αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως θα κάνεις γνωστό το site σου, στο ξεκίνημα του: 5 απλές (και δωρεάν) κινήσεις | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Πως θα κάνεις γνωστό το site σου, στο ξεκίνημα του: 5 απλές (και δωρεάν) κινήσεις | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Είναι ένα ερώτημα που έχουν πολλοί στο μυαλό τους: Ωραία, να ξεκινήσω ένα site ή blog, αλλά πως θα το κάνω γνωστό στο κοινό; Όντως, αυτή δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Και χρειάζεται χρόνος για να χτίσεις σιγά- σιγά το κοινό σου. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να ξεκινήσεις από το μηδέν, κυριολεκτικά.

Όπως έχουμε ξανά πει, και το It’s Possible είναι ένα site που ξεκίνησε με αυτό τον τρόπο. Από το δωμάτιο ενός σπιτιού στην Καλλιθέα, τον Σεπτέμβριο του 2016.

Φυσικά, υπάρχει και ο «εύκολος δρόμος» για να γίνει γνωστό το project σου. Να δώσεις 500 χιλ. ευρώ, να παιχτούν διαφημιστικά σποτ στην τηλεόραση, και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχεις πετύχει μάλλον τον σκοπό σου. Οι περισσότεροι όμως από όσους ξεκινούν ένα blog/site στην Ελλάδα δεν είναι σε αυτή την κατηγορία. Άρα λοιπόν τώρα θα δούμε τι μπορείς να κάνεις (σχεδόν) δωρεάν, έτσι ώστε το νέο site σου να γίνει γνωστό στο κοινό.

1# Φτιάξε τα social media, πριν το site βγει στον αέρα. Ναι, καλά διάβασες. Το είχα κάνει το καλοκαίρι του 2016. Social Media του It’s Possible, χωρίς… It’s Possible. Τότε κάποιοι είχαν απορήσει. Το αποτέλεσμα: Όταν το site βγήκε στον αέρα, υπήρχε ήδη ένα κοινό -έστω μικρό- στο οποίο θα έφταναν τα άρθρα. Άρα λοιπόν με αυτόν τον τρόπο δεν ξεκινάς από το απόλυτο μηδέν. Στην συνέχεια βέβαια πρέπει να αναπτύξεις τα social media- και ίσως χρειαστεί να επενδύσεις και μερικά χρήματα.

2# Καθημερινή ροή. Στην αρχή, ουσιαστικά θέλεις να «μπεις» στην καθημερινότητα του αναγνώστη. Να γίνεις μια συνήθεια, από τις αρκετές που έχει μέσα στην ημέρα του. Για να το πετύχεις αυτό και να κάνεις εμφανή την παρουσία σου, χρειάζεται να έχεις νέο υλικό καθημερινά. Αν πας στην λογική του «ανεβάζω υλικό όποτε έχω χρόνο», τότε μάλλον δεν θα καταφέρεις ποτέ να χτίσεις ένα μεγάλο κοινό. Και το project σου δεν θα γίνει επαγγελματικό. Θα παραμείνει απλά ένα χόμπι.

3# Guest blogging σε άλλους. Είναι ένας τρόπος που χρησιμοποιούν αρκετοί. Φτιάξε μια λίστα με 5-6 sites που έχουν παρόμοιο περιεχόμενο με το δικό σου. Και πρότεινε τους να γράφεις κάποια σποραδικά άρθρα, στα οποία θα μπαίνει το όνομα σου και φυσικά το ενεργό link που θα παραπέμπει στο δικό σου site. Έτσι θα καταφέρεις να «τραβήξεις» επισκεψιμότητα από το ήδη έτοιμο κοινό που έχουν άλλοι.

4# Συνεργασίες με άλλα sites. Επίσης κάτι που μπορεί να φέρει αποτελέσματα, αν γίνει σωστή επιλογή. Και πως μπορείς να συνεργαστείς με άλλα sites; Με «ανταλλαγή» άρθρων, για παράδειγμα. Να ανεβαίνει ένα δικό σου άρθρο στο άλλο site (ίσως μισό) και στο τέλος να υπάρχει μια παραπομπή «διαβάστε περισσότερα», με ενεργό Link προς το δικό σου site. Το αντίστροφο μπορεί να κάνει και η άλλη πλευρά, για να έχετε όφελος και οι δύο. Επίσης μπορείς να κάνεις μια συμφωνία για να κοινοποιείς κάποια άρθρα του δικού σου site, στα social media κάποιου άλλου Μέσου (αν και αυτό απαιτεί συνήθως χρήματα).

5# SEO. Ομολογώ ότι στο It’s Possible δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το SEO. Ότι αποτελέσματα έχουν έρθει δηλαδή, είναι χωρίς κάποια κίνηση σε αυτό το κομμάτι. Ωστόσο είναι ένας ακόμα τρόπος, πάνω στον οποίο στηρίζονται αρκετά sites και blogs (ειδικά αν είναι θεματικά), έτσι ώστε να εμφανίζονται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης και να «τραβούν» επισκεψιμότητα από χρήστες που ψάχνουν συγκεκριμένα πράγματα. Αν για παράδειγμα έχεις ένα blog για διατροφή, είναι σημαντικό να βγαίνει μέσα στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όταν ένας τυχαίος χρήστης ψάχνει κάτι σχετικό. Να σημειώσουμε βέβαια ότι αν αναθέσεις σε έναν εξειδικευμένο επαγγελματία το SEO, θα χρειαστεί επίσης να δώσεις κάποια χρήματα. Αν έχεις χρόνο να μάθεις κάποια πράγματα και να ασχοληθείς μόνος, τότε δεν χρειάζεται κάποιο μεγάλο μπάτζετ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + twelve =