αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Πως θα κερδίσεις τις πολυεθνικές»: O Richard Branson παραθέτει το πλάνο του στους νέους επιχειρηματίες

«Πως θα κερδίσεις τις πολυεθνικές»: O Richard Branson παραθέτει το πλάνο του στους νέους επιχειρηματίες

Είναι σίγουρα μία από τις πιο συνηθισμένες δικαιολογίες που ακούμε: «Έχω μια business ιδέα, αλλά υπάρχουν πολλοί μεγάλοι παίχτες στο ίδιο πεδίο». Τι θα έλεγες τώρα αν τα έβαζες… με τους «μεγάλους»; Αυτό περιγράφει σε άρθρο του στους New York Times, ο Richard Branson.

«Το να κερδίζεις γιγάντιες πολυεθνικές και να τις προκαλείς για μια καλύτερη θέση στην αγορά, είναι μια κίνηση που εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Αν όμως έχεις το κουράγιο να το πράξεις και κυρίως μια καλή ιδέα για να υλοποιήσεις, αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο έπαθλο που μπορεί να αποκτήσει ένας επιχειρηματίας» σημειώνει ιδρυτής της Virgin.

Και στην συνέχεια παραθέτει τι πρέπει να κάνεις: «Πριν ξεκινήσεις την εκστρατεία σου εναντίον μιας τεράστιας εταιρείας πρέπει να είσαι σίγουρος ότι γνωρίζεις επακριβώς με ποιον πας να τα βάλεις. Μάθε όσο το δυνατόν περισσότερα για τον τομέα ενδιαφέροντός σου, καθώς και τα πώς και τα γιατί ήταν αυτά που έκαναν τους αντιπάλους σου να πετύχουν. Διεξήγαγε την έρευνα της συγκεκριμένης αγοράς και εστίασε στο πως το προϊόν σου ή η υπηρεσία σου μπορεί να διαφοροποιηθεί από τα ήδη προσφερόμενα. Σε τελική ανάλυση, αν δεν πας να προσφέρεις κάτι καλύτερο, ποιος ο λόγος να το πράξεις;».

«Σε κάποιους τομείς της αγοράς οι ανταγωνιστές σας μπορεί να έχουν τη βοήθεια των ρυθμιστικών αρχών, οι οποίες μπλοκάρουν τον ανταγωνισμό. Σε τέτοιες περιπτώσεις η επιμονή είναι το κλειδί» τονίζει ο ο αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος.

Αν τα πράγματα γίνουν ζόρικα: «Οταν πας να τα βάλεις με έναν μεγάλο ανταγωνιστή και η εταιρεία σου βρεθεί κάτω από τεράστια πίεση, είναι καλή ιδέα να έχεις ένα δίκτυο από μέντορες για να ζητήσεις την αρωγή τους. Αναζήτησε ανθρώπους που έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τις ίδιες προκλήσεις».

Και κάπου εκεί, ο Richard Branson παραθέτει το κλειδί: «Το να τα βάζεις με κατεστημένα ποτέ δεν είναι εύκολο, καθώς σε κάθε στροφή του δρόμου θα βρεθείς αντιμέτωπος με εμπόδια. Όμως έχεις και κάποια πλεονεκτήματα. Ένα καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία που λύνει ένα πρόβλημα θα τύχει της προσοχής του κόσμου. Από τη στιγμή που θα κερδίσεις ένα μερίδιο από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς αυτοί θα αντιδράσουν και τότε θα συνειδητοποιήσεις ότι είσαι πιο ευκίνητος από τις μεγάλες εταιρείες. Έχεις την ευελιξία να κινηθείς ταχύτερα καθώς αλλάζουν οι συνθήκες της αγοράς, σε σχέση με έναν μεγάλο και γραφειοκρατικό οργανισμό».

Καταλήγοντας: «Εάν εσύ και η ομάδα σου αποφασίσετε να τα βάλετε με τον Γολιάθ του τομέα σας, να θυμάστε την ισχύ της ομάδας, να παραμένετε επίμονοι απέναντι στα εμπόδια και να συνεχίσετε να είστε καινοτόμοι. Και αν κερδίσεις, μην εφησυχάσεις – συνέχισε να δουλεύεις συλλογικά με την ομάδα σου, συνέχισε με επιμονή, συνέχισε να είσαι καινοτόμος και μην ξεχνάς ότι κάποια ημέρα μια μικρή εταιρεία θα εμφανιστεί για να σε προκαλέσει».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × five =