αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να αξιοποιήσεις τις business ευκαιρίες στην απρόβλεπτη εποχή μας

Πως να αξιοποιήσεις τις business ευκαιρίες στην απρόβλεπτη εποχή μας

Το σκηνικό που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία περίπου 2 χρόνια σε όλο τον πλανήτη έχει άνευ προηγουμένου αντίκτυπο στις επιχειρήσεις, τόσο στις νέες όσο και στις εδραιωμένες, σε κάθε κλάδο που μπορεί να φανταστεί κανείς. Από τον τουρισμό και τα ταξίδια μέχρι το λιανικό εμπόριο, οι επιχειρήσεις έχουν ταρακουνηθεί και υπάρχει μια άβολη αίσθηση αβεβαιότητας σε όλο τον κόσμο.

Πάντα θα υπάρχουν ατυχή παγκόσμια γεγονότα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο, αλλά μια παγκόσμια πανδημία όπως αυτή που βιώνουμε τώρα είναι αχαρτογράφητη για τους περισσότερους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε και όλα τα άλλα που συμβαίνουν, τότε το σκηνικό γίνεται ακόμα πιο απρόβλεπτο.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάτσεις με σταυρωμένα τα χέρια. Εδώ είναι μερικοί τρόποι για να αξιοποιήσεις τις business ευκαιρίες στην απρόβλεπτη εποχή μας.

1. Προσδιορίστε μια ανάγκη, μια επιθυμία ή μια επιθυμία με υψηλή ζήτηση

Δεν είναι τυχαίο ότι υπήρχαν επαγγελματικές δραστηριότητες και εταιρίες που «εκτοξεύτηκαν» μέσα στην κρίση. Είδαν την ζήτηση να φτάνει σε πρωτοφανή επίπεδα λόγω των lockdowns και των νέων δεδομένων που δημιουργήθηκαν. Το νέο σκηνικό έφερε και νέες ανάγκες. Πάντα θα υπάρχουν ανάγκες και επιθυμίες μέσα σε απρόβλεπτες εποχές. Προσδιορίστε τες και έτσι θα έχεις πιθανότητες να αξιοποιήσεις τις ευκαιρίες απευθείας.

2. Βρείτε έναν τρόπο να προβάλετε την προσφορά σας απευθείας μπροστά στο κοινό-στόχο σας

Στην εποχή της πανδημίας, πολλές επιχειρήσεις στράφηκαν στο online marketing. Από το μάρκετινγκ μέσω email, έως το social media marketing επί πληρωμή και το μάρκετινγκ με influencers — οι καταναλωτές ήταν στο σπίτι και ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς ήταν στον υπολογιστή τους ή είχαν… κολλήσει το smartphone στα χέρια τους. Έτσι τα brands έκαναν στοχευμένες καμπάνιες για να φτάσει το μήνυμα τους μπροστά στο κοινό-στόχο τους. Κάτι τέτοιο έγινε, για παράδειγμα, με το delivery φαγητού που εκτοξεύτηκε μέσα στην πανδημία. ‘Η με το e-commerce.

3. Δείξτε ενσυναίσθηση στο μήνυμα μάρκετινγκ σας

Η πανδημία επηρέασε διαφορετικά τους ανθρώπους – από την απώλεια αγαπημένων προσώπων, έως την απόλυση – και απαιτούσε ένα πιο ήπιο μήνυμα για αυτό το αρχικό «σημείο επαφής» με το κοινό. Και παράλληλα να παρουσιάσεις στον καταναλωτή την λύση σου. Μια απλή προσέγγιση μπορεί να είναι κάτι τέτοιο: «Γεια, ξέρουμε ότι ζούμε σε μία τρελή εποχή και υπάρχει μια παγκόσμια αίσθηση αβεβαιότητας, και ξέρουμε επίσης ότι σου λείπουν τα μικρά πράγματα όπως…». Τα brands, ειδικά τα νέα, είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια ισχυρή σύνδεση με τους καταναλωτές. Η ζωή επιβραδύνθηκε λίγο. Οι άνθρωποι δεν βιάζονταν τόσο πολύ γιατί κυριολεκτικά δεν είχαν πού να πάνε.

4. Να έχεις στο μυαλό σου το «μετά»

Αρκετές εταιρίες έκαναν όλα τα παραπάνω, αλλά τους έλειπε ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ: Το μετά. Ναι η πανδημία και όλα αυτά που βιώνουμε, κάποια στιγμή θα τελειώσουν. Τι θα γίνει με την εταιρία ή το business project σου μετά; Κάποιοι επικεντρώνονται μόνο στο «τώρα» και έχουν μηδενικό όραμα για το μέλλον. Αυτός είναι ο λάθος τρόπος να προσεγγίσουμε τις ευκαιρίες που έχουν δημιουργηθεί. Εάν συνδεθείτε με έναν καταναλωτή σε μια δύσκολη περίοδο και δημιουργήσετε μια ουσιαστική σχέση παρέχοντάς του ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που τον βοηθά — λύνοντας ένα πρόβλημα ή απομακρύνοντας το μυαλό του από την τρέχουσα κατάσταση — θα είναι πολύ πιστοί στο brand σας στο μέλλον. Αντίθετα, τα brands που επικεντρώνονται μόνο στο να βγάλουν γρήγορα χρήματα θα καταρεύσουν όταν τα πράγματα ηρεμήσουν και οι καταναλωτές επιστρέψουν στις κανονικές τους δραστηριότητες και ρουτίνες. Αυτοί που είχαν στο μυαλό τους την ανάπτυξη μετά την πανδημία θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται και να ευδοκιμούν στο μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εννέα projects που μπορείς να ξεκινήσεις με (σχεδόν) μηδενικό μπάτζετ και να βγάλεις χρήματα | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − one =