αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να διαχειρίζεσαι σωστά τον θυμό σου μέσα σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον

Πως να διαχειρίζεσαι σωστά τον θυμό σου μέσα σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον

Προφανώς θα ξέρεις ότι η πίεση και το άγχος μπορούν να σε κάνουν καλύτερο επαγγελματία. Όμως, φανταζόσουν ποτέ ότι κάτι ανάλογο μπορεί να ισχύει και για το θυμό; Όχι ε;

Κι όμως… Βλέπεις, το, κατά πολλούς πιο «βλαπτικό» από όλα τα συναισθήματα μπορεί να σε βοηθήσει στον επαγγελματικό σου στίβο. Μοναδική προϋπόθεση, να ξέρεις να τον διαχειριστείς σωστά ή, ακριβέστερα, προς όφελός σου ακολουθώντας τις εξής, πρακτικές συμβουλές:

Μην παίρνεις τα πράγματα προσωπικά

«Μπορεί να παθιάζεσαι με τη δουλειά σου, ωστόσο καλό θα ήταν να θυμάσαι ότι οι εντάσεις που δημιουργούνται ενίοτε στον χώρο εργασίας σου τις περισσότερες φορές δεν οφείλονται σε προσωπικές διαφορές και, ως εκ τούτου, δεν έχουν προσωπικό χαρακτήρα» αναφέρει η career coach Carlotta Zimmerman. «Στην πραγματικότητα, στον χώρο εργασίας ο καθένας υποδύεται κάποιον ρόλο με σκοπό την προώθηση των συμφερόντων και την εξέλιξη της εταιρείας» θα πει.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να σταματήσεις να παίρνεις τα πράγματα προσωπικά ή, ακόμη καλύτερα, να φιλτράρεις ποιες καταστάσεις και γεγονότα αξίζουν τον κόπο να πάρεις προσωπικά. Αν, για παράδειγμα, κάποιος συνάδελφος σε ενημερώσει την τελευταία στιγμή ότι δεν μπορεί να παραβρεθεί σε κάποιο προγραμματισμένο meeting, αυτό πιθανότατα οφείλεται στο ότι όντως είναι «πηγμένος» και δεν προλαβαίνει να τα πείτε και όχι στο ότι δε σέβεται τον χρόνο σου. Ή, αντίστοιχα, αν το αφεντικό σε φόρτωσε με επιπλέον δουλειά, ο λόγος που το έκανε είναι όχι επειδή δε σε γουστάρει και χαίρεται να σε βλέπει να «λιώνεις» στη δουλειά αλλά επειδή πιθανότατα αγνοεί το πόσο φορτωμένος μπορεί να είσαι τη συγκεκριμένη περίοδο.

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις ανάλογα προβλήματα λοιπόν; Πολύ απλά με πολλή ψυχραιμία και ακόμη περισσότερο διάλογο.

Μάθε να αναγνωρίζεις σωστά τα συναισθήματά σου

«Κατά την ταπεινή μου άποψη, το πιο σημαντικό όταν βιώνεις καταστάσεις έντασης και πίεσης στη δουλειά είναι να μάθεις να ξεχωρίζεις τα λεγόμενα “μαλακά” από τα “σκληρά” συναισθήματα» θα πει η Loretta Malandro, CEO της συμβουλευτικής εταιρείας Malandro Consulting Group. «Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν η οργή, η αγανάκτηση αλλά και η απογοήτευση -συναισθήματα που μπορούν να εκφραστούν πιο εύκολα επειδή γίνονται πιο εύκολα “κοινωνικά αποδεκτά” από τη θλίψη, την απογοήτευση ή τις ενοχές, που ανήκουν στα “μαλακά”». Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη; «Ότι, πολλές φορές, η έκφραση ενός “σκληρού” συναισθήματος μπορεί να λειτουργήσει παραπλανητικά, καλύπτοντας τελικά την πραγματική αιτία κάποιου προβλήματος που μπορεί να οφείλεται στην αδυναμία έκφρασης ενός “μαλακού” συναισθήματος».

Προτού «τα πάρεις κρανίο» λοιπόν και χάσεις τον έλεγχο, προσπάθησε να «ψάξεις» λιγάκι μέσα σου. Είσαι όντως θυμωμένος με κάτι ή με κάποιον ή μήπως η οργή σου αποτελεί το πιο εύκολο όσο και διαθέσιμο μέσο που έχεις στη διάθεσή σου προκειμένου να εκφράσεις την απογοήτευσή σου ή τη θλίψη σου; Κατανοώντας το πραγματικό συναίσθημα θα μπορέσεις εν συνεχεία να συνειδητοποιήσεις τι πρέπει να κάνεις για να αλλάξεις την κατάσταση που σε οδήγησε να αισθάνεσαι έτσι.

Ή, για να στο κάνουμε πιο λιανά, αν φερ’ ειπείν νιώθεις θυμό για τον τρόπο που σου μίλησε κάποιος συνάδελφος σε κάποιο meeting, μια απλή συγγνώμη από μέρους του αρκεί για να νιώσεις καλύτερα και να αφήσεις το όλο θέμα πίσω σου. Αν όμως, μετά από σκέψη διαπιστώσεις ότι υπάρχει ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο κακομεταχείρισης και υποτίμησης της αξίας σου από κάποιους συναδέλφους -μια κατάσταση που, προφανώς, σε κάνει να αισθάνεσαι άβολα και ενδεχομένως «πληγωμένος»- τότε μιλάμε για ένα πιο «βαθύ» πρόβλημα που καλό θα ήταν να αντιμετωπιστεί με μια ειλικρινή όσο και αναλυτική κουβέντα.

«Δόμησε» τα λεγόμενά σου

«Επειδή η έκφραση θυμού στον χώρο εργασίας μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον επαγγελματικό σου βίο, ο τρόπος που θα δομήσεις τα επιχειρήματά σου και θα εκφράσεις τις απαντήσεις σου σε ενδεχόμενα ερωτήματα που μπορεί να σου τεθούν κατά την κουβέντα είναι κεφαλαιώδους σημασίας» αναφέρει ο ψυχολόγος και συγγραφέας David Maxfield.

  • Πώς μπορείς να τα πετύχεις όλα αυτά; Ιδού:
Ενημέρωσε από την αρχή κάθε εμπλεκόμενο για τα συναισθήματά σου

Ωστόσο, προσπάθησε να το κάνεις όσο πιο ήρεμα και «πολιτισμένα» μπορείς. Επίσης, «προϊδεάζοντας» τους παρευρισκομένους για το πώς ακριβώς αισθάνεσαι, τους δίνεις να καταλάβουν από την πρώτη στιγμή ότι, ακόμη κι αν δεν συμφωνούν μαζί σου τελικά, απαιτείς την προσοχή τους σε ένα ζήτημα που πιστεύεις ότι είναι σοβαρό.

Δώσε βάση στα γεγονότα

Εδώ, φρόντισε να καταστείς όσο πιο σαφής γίνεται, ρίχνοντας το βάρος στην απαρίθμηση των γεγονότων για τα οποία αισθάνεσαι οργή. Σημασία εδώ έχουν οι λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, η διατύπωση «Όταν σου απάντησα στην ερώτησή σου για το τάδε project στο πρωινό meeting, κατάλαβα ότι δεν έδωσες σημασία στις δείνα λεπτομέρειες» είναι χίλιες φορές προτιμότερη από ένα γενικό και αόριστο «Δεν προσέχεις ποτέ αυτά που σου λέω».

Εξήγησε γιατί έχεις φτάσει σε κάποιο συμπέρασμα, το οποίο σε κάνει να νιώθεις οργισμένος

Το επόμενο βήμα είναι να δηλώσεις το συμπέρασμα στο οποίο έχεις καταλήξει με βάση τα γεγονότα που μόλις αφηγήθηκες, πάντα με πολιτισμένο τρόπο -για παράδειγμα, φράσεις όπως «Για τον λόγο αυτό, έχω αρχίσει να αναρωτιέμαι αν όντως έχει σημασία η γνώμη μου πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα» ή «Αυτό που μόλις σου περιέγραψα έχει συμβεί στα τρία τελευταία meeting» βάζουν τον συνομιλητή σου στη θέση σου, επιτρέποντάς του να «δει» το συμπέρασμα στο οποίο έχεις φτάσει από τη δική σου οπτική γωνία.

Μην ξεχνάς επίσης ότι η χρήση πρώτου ενικού προσώπου από μέρους σου εδώ έχει ιδιαίτερη σημασία, επειδή δίνει στον άλλο να καταλάβει το πώς ακριβώς αισθάνεσαι, χωρίς να τον βάζεις σε θέση άμυνας.

Μην πλατειάζεις

Για το τέλος κράτα ότι όλα αυτά που μόλις διάβασες, θα πρέπει να «προλάβεις» να τα κάνεις μέσα σε μόλις μισό με ένα λεπτό maximum. Αναρωτιέσαι γιατί; Πολύ απλά γιατί «Αν η επεξήγηση του προβλήματός σου πάρει παραπάνω από ένα λεπτό, τελικά κανείς δεν πρόκειται να σε ακούσει» θα πει ο Maxfielfd. Κάτι που, προφανώς, δε θέλεις να γίνει, σωστά;

Πηγή: Askmen.com

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − 17 =