αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠως η Generation Z αλλάζει το καταναλωτικό τοπίο (και σταματά να αγοράζει συγκεκριμένες μάρκες)

Πως η Generation Z αλλάζει το καταναλωτικό τοπίο (και σταματά να αγοράζει συγκεκριμένες μάρκες)

Κοντά 1 στους 2 καταναλωτές (ποσοστό 45%) της Gen Z, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως τις αρχές της δεκαετίας του 2010, έχει υιοθετήσει πιο βιώσιμες συμπεριφορές από οποιαδήποτε άλλη δημογραφική ομάδα και έχει σταματήσει να αγοράζει συγκεκριμένες μάρκες λόγω προβλημάτων ηθικής ή βιωσιμότητας.

Την ίδια στιγμή ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει, σε έρευνα της Nielsen, διατεθειμένος να πληρώσει υψηλότερες από τον μέσο όρο τιμές για προϊόντα που συνδέονται με ισχυρές πρακτικές βιωσιμότητας. Δηλαδή οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ανοίξουν τα πορτοφόλια τους για προϊόντα που είναι οργανικά (41%), φτιαγμένα με βιώσιμα υλικά (38%) ή ανταποκρίνονται σε κοινωνικά υπεύθυνες πρακτικές (30%). Με έναν στους δύο καταναλωτές, ποσοστό 46%, να δηλώνει πως θα ήταν πρόθυμος να εγκαταλείψει ένα εμπορικό σήμα για να αγοράσει προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.

Αυτές τις τάσεις έρχεται να επιβεβαιώσει καταναλωτική έρευνα της EY, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της οποίας το 68% των καταναλωτών παγκοσμίως ζητούν οι επιχειρήσεις να αναλάβουν δράση για τη βιωσιμότητα. Το 78% των καταναλωτών ανησυχούν για τα οικονομικά τους, το 51% θέλουν να πραγματοποιούν πιο βιώσιμες αγορές, ενώ το 66% αποθαρρύνεται από τις υψηλές τιμές. Παρ’ όλα αυτά, το 30% δηλώνει ότι ξοδεύει σήμερα περισσότερα για προϊόντα που είναι βιώσιμα και καλύτερα για το περιβάλλον

Σύμφωνα με την έβδομη έκδοση της καταναλωτικής έρευνας της ΕΥ –πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 14.047 καταναλωτών–, 4 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 39%) πιστεύουν ότι η υγειονομική κρίση της COVID-19 θα συνεχίσει να επηρεάζει τη ζωή τους για τουλάχιστον 12 μήνες ακόμη έναντι 40% τον Φεβρουάριο του 2021.

Η προτεραιοποίηση της βιωσιμότητας αποτελεί μια βασική αναδυόμενη τάση, ωστόσο, έρχεται σε μια στιγμή που οι καταναλωτές επανεξετάζουν και άλλους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των προσιτών τιμών. Η πλειοψηφία των καταναλωτών (64%) σκοπεύουν να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις όσων καταναλώνουν, όμως το 60% σκοπεύουν να εστιάσουν περισσότερο στη σχέση ποιότητας-τιμής (value for money).

Χάσμα μεταξύ προθέσεων και πράξεων

Συνολικά, το 64% των καταναλωτών συνεχίζουν να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι από ό,τι πριν από την πανδημία της COVID-19. Τα σπίτια έχουν γίνει ένας κόμβος από τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται, καταναλώνουν, ασκούνται και ψυχαγωγούνται, δημιουργώντας μία τεράστια ευκαιρία για στροφή σε βιώσιμες επιλογές που επηρεάζουν θετικά το περιβάλλον και την κοινωνία. Το 30% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ξοδεύουν σήμερα περισσότερα για προϊόντα που είναι βιώσιμα και καλύτερα για το περιβάλλον, ενώ το 64% είναι διατεθειμένο να αλλάξει συνήθειες και συμπεριφορές εάν αυτό ωφελεί την κοινωνία. Ωστόσο, το 78% των καταναλωτών ανησυχούν για τον αντίκτυπο της πανδημίας της COVID-19 στα οικονομικά τους, ενώ 53% δηλώνουν ότι η τιμή είναι σημαντικότερο κριτήριο για τις αγορές σήμερα, σε σχέση με πριν από την πανδημία, δημιουργώντας ερωτηματικά σχετικά με το πόσο διατηρήσιμη θα είναι στο μέλλον η θετική στάση απέναντι σε πιο βιώσιμες συμπεριφορές.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Τα ευρήματα αυτά της παγκόσμιας έρευνας συμφωνούν και με την πρώτη καταναλωτική έρευνα της EY για την Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία, ενώ τρεις στους τέσσερις Έλληνες καταναλωτές θεωρούν ότι τα brands και οι εταιρείες θα πρέπει να συμπεριφέρονται με τρόπο ηθικό και σύμφωνα με τις προσδοκίες της κοινωνίας, και δύο στους τρεις αναφέρουν ότι τα brands έχουν την υποχρέωση να γίνουν καταλύτες θετικής αλλαγής στον κόσμο, εντούτοις, σε ποσοστό 67% δηλώνουν ότι η τιμή είναι το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς σήμερα και σε ποσοστό 79% πιστεύουν ότι θα εξακολουθήσει να είναι στα επόμενα τρία χρόνια.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 5 =