αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να γίνεις κυρίαρχος μόλις μπεις στο δωμάτιο: 3 τρικ επικοινωνίας που μπορείς να εφαρμόσεις πριν καν ανοίξεις το στόμα σου

Πως να γίνεις κυρίαρχος μόλις μπεις στο δωμάτιο: 3 τρικ επικοινωνίας που μπορείς να εφαρμόσεις πριν καν ανοίξεις το στόμα σου

Όταν οι επιχειρηματίες και οι ηγέτες εξελίσσουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, εστιάζουν σε μια σειρά από πράγματα. Η φωνή, η γλώσσα του σώματος, η ενέργεια που βγάζουν, η αλληλεπίδραση κ.α.

Σωστά. Αλλά υπάρχει μια κομβική στιγμή που παίζει τον ρόλο της, πριν συμβούν όλα τα παραπάνω. Είναι η στιγμή… που μπαίνεις στο δωμάτιο. Είναι σημαντικό το πώς να αξιοποιήσεις στο έπακρο αυτά τα πολύτιμα δευτερόλεπτα λίγο πριν ανοίξεις το στόμα σου για να ξεκινήσεις να μεταδίδεις το μήνυμα σου.

Το θυμόμαστε από τα σχολικά χρόνια: Εκείνον τον δάσκαλο που μπορούσε να τελειώσει την φασαρία, χωρίς λόγια, απλώς στεκούμενος μπροστά στην τάξη. Το παρατηρούμε ακόμα στη δουλειά: Εκείνον τον συνάδελφο του οποίου η παρουσία είναι αρκετή για να σταματήσει τη φλυαρία και να ξεκινήσει το meeting.

Είναι ένα είδος μαγείας, όταν το σκέφτεσαι. Μοιάζει με χάρισμα. Φαίνεται σαν αυτοπεποίθηση. Είναι μια μορφή επιρροής – αλλά συμβαίνει σε μια στιγμή, και χωρίς λέξεις.

Τι πραγματικά συμβαίνει, όταν κάποιος είναι κυρίαρχος στον χώρο του τόσο έντονα; Και πώς μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Εδώ είναι μερικές συμβουλές όπως τις διαβάσαμε στο αμερικανικό Entrepreneur.com.

Να είσαι στον χώρο 100%. Δεν αρκεί απλά να μπεις στο δωμάτιο. Πρέπει να είσαι πλήρως συγκεντρωμένος εκεί. Εστιάστε τις αισθήσεις σας στον χώρο που βρίσκεστε – γεμίστε τον χώρο με την προσοχή σας. Παρατηρήστε τη θερμοκρασία, τον τρόπο που πέφτει το φως, τους ήχους του περιβάλλοντος. Πόσοι από εσάς είναι αληθινά εδώ και πόσοι από εσάς παρασύρονται σε σκέψεις κάπου αλλού; Παρατηρήστε τους ανθρώπους στο δωμάτιο, μεμονωμένα.

Δείτε τι δεν συμβαίνει εδώ: Δεν σκέφτεστε άλλα πράγματα. Δεν διαβάζετε τις σημειώσεις σας, δεν επεξεργάζεστε τις διαφάνειές σας, δεν ελέγχετε το τηλέφωνό σας, δεν κάνετε μικρο-συζητήσεις. Δεν αποσπάται η προσοχή σου.

Διαχειρίσου τη σιωπή. Ο χρόνος διαστέλλεται όταν είσαι στο επίκεντρο. Μερικά δευτερόλεπτα σιωπής μπορεί να μοιάζουν… σαν μια αιωνιότητα. Οι δημοσιογράφοι μερικές φορές χρησιμοποιούν τη σιωπή για να πετύχουν τον στόχο τους: Οταν ένας συνεντευξιαζόμενος βαδίζει προς τα εκεί που θέλουν, σταματούν να κάνουν ερωτήσεις, γνωρίζοντας ότι οι άνθρωποι συνεχίζουν να μιλούν για να γεμίσουν τη σιωπή. Θυμήσου και το άρθρο: Η «τεχνική της σιωπής»: Το ψυχολογικό τρικ για να παίρνεις μια πληροφορία που θες, χωρίς να ρωτήσεις.

Ακόμα και μεγάλοι ηγέτες δεν διστάζουν να σταματήσουν για μερικά δευτερόλεπτα την ομιλία τους. Κάτι που δείχνει μεγάλη αυτοπεποίθηση. Ενώ πάντα λειτουργεί ως ένα τρόπος για να βάλεις σε μια τάξη τις σκέψεις σου.

Βγες μπροστά. Οι περισσότεροι άνθρωποι αγχώνονται όταν πρέπει να μιλήσουν δημόσια, μπροστά σε πολύ κόσμο. Και δεν είναι περίεργο. Αυτή η αίσθηση πηγάζει από τα πολύ παλιά χρόνια, όταν γινόταν το εξής: Συνήθως όταν στέκονταν κάποιος μπροστά σε πλήθος ήταν για να κριθεί για κάποια πιθανή τιμωρία.

Για αυτό σήμερα πολλοί ομιλητές προτιμούν να μιλούν πίσω από κάποιο βήμα. Πολλοί συνεντευξιαζόμενοι προτιμούν να δίνουν συνέντευξη καθισμένοι πίσω από το γραφείο τους. Νιώθουμε εκτεθειμένοι όταν στεκόμαστε σε κενό χώρο. Ένα stand ή ένα γραφείο, είναι ασπίδες. Ακόμη και μια καρέκλα δίνει κάποια αίσθηση προστασίας.

Επίσης, οι περισσότεροι άνθρωποι εμφανίζονται σε ομιλίες ή συνεντεύξεις κρατώντας κάτι -σημειώσεις, στυλό, τηλέφωνο- ή αν όχι, παίρνουν ό,τι έχουν μπροστά τους. Συμβαίνει υποσυνείδητα: Νιώθουμε εκτεθειμένοι όταν έχουμε άδεια χέρια.

Αλλά αποδίδουμε καλύτερα όρθιοι. Η αναπνοή, η κίνηση, η ενέργεια και οι χειρονομίες, γίνονται όλα πιο φυσικά. Και με άδεια χέρια, δεν υπάρχει τίποτα που να αποσπά την προσοχή. Υπάρχουν όμως και βαθύτεροι λόγοι για να ρίξεις την… πανοπλία. Η επιλογή σας να σταθείτε σωματικά εκτεθειμένοι δείχνει γενναιότητα, που πυροδοτεί την ενσυναίσθηση. Σηματοδοτεί την αυθεντικότητα, γιατί οι έντιμοι και οι αθώοι δεν έχουν λόγο να κρύβονται.

Στο πρακτικό κομμάτι των παρουσιάσεων, των ομιλιών και των meetings, το να στέκεστε «εκτεθειμένοι» είναι ένα μήνυμα που κερδίζει την προσοχή. Για την απόδειξη αυτού, κοιτάξτε μόνο μέχρι το πιο επιτυχημένο franchise ομιλίας της εποχής μας, το TED Talk, του οποίου οι ομιλητές στέκονταν εκτεθειμένοι, πάνω σε αυτόν τον εμβληματικό κόκκινο κύκλο. Το μοντέλο του TED βοηθά τους ομιλητές να είναι κυρίαρχοι στο δωμάτιο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five − two =