αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να διαχειριστείς ανθρώπους που είναι πιο έξυπνοι από εσένα (ή νομίζουν ότι είναι)

Πως να διαχειριστείς ανθρώπους που είναι πιο έξυπνοι από εσένα (ή νομίζουν ότι είναι)

Σήμερα, η ιδέα ότι οι ικανοί μάνατζερ προσλαμβάνουν ανθρώπους που είναι καλύτεροι από αυτούς, είναι ριζωμένη στον κανόνα των σύγχρονων ηγετικών κλισέ. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να την απορρίψουμε. Υπάρχουν πολλά λογικά και επιστημονικά τεκμηριωμένα επιχειρήματα που υποστηρίζουν την ιδέα ότι οι αποτελεσματικοί μάνατζερ (και ηγέτες) δεν είναι μόνο σε θέση να προσλαμβάνουν άτομα που είναι πιο έξυπνα από τους ίδιους, αλλά και να τα διαχειρίζονται αποτελεσματικά, δημιουργώντας ομάδες υψηλών επιδόσεων γύρω τους.

Αν πας σε μια τέτοια επιλογή, άμεσα θα δεις κάποια θετικά αποτελέσματα.

Η τεχνογνωσία διανέμεται: Η τεχνογνωσία διανέμεται ευρέως. Εάν θέλετε να δημιουργήσετε μια ομάδα ή Οργανισμό υψηλών επιδόσεων, θα χρειαστεί να προμηθευτείτε εξαιρετικά εξειδικευμένα τεχνικά ταλέντα με περισσότερες γνώσεις σε συγκεκριμένους τομείς ή τομείς διαφορετικούς από εσάς. Εάν νομίζετε ότι γνωρίζετε πάντα… περισσότερα από την ομάδα σας, είτε προσλαμβάνετε με λάθος τρόπο είτε εξαπατάτε τον εαυτό σας.

Παρεμπιπτόντως, η πρόσληψη ατόμων με περισσότερη τεχνογνωσία από τη δική σας είναι επίσης η καλύτερη στρατηγική που έχουν οι μάνατζερ για να αυξήσουν την τεχνογνωσία και τις γνώσεις τους. Όπως σημείωσε περίφημα ο Steve Jobs, «Δεν έχει νόημα να προσλαμβάνουμε έξυπνους ανθρώπους και να τους λέμε τι να κάνουν. Προσλαμβάνουμε έξυπνους ανθρώπους για να μας πουν εκείνοι τι να κάνουμε».

Οι πιο έξυπνοι υπάλληλοι μαθαίνουν γρηγορότερα: Οι διευθυντές διορίζονται γενικά για την προηγούμενη εμπειρία και εξειδίκευσή τους, και στην καλύτερη περίπτωση επίσης για τις δεξιότητες των ανθρώπων τους. Η βασική τους δουλειά είναι να δημιουργήσουν μια ομάδα υψηλών επιδόσεων- δεν χρειάζεται να είναι εκείνοι το πιο έξυπνο άτομο στο δωμάτιο. Στην πραγματικότητα, όσο πιο έξυπνοι είναι οι άνθρωποι που καταφέρνουν να προσελκύσουν, τόσο πιο γρήγορα θα μάθουν αυτά τα άτομα, καθώς η ευφυΐα είναι το καλύτερο μέτρο της μαθησιακής ικανότητας κάποιου.

Δεδομένου ότι οι περισσότερες θέσεις εργασίας επωφελούνται από τη γρήγορη μάθηση και οι προοπτικές σταδιοδρομίας των ανθρώπων εξαρτώνται λιγότερο από αυτά που γνωρίζουν και περισσότερο από αυτά που μαθαίνουν, μία από τις πιο έξυπνες κινήσεις που μπορούν να κάνουν οι μάνατζερ είναι να προσλάβουν έξυπνους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων ανθρώπων που είναι πιο έξυπνοι από αυτούς.

Οι έξυπνοι άνθρωποι γνωρίζουν τους περιορισμούς τους: Ανεξάρτητα από το πόσα γνωρίζετε, είναι πάντα ωφέλιμο να γνωρίζετε αυτά που δεν γνωρίζετε. Πράγματι, η επίγνωση των περιορισμών σας είναι το κλειδί για να αναπτύξετε νέες δεξιότητες, να αποφύγετε τους κινδύνους και τα λάθη και να γίνετε πιο ικανοί. Όλα αυτά είναι πιο πιθανό να συμβούν εάν προσλάβετε άτομα που είναι έξυπνα, ικανά και έχουν δεξιότητες.

Αντίθετα, εάν προσλάβετε άτομα που δεν έχουν τεχνογνωσία, δεξιότητες ή ικανότητες, θα είναι πιο πιθανό να υπερεκτιμήσουν τις δυνατότητές τους, γεγονός που οδηγεί όχι μόνο σε λάθη που μπορούν να αποφευχθούν και σε υποαπόδοση, αλλά και σε απογοήτευση των εξυπνότερων ανθρώπων στην ομάδα σας. Σίγουρα, είναι πολύ πιο εύκολο να διαχειριστείς έξυπνους ανθρώπους, από τους ανθρώπους που πιστεύουν ότι είναι έξυπνοι ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.

Είναι σημαντικό, εάν είστε junior manager ή ηγέτης που αναζητά βασικές οδηγίες για το πώς να διαχειριστεί άτομα που είναι πιο έξυπνα από εσάς, φροντίστε να εστιάσετε σε αυτά τα τρία βασικά σημεία.

Αξιοποιήστε την τεχνογνωσία, την ευφυΐα, την εμπειρία και τις δεξιότητές τους: Αυτό σημαίνει τη δημιουργία κλίματος ψυχολογικής ασφάλειας, ώστε οι άνθρωποι να αισθάνονται ελεύθεροι να εκφράσουν τις απόψεις και τις ιδέες τους, ιδιαίτερα όταν αποκλίνουν από τις απόψεις των περισσότερων ανθρώπων. Τίποτα δεν βλάπτει τις ομάδες περισσότερο από το ανεπαρκές ή χαμένο ταλέντο, επομένως πρέπει να εξασφαλίσετε ότι οι δεξιότητες… μιλούν!

Διαχειριστείτε τον εγωισμό τους όπως χρειάζεται: Αυτό σημαίνει να τους υπενθυμίζετε ότι, ανεξάρτητα από το πόσο ικανοί και έξυπνοι είναι, το παν είναι η αποτελεσματική συνεργασία και η απόδοση της ομάδας. Για αυτό, θα χρειαστεί να πλοηγηθείτε στη δύσκολη ισορροπία μεταξύ του να διασφαλίσετε ότι οι ταλαντούχοι υπάλληλοί σας νιώθουν ότι εκτιμώνται, αλλά όχι τόσο πολύ που να αναπτύσσουν σύμπλεγμα… ντίβας ή ισχυρή αίσθηση ότι είναι πάνω από όλους (που ουσιαστικά σκοτώνει το ηθικό της ομάδας)

Θυμηθείτε να τους αναπτύξετε: Ανεξάρτητα από το πόσο ικανοί ή ταλαντούχοι είναι οι υπάλληλοί σας, δουλειά σας είναι να τους κάνετε καλύτερους, να τους βοηθήσετε να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους και να αποκτήσουν νέες δεξιότητες. Αυτό πιθανώς θα σημαίνει ότι πρέπει να τους βοηθήσουμε να βγουν έξω από τη ζώνη άνεσής τους και να γίνουν ακόμα καλύτεροι. Φέρνοντας αξία στον Οργανισμό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 − 9 =