αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να διαλέξεις τον σωστό επενδυτή: Εξηγεί ένας «startupper του καφέ» που έχει «σηκώσει» 100 εκατ. δολάρια

Πως να διαλέξεις τον σωστό επενδυτή: Εξηγεί ένας «startupper του καφέ» που έχει «σηκώσει» 100 εκατ. δολάρια

Είναι μια από τις πρώτες σκέψεις που έχει στο μυαλό του ένας startupper: «Πως θα βρω έναν επενδυτή να μου δώσει χρήματα». Το βλέπουμε και στην Ελλάδα. Αλλά τελικά τι πρέπει να κάνεις για να πετύχεις κάτι τέτοιο; Και μάλιστα να κάνεις και την σωστή επιλογή επενδυτή.

Ο συνιδρυτής και CEO της startup Cometeer, Matthew Roberts, ξεκίνησε την εταιρεία του 2015 μαζί με μια ομάδα χημικών και επαγγελματιών του καφέ. Και ήθελε να βάλει σε εφαρμογή το δικό του φιλόδοξο σχέδιο: Να λανσάρει ένα… κατεψυγμένο προϊόν καφέ. Και το έκανε. Έβγαλε στην αγορά έναν καφέ που έρχεται σφραγισμένος σε μια ανακυκλώσιμη κάψουλα αλουμινίου, έτοιμος να λιώσει και να γίνει ζεστός ή παγωμένος καφές, όπως εξηγεί το αμερικανικό inc.com. Οι κάψουλες καταψύχονται με τη χρήση υγρού αζώτου, το οποίο «κλειδώνει» τις γεύσεις και αποστέλλονται απευθείας στους πελάτες σε ξηρό πάγο. Οι μηνιαίες συνδρομές 32 καψουλών ξεκινούν από 64 $.

Τον Οκτώβριο, η Cometeer συγκέντρωσε 35 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση Series B, με επικεφαλής την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων D1 Capital με έδρα τη Νέα Υόρκη, ανεβάζοντας τη συνολική χρηματοδότηση της startup στα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Αλλά τελικά τι πρέπει να κάνεις για να πάρεις χρηματοδότηση; Αρχικά, ο Roberts λέει ότι προσπάθησε να παρουσιάσει την ιδέα του σε “οποιονδήποτε έχει χρήματα” πριν στοχεύσει σε επαγγελματίες της βιομηχανίας καφέ που θα μπορούσαν να γευτούν τη διαφορά στα δείγματα της Cometeer και να κατανοήσουν τα εμπόδια στις μεθόδους παρασκευής τους. Ο πρώην Πρόεδρος της Nespresso και ο πρώην διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης των Starbucks έσπευσαν να κόψουν επιταγές μετά τη δοκιμή δειγμάτων, σύμφωνα με τον Roberts.

https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2021/10/FrozenCapsule.png?resize=1536,864

Επειδή η πρόσβαση σε επενδυτές στην αρχή μπορεί να είναι πολύ δύσκολη, ο Roberts προτείνει στους επιχειρηματίες να χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα για να τραβήξουν την προσοχή των επενδυτών.«Δεν υπάρχουν κανόνες», λέει, «αλλά συνήθως ένα ζεστό intro λειτουργεί καλύτερα».

Όταν αναζητούσε επενδυτές για τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης, ο Roberts εκτίμησε το γεγονός ότι η D1 ήταν μία από τις μοναδικές εταιρείες επενδύσεων που πέταξαν στην περιοχή της Βοστώνης και επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις της Cometeer. «Ένας επενδυτής πρέπει να δείξει ότι ασχολείται και ενδιαφέρεται για την αποστολή σας», λέει ο Roberts στο inc.com και συμπληρώνει: «Θα πρέπει να περνάτε μέρες, όχι ώρες, με κορυφαίους επενδυτές για να βεβαιωθείτε ότι ο ‘γάμος’ που ακολουθεί θα λειτουργήσει και για τα δύο μέρη».

Κατά τον έλεγχο πιθανών επενδυτών, οι ιδρυτές θα πρέπει να τους ρωτήσουν πώς μπορούν να προσθέσουν αξία στο project- πέρα από τα χρήματα τους. Σύμφωνα με τον Roberts, ο οποίος σημειώνει ότι δεν υπάρχει έλλειψη επενδυτικού κεφαλαίου, είναι σημαντικό να χτίσετε τον κύκλο σας με επενδυτές που μπορούν να διευκολύνουν την εισαγωγή σας σε πελάτες, συνεργάτες διανομής και ταλέντο. «Θα έλεγα ότι η παροχή τέτοιας βοήθειας είναι ο Νο1 τρόπος με τον οποίο ένας επενδυτής μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας», λέει ο Roberts.

Ενώ ο Roberts και η ομάδα του δεν χρειάζεται πλέον να κάνουν «cold προσέγγιση» για να βρουν κεφάλαια, λέει ότι κάτι τέτοιο ήταν ζωτικής σημασίας τις πρώτες μέρες και του δίδαξε ένα πολύτιμο μάθημα για την επιμονή. «Η άντληση κεφαλαίων είναι περισσότερο τέχνη παρά επιστήμη», σημειώνει και καταλήγει: «Πρέπει να μάθεις ότι η απόρριψη είναι μέρος του παιχνιδιού».

With Truly Innovative Frozen Capsules, Cometeer Achieves LiftoffDaily  Coffee News by Roast Magazine
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three + 18 =