αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΠως είναι να δημιουργείς ελληνικά σουβενίρ στην εποχή του Covid-19;

Πως είναι να δημιουργείς ελληνικά σουβενίρ στην εποχή του Covid-19;

Ξεκίνησαν το brand τους το 2012. Μέσα στην κρίση. Τώρα βρίσκονται μπροστά σε μια ακόμα κρίση. Και τι πρέπει να κάνεις άραγε για να επιβιώσεις, περνώντας μέσα από τέτοια «τούνελ»;

Η Αγγέλικα Νιάρχου και η Γεωργία Οικονομοπούλου είναι οι ιδρύτριες του brand Ploos Design το οποίο εστιάζει στην δημιουργία ελληνικών σουβενίρ. Οι δυο τους μιλούν στο It’s Possible για το πως ήταν η επαγγελματική καθημερινότητα τους όλο το διάστημα της καραντίνας, πως είναι το νέο τοπίο που έχει δημιουργηθεί, ενώ δίνουν και τις συμβουλές τους στους νέους επιχειρηματίες.

Καταρχήν πως ήταν η επαγγελματική καθημερινότητα σας όλο αυτό το διάστημα της καραντίνας; Τι άλλαξε και τι έμεινε ίδιο;

Όπως πολλοί άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού, έτσι και εμείς επηρεαστήκαμε ιδιαίτερα από τις εξελίξεις αυτής της πανδημίας. Το πάγωμα της καλοκαιρινής σεζόν μέχρι και τον Ιούλιο και με ένα αρκετά θολό τοπίο ως προς τις αφίξεις τουριστών από το εξωτερικό, που είναι και το κύριο αγοραστικό κοινό των προϊόντων μας, μάς έβαλαν σε μια κατάσταση αναμονής. Μιλούσαμε με πελάτες μας που έχουν τα καταστήματά τους σε τουριστικές περιοχές σε ολόκληρη την Ελλάδα και μοιραζόμασταν την αγωνία τους ως προς το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, μιας και όλες τις προηγούμενες χρονιές η δραστηριότητά μας ξεκινούσε ακριβώς όταν ξεκίνησε και ο κορωνοϊός, τον Μάρτιο, μήνας προετοιμασίας των τουριστικών προορισμών. Προς το τέλος της καραντίνας κάποιοι αποφάσισαν ότι παρά τους περιορισμούς θέλουν να ετοιμάσουν τα καταστήματά τους ώστε να είναι έτοιμοι για όποιον αποφασίσει να ταξιδέψει στα μέρη τους, οπότε και τους στείλαμε μέρος των αρχικών τους παραγγελιών.

Άλλαξαν πολλά όλο αυτό το διάστημα, μιας και πλέον είχαμε άπλετο προσωπικό χρόνο, όπως και πολλοί άλλοι συμπολίτες μας. Τον χρησιμοποιήσαμε ακούγοντας στην αρχή τις ειδήσεις καθημερινά με άγχος για το τι θα γίνει, διαβάζοντας βιβλία & εξελίσσοντας τις γνώσεις μας γύρω από το design ή τη μαγειρική μας, κάνοντας γυμναστική με το μήνυμα -6- και μιλώντας με φίλους και συγγενείς που άλλοτε δεν είχαμε τόσο το χρόνο να κάνουμε.

Πως βλέπετε να διαμορφώνονται τα δεδομένα στο πεδίο σας στο προσεχές διάστημα; Και τι πλάνα έχετε για να αντιμετωπίσετε την νέα πραγματικότητα;

Ενημερωνόμαστε καθημερινά από ανθρώπους ειδικούς στον τομέα του τουρισμού, μέσα από άρθρα και συνεντεύξεις κυρίως, για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα γύρω από το φετινό καλοκαίρι. Έχουμε καταλάβει ότι θα είναι περιορισμένη η τουριστική κίνηση και λόγω των μέτρων που θα ισχύουν στο εξής και λόγω της ανησυχίας που έχει δημιουργηθεί στους ανθρώπους  γύρω από την πανδημία αυτή. Τουρίστες μεταθέτουν το ταξίδι τους για άλλες ημερομηνίες, ταξίδια ακυρώνονται, ξενοδοχεία δεν ξέρουν αν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες υγειονομικές απαιτήσεις της εποχής, τουριστικά πρακτορεία βλέπουν να μην έχουν τη στήριξη που θα χρειαστούν, το ίδιο και μεγάλες ή μικρότερες αεροπορικές. Με όλα αυτά τα δεδομένα, κατανοούμε ότι θα είμαστε στους τυχερούς, εφόσον θα μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες πελατών μας, μιας και έχουμε ετοιμάσει την παραγωγή μας ήδη από τον Φεβρουάριο. Οπότε μπορεί να είναι μικρή η κίνηση, αλλά αν υπάρξει ως ένα βαθμό αυτό το καλοκαίρι, θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε ως την ερχόμενη χρονιά, μιας και αυτό είναι το στοίχημα για πολλούς πλέον.

Για τους παραπάνω λόγους, ως σχεδιαστικό γραφείο έχουμε αποφασίσει ότι είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να αναπτύξουμε περαιτέρω και άλλες δραστηριότητες που είχαμε ξεκινήσει ήδη σε έναν μικρότερο βαθμό. Σχεδιαστικές υπηρεσίες για άλλες επιχειρήσεις, όπως σχεδίαση συσκευασίας και λογοτύπου, οπτικής επικοινωνίας (σχεδίαση website, προϊόντικών καταλόγων, newsletters, facebook/instagram banners/φωτογραφιών, φυλλαδιών) σε διάφορους τομείς: τρόφιμο, καλλυντικό, φαρμακευτικά προϊόντα, αλκοολούχα ποτά κ.α. Ήδη έχουμε σχεδιάσει επιτυχημένες σειρές προϊόντων σε διάφορους τομείς και είμαστε περήφανες για αυτό, οπότε θέλουμε μελλοντικά να συμβάλλουμε με τη σχεδίασή μας και σε πολλές άλλες επιχειρήσεις.

Το μεγάλο επόμενο στοίχημα για εμάς είναι ως βιομηχανικές σχεδιάστριες να σχεδιάζουμε και να αναπτύσσουμε προϊόντα για άλλες επιχειρήσεις που χρειάζονται την υπεραξία του design για την ανάπτυξή τους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, μιας και το design υπάρχει παντού. Από τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις του εξωτερικού έχουμε γνωρίσει εταιρείες που κατασκευάζουν είδη σπιτιού (φωτιστικά, είδη σερβιρίσματος, αξεσουάρ σπιτιού και λευκά είδη κ.ά.) μέχρι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε έξυπνες τεχνολογίες ενσωματωμένες σε καθημερινά αξεσουάρ και συνεργάζονται με σχεδιαστές για την εξέλιξη των προϊόντων τους. Οπότε θα είμαστε ανοιχτές σε τέτοιες δημιουργικές προκλήσεις!

Δραστηριοποιείστε επιχειρηματικά αρκετά χρόνια. Ποια είναι η συμβουλή που θα δίνατε στους νέους επιχειρηματίες, για να αντιμετωπίσουν αυτή την κρίση;

Ευελιξία & δημιουργικότητα για να εξελίξουν την επιχείρησή τους σε μια περίοδο αρκετά ρευστή που τίποτα δεν είναι δεδομένο.

Υπομονή για όσα έρθουν, μαζί με ελπίδα ότι οι δυσκολίες είναι για να τις ξεπερνάμε και να γινόμαστε καλύτεροι.

Μείωση προσδοκιών ως προς τις απολαβές που θα έχουν αυτό το διάστημα, μιας και η οικονομία είναι παγκόσμια πλέον και επηρεάζεται αρκετά από ανισσοροπίες όπως μια τέτοια πανδημία.

Γυρνώντας τον χρόνο λίγο πίσω, πως προέκυψε η ιδέα για το δικό σας project;

Εμείς ξεκινήσαμε… νησιώτικα. Γνωριστήκαμε κατά την διάρκεια των σπουδών μας στο πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Σύρου, όπου σπουδάζαμε στο τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων. Με τις συζητήσεις που κάναμε εκεί, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε το τι θα κάνουμε μετά την σχολή.

Θέλαμε να κάνουμε κάτι δικό μας και να μείνουμε Ελλάδα. Στο κομμάτι του design, ο τουρισμός ήταν μια καλή επιλογή για εμάς.

Όλα αυτά ξεκίνησαν για εμάς το 2012, στα χρόνια της «βαθιάς κατάθλιψης». Εμείς είδαμε τότε ένα κενό στην αγορά, αφού οι περισσότεροι καταστηματάρχες είχαν σουβενίρ που κατασκευάζονταν στην Κίνα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 5 =