αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως θα καταλάβεις μέσα σε 10 λεπτά ότι κάποιος δεν είναι τόσο έξυπνος όσο θέλει να φαίνεται (ακόμα κι αν παρουσιάζεται ως «ειδικός» στα social media)

Πως θα καταλάβεις μέσα σε 10 λεπτά ότι κάποιος δεν είναι τόσο έξυπνος όσο θέλει να φαίνεται (ακόμα κι αν παρουσιάζεται ως «ειδικός» στα social media)

Στην εποχή των social media έχουμε γεμίσει με… ειδικούς. Όλοι έχουν γνώμη για όλα. Από τις νέες τεχνολογίες και τα ιατρικά θέματα, μέχρι πολέμους ή αθλητικά γεγονότα. Όλοι έχουν γνώμη, όλοι είναι… ειδικοί.

Και υπάρχει και ένα ακόμα συχνό φαινόμενο: Κάποιοι κοινοποιούν άρθρα στα social media, χωρίς καν να τα έχουν διαβάσει. Σύμφωνα με μια παλαιότερη μελέτη που επικαλείται το αμερικανικό inc.com, πάνω από το ήμισυ όλων των article links που κοινοποιούνται ή αναδημοσιεύονται στο Twitter, δεν έχουν γίνει ποτέ κλικ ή έχουν διαβαστεί από τον άνθρωπο που κάνει την εκάστοτε κοινοποίηση.

Όσο για όσους έκαναν κλικ σε έναν σύνδεσμο, μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί λένε ότι διάβασαν μόνο μέρος του Χ άρθρου, με ένα σημαντικό ποσοστό να διαβάζει μόνο μερικές γραμμές.

Γιατί να μοιραστείτε όσα δεν έχετε διαβάσει; Μια μελέτη του 2022 που δημοσιεύθηκε στο Social Science Research Network διαπίστωσε ότι:

– Οι άνθρωποι συνδέουν την κοινοποίηση υλικού με τη γνώση.
– Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι η δική τους συμπεριφορά κοινοποιήσεων διαμορφώνει τις προσδοκίες των άλλων σχετικά με αυτά που γνωρίζουν.

Με απλά λόγια: Η απλή πράξη της κοινοποίησης με κάνει να πιστεύω ότι είμαι… πιο έξυπνος από ό,τι είμαι- και μπορεί επίσης να κάνει τους άλλους να πιστεύουν ότι είμαι και πιο γνώστης.

Όπως γράφουν οι ερευνητές:

Αυτά τα δεδομένα παρέχουν στοιχεία ότι, παρά τον συχνό διαχωρισμό μεταξύ της κατοχής γνώσης και της ανταλλαγής γνώσης στον ψηφιακό κόσμο, (εμείς) εξακολουθούμε να έχουμε την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι γνωρίζουν τι μοιράζονται.

Ακόμα κι αν αυτοί οι άνθρωποι δεν το διάβασαν ποτέ.

Τι μπορείς να κάνεις όμως για να καταλάβεις ότι κάποιος… δεν είναι τόσο έξυπνος όσο (θέλει να) φαίνεται; Ερωτήσεις!

Ναι, στις περισσότερες περιπτώσεις αρκεί να του κάνεις 1 ή περισσότερες ερωτήσεις, σχετικά με αυτό που έχει κοινοποιήσει. Είναι πιθανό να διαπιστώσεις ότι δεν έχει καν βασική γνώση σχετικά με αυτό που έχει κοινοποιήσει. Μπορεί να μην έχει διαβάσει καν το άρθρο, όπως λέγαμε και πιο πριν.

Την επόμενη φορά που θα λάβετε συγκεκριμένες αποφάσεις — ποιον υποψήφιο να προσλάβετε, σε ποιον υπάλληλο θα δώσετε προαγωγή, ποιον προμηθευτή να επιλέξετε κ.λπ. — μην αξιολογείτε με βάση το τι κοινοποιούν ή τι λένε οι άνθρωποι.

Αξιολογήστε με βάση αυτά που ξέρουν. Αξιολογήστε τι έχουν κάνει, και επομένως μπορούν να κάνουν για εσάς.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 + twenty =