», έγραψε. «Επειδή δεν θα ζητάω πλέον συγγνώμη για τον καιρό, τις τεχνολογικές δυσλειτουργίες ή το γραφείο που ξέμεινε από καφέ. Αν αργήσω σε μια συνάντηση, λέω, ‘Ευχαριστώ που περιμένατε. Το αφεντικό μου έπρεπε να με δει’. Εάν η τεχνολογία δεν λειτουργεί ή ο ήχος Zoom δεν συνδεθεί, τώρα λέω, ‘Εκτιμώ την κατανόησή σας καθώς εργαζόμαστε για να διορθώσουμε αυτό το τεχνικό σφάλμα’».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 3 =