αρχικηVIRALΠως η Λάρισα γίνεται μια πόλη χωρίς ΙΧ στο κέντρο της

Πως η Λάρισα γίνεται μια πόλη χωρίς ΙΧ στο κέντρο της

Οι Λαρισαίοι άφησαν το ΙΧ τους και επιλέγουν άλλους τρόπους μετακίνησης για να βρεθούν στο κέντρο της πόλης. Αστικό λεωφορείο, ποδήλατο και τα πόδια τους βρίσκονται ψηλά στη λίστα των προτιμήσεών τους.

Όπως σημειώνει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Ελευθερία», η νέα εικόνα του κέντρου, με τα έργα που έχουν γίνει, δημιούργησε νέα δεδομένα στη συμπεριφορά των κατοίκων. Όλοι θυμούνται, λίγους μήνες πριν το κυκλοφοριακό κομφούζιο σε Κύπρου, Βενιζέλου και Μεγάλου Αλεξάνδρου με διπλοπαρκαρισμένα με αλάρμ και κορναρίσματα αγανακτισμένων οδηγών. Σήμερα η εικόνα αυτή έχει αντιστραφεί πλήρως. Στους δρόμους αυτούς πλέον κινούνται μόνο αστικά λεωφορεία, ταξί, ποδήλατα, μηχανάκια και πεζοί. Η αλήθεια είναι ότι τον πρώτο καιρό που παραδόθηκαν προς χρήση πριν τις γιορτές, οι λάτρεις των ΙΧ κατέβηκαν στο κέντρο αλλά γρήγορα διαπίστωσαν ότι ήταν μάταιο αφού το να βρει κάποιος θέση στάθμευσης πέριξ του κέντρου ήταν σαν να κέρδιζε το λαχείο.

Η Μαρία είναι μια τέτοια περίπτωση. Εργάζεται στο κέντρο πρωί και απόγευμα και μένει στην Ανθούπολη. Το να πάει με το αυτοκίνητο στη δουλειά της ήταν αυτονόητο. Όχι πια όμως. «Από τη στιγμή που ξεκίνησαν τα έργα κατάλαβα ότι θα είχα πρόβλημα και σκεφτόμουν ότι έπρεπε να βρω μια λύση. Για αρκετό καιρό προσπαθούσα να συνεχίσω τη ρουτίνα μου, ο χρόνος όμως που χρειαζόμουν για να βρω θέση να παρκάρω είχε διπλασιαστεί. Έφτασα σε σημείο να κάνω ακόμη και 40 λεπτά να παρκάρω. Όλες οι γειτονιές του κέντρου είναι γεμάτες πια, δεν μπορείς να βρεις θέση. Έτσι αποφάσισα ότι ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσω λεωφορείο. Έβγαλα μια μηνιαία κάρτα και έτσι άφησα το αυτοκίνητο σπίτι. Για την άνοιξη σκέφτομαι να χρησιμοποιώ ποδήλατο και για άσκηση. Μπορεί αρχικά να μην μου καλοάρεσε το να βγω μέχρι τη στάση αλλά τώρα διαπιστώνω ότι και χρόνο έχω γλιτώσει και χρήμα» λέει χαρακτηριστικά.

Την ίδια αίσθηση, ότι δηλαδή οι Λαρισαίοι έχουν εγκαταλείψει το ΙΧ τους για το κέντρο έχει και ο κ. Χρήστος Πετράνης, ιδιοκτήτης πάρκινγκ επί της Μανωλάκη. Στο ερώτημα αν αυξήθηκε η κίνηση απαντά ότι κινείται στα ίδια επίπεδα με μόνη εξαίρεση τις γιορτές που αυτό όμως είναι κάτι σύνηθες. Μάλιστα, τόνισε ότι επειδή η ενημέρωση από τη δημοτική αρχή προς τους οδηγούς ήταν συστηματική, οι περισσότεροι συνειδητοποίησαν εξαρχής ότι θα έπρεπε να εγκαταλείψουν το όχημά τους. «Είναι συγκεκριμένο το προφίλ των οδηγών που επιλέγουν να πληρώσουν για να σταθμεύσουν το όχημά τους. Είναι άνθρωποι που έχουν κάποια δουλειά στο κέντρο π.χ. μια τράπεζα, μια υπηρεσία, και πρέπει να αφήσουν για λίγη ώρα κάπου το αυτοκίνητό τους ή οικογενειάρχες που έχουν καρότσια και πρέπει να πάνε τα παιδιά τους στον γιατρό ή σε μια δραστηριότητα. Οι ώρες αιχμής είναι κυρίως το πρωί. Εάν κάποιος βγει για βόλτα ή καφέ θα βρει άλλο τρόπο μετακίνησης» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Πετράνης. Μάλιστα, παραδέχεται ότι την περίοδο των έργων παρατηρήθηκε και μια πολύ μικρή μείωση της κίνησης στο πάρκινγκ, καθώς ο κόσμος προσπαθούσε να αντιληφθεί τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Η «Ε» απευθύνθηκε και στον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Μιχάλη Σακελλαρίου προκειμένου να εκτιμήσει το κατά πόσο οι Λαρισαίοι επιλέγουν για την μετακίνηση τους το λεωφορείο μετά την αλλαγή στο κέντρο της πόλης. Ο ίδιος εκτιμά ότι είναι πολύ νωρίς για να πει κάτι τέτοιο, όμως παραδέχεται ότι η πόλη έχει ανακουφιστεί κυκλοφοριακά και οι συνθήκες για τους επαγγελματίες είναι πολύ καλύτερες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − fourteen =