αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να ελέγχεις τη διάθεση σου και όχι αυτή εσένα: Η Business & Life Coach, Μαρία Μισύρη, παραθέτει μερικές συμβουλές

Πως να ελέγχεις τη διάθεση σου και όχι αυτή εσένα: Η Business & Life Coach, Μαρία Μισύρη, παραθέτει μερικές συμβουλές

Δεν μπορείς να ελέγξεις τι σου συμβαίνει, αλλά μπορείς να ελέγξεις το πως αντιδράς σε αυτό που σου συμβαίνει, λέει μια σοφή φράση. Και παρόλο που οι αντιδράσεις μας φαίνονται… αυτόματες, στην πραγματικότητα δεν είναι. Ο καθένας από εμάς μπορεί να μάθει να ελέγχει τον εαυτό του και τελικά να κρατά τη διάθεση του στα επίπεδα που θέλει χωρίς να αφήνει εξωτερικούς παράγοντες να τον επηρεάζουν.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο; «Συνήθως η διάθεση μας πέφτει όταν έχουμε μια προσδοκία και τελικά ανακαλύπτουμε ότι δεν έγινε αυτό που θέλαμε. Είτε έχει να κάνει με εμάς, είτε έχει να κάνει με άλλους, είτε με μία κατάσταση. Επίσης η διάθεση μας πέφτει όταν συνειδητοποιούμε ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε κάτι. Και ένας τρίτος παράγοντας είναι οι άνθρωποι με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή», εξηγεί η Business & Life Coach, Μαρία Μισύρη, μιλώντας στο It’s Possible.

Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για όλα αυτά; «Αν αφήσεις τον εαυτό σου ελεύθερο, χωρίς να έχει προσδοκίες, μπορείς εύκολα να μην χαλάς τη διάθεση σου. Ένα απλό παράδειγμα: Όταν πηγαίνω ένα ταξίδι και έχω την προσδοκία ότι όλα θα δουλέψουν ακριβώς στην ώρα τους, αν κάτι από όλα αυτά δεν πάει βάσει πλάνου, αρχίζω και αναστατώνομαι ή θυμώνω. Αντίθετα, αν είμαι ανοιχτός στο να μην πάνε όλα βάσει πλάνου, δεν θα απογοητευτώ ακόμα κι αν συμβεί ένα μικρό απρόοπτο», λέει η Μ. Μισύρη.

«Όταν έχεις προσδοκίες, στην ουσία το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι να απογοητευτείς. Όταν δεν έχεις προσδοκίες, το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι να έχεις ευχάριστες εκπλήξεις».

Κάπως έτσι πάμε και στο κομμάτι του ελέγχου. Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα πάντα (όσο κι αν… θα το θέλαμε). «Το αν θα έχει καθυστέρηση ένα αεροπλάνο δεν είναι στον έλεγχο σου. Όταν εσύ επιμένεις να θέλεις να το ελέγξεις, ρίχνεις τη διάθεση σου. Όπως δεν μπορείς να ελέγξεις και τον καιρό. ‘Η δεν μπορείς να ελέγξεις τη διάθεση κάποιου ανθρώπου με τον οποίο θα έρθεις σε επαφή» εξηγεί η coach.

Μόλις αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε που όντως έχουμε τον έλεγχο και που όχι, και να εστιάζουμε σε όσα μπορούμε να ελέγξουμε, τότε μπορούμε να κρατήσουμε και τη διάθεση μας σε υψηλότερα επίπεδα.

Το τρίτο στοιχείο που παίζει τον ρόλο του, είναι οι άνθρωποι με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή. Είναι πιθανό να έχουμε γύρω μας ανθρώπους με τοξικές συμπεριφορές. Και είναι επίσης πιθανό να τους αφήνουμε να μας επηρεάζουν. «Κάπως έτσι αρχίζουμε να σκεφτόμαστε: Είμαι τελικά αρκετά καλός;» λέει η Μ. Μισύρη. Και συμπληρώνει: «Αυτό που συχνά σκεφτόμαστε σε τέτοιες καταστάσεις είναι κάτι του τύπου ‘αν ήμουν αρκετά καλός δεν θα μου έκανε κριτική’. Είναι σημαντικό να πιστέψουμε ότι κανείς δεν μπορείς να μας ρίξει ή να μας πει ότι δεν έχουμε αξία. Έτσι αρχίζεις και έχεις τον έλεγχο. Και διατηρείς την διάθεση σου σε υψηλότερα επίπεδα. Φυσικά όλο αυτό χρειάζεται προπόνηση».

Και κάποια στιγμή, ίσως είναι χρήσιμο να κάνουμε ένα ξεσκαρτάρισμα στους ανθρώπους που έχουμε στον κύκλο μας. Είναι σημαντικό να κρατήσουμε αποστάσεις από ανθρώπους που δεν μας κάνουν να αισθανόμαστε καλά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − 6 =