αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΠως είναι να έχεις μια εταιρία με παρουσία σε Ελλάδα, ΗΠΑ και Ιταλία: Ο ιδρυτής της RoadCube μιλά για όλα στο It’s Possible

Πως είναι να έχεις μια εταιρία με παρουσία σε Ελλάδα, ΗΠΑ και Ιταλία: Ο ιδρυτής της RoadCube μιλά για όλα στο It’s Possible

Αρκετά pivots, μεγάλες χρηματοδοτήσεις και παρουσία σε 3 χώρες. Η RoadCube ξεκίνησε την πορεία της πριν κάποια χρόνια και σήμερα συνεχίζει να αναπτύσσεται- μέσα σε ένα κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα.

Πως είναι όμως να ζεις από κοντά μια τέτοια business διαδρομή; Ο ιδρυτής και CEO της RoadCube, Δημήτρης Καλαβάσης μιλά για όλα στο It’s Possible. Aπαντά στο τι χρειάζεται να κάνει τελικά μία startup για να «σηκώσει» χρηματοδότηση, ενώ αναλύει και τον τρόπο με τον οποίο κάνει προσλήψεις η εταιρία του.

Μέχρι να φτάσει η Roadcube στη σημερινή της μορφή, έγιναν αρκετές αλλαγές. Τι αλλαγές κάνατε λοιπόν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδρομής; Και τι παρέχετε σήμερα;

Όταν ξεκινήσαμε είχαμε αφοσιωθεί περισσότερο στον οδηγό και το loyalty στον τομέα της αυτοκίνησης κι αυτό αιτιολογεί και το όνομα RoadCube. Σήμερα φυσικά το προϊόν έχει διευρυνθεί σημαντικά καθώς είδαμε ένα πολύ μεγάλο κενό στο τομέα του loyalty. Όταν το 95% των επιχειρήσεων δεν έχει δικό του loyalty σύστημα , δεν συγκεντρώνει δεδομένα πελατών και φυσικά δεν αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά ακόμα και στην σπάνια περίπτωση που τα έχει μας ώθησε στο να θελήσουμε να δώσουμε μια εύκολη λύση στην αγορά. Έτσι λοιπόν, φτιάξαμε μια plug&play αυτοματοποιημένη λύση την οποία μπορεί να υιοθετήθεί απο μια επιχείρηση πολύ εύκολα και να “τρέξει” αυτόματα ένα loyalty πρόγραμμα, να συλλέξει στοιχεία πελατών και να τρέχει αυτοματοποιημένες καμπάνιες χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Με δικά μας AI μοντέλα μπορούμε να συνδεθούμε με κάθε ταμειακή μηχανή και να αντλήσουμε δεδομένα τα οποία αντιστοιχούμε αυτόματα με τους χρήστες κάνοντας χρήση αναγνώρισης προσώπου εντός του καταστήματος πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του καταναλωτή. Αυτό μας επιτρέπει καταρχήν τα δικά μας προγράμματα να ξεφεύγουν από τα προβληματικά προγράμματα επιβράβευσης της αγοράς που χρησιμοποιούν κάρτες και εφαρμογές και μεγάλες διαδικασίες στα ταμεία που βαραίνουν καταναλωτές και υπαλλήλους.

Φανταστείτε ότι η πλειοψηφία των προγραμμάτων loyalty σήμερα χρησιμοποιεί κάρτες η εφαρμογές που μετατρέπουν το 10 με 12% των πελατών σε μέλη του προγράμματος. Εμείς με την αναγνώριση προσώπου φτάνουμε σε ένα ποσοστό κοντά στο 80% των πελατών που γίνονται μέλη.

Δημιουργούμε ένα frictionless experience που διαφοροποιείται τελείως απο κάθε άλλη λύση της αγοράς και δίνει μοναδική εμπειρία στο τελικό καταναλωτή ο οποίος δε χρειάζεται να έχει 10 εφαρμογές και 10 διαφορετικές κάρτες αν θέλει να ακολουθεί 10 διαφορετικά προγράμματα. Έχει ένα προφίλ και όλοι οι πόντοι συγκεντρώνονται κάτω από το λογαριασμό του ενώ παράλληλα ξοδεύει και κερδίζει πόντους πολύ εύκολα απλά επιλέγοντας από μια οθόνη τι θέλει να κάνει.

Όπως αναγράφετε και στο επίσημο website σας, πλέον έχετε γραφεία σε Ελλάδα, ΗΠΑ και Ιταλία. Πως προέκυψαν αυτές οι επεκτάσεις και πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η διαχείριση μιας εταιρίας με γραφεία σε διάφορες χώρες;

Η επέκταση μας και ειδικά στα 2 προηγούμενα χρόνια της πανδημίας ήταν πραγματικά πολύ δύσκολη και ευτυχώς είχαμε τη στήριξη των επενδυτών μας οι οποίοι και χρηματοδότησαν την επέκταση μας εκτός Ελλάδας. Η πανδημία μας βοήθησε να επεκταθούμε και να μπούμε σε νέες αγορές αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου. Έκανε τις επιχειρήσεις πιο ευέλικτες ώστε να δεχτούν online onboarding και έτσι άνοιξε ο δρόμος στο να αποκτήσουμε πελάτες και να αποκτήσουμε εμπειρία απο το εξωτερικό χωρίς να βρισκόμαστε εκεί εξαρχής. Έχοντας αυτή την ασφάλεια αποφασίσαμε να κινηθούμε ενεργά στην Ιταλία γιατί όσο αφορά το τομέα μας η Ιταλική αγορά είναι 10 φορές μεγαλύτερη από την ελληνική αγορά. Συνεπώς για μας αποτέλεσε μια μεγάλη ευκαιρία.

Μέχρι σήμερα, έχετε «σηκώσει» αρκετά μεγάλες χρηματοδοτήσεις. Με βάση την εμπειρία σας, τελικά τι πρέπει να κάνει μια καινοτόμος επιχείρηση, έτσι ώστε να φτάσει στην χρηματοδότηση;

Πρέπει να υπάρχει ένα προϊόν που να λύνει ένα σημαντικό πρόβλημα και παράλληλα να κάνεις πολύ εύκολο τον τρόπο διάθεσης αυτού του προϊόντος ώστε να πείσεις τον πιθανό επενδυτή ότι θα αποκτήσεις γρήγορα αξιόλογο μέρος μιας μεγάλης αγοράς, στηριζόμενος στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχει το προϊόν σου απέναντι στον ανταγωνισμό.

Παράλληλα πρέπει να πείσεις τον επενδυτή ότι τα ανταγωνιστικά σου πλεονεκτήματα, τα οποία μπορεί να βρίσκονται είτε στο τρόπο διάθεσης του προϊόντος, είτε στο ίδιο το προϊόν δημιουργούν ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνιστή και οι πόροι που θα χρειαστεί ο τελευταίος για να σε αντιγράψει είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο για να βρεθούν. Σίγουρα δεν είναι εύκολη διαδικασία αλλά είναι απαραίτητη διαδικασία για να καταφέρει μια νέα εταιρεία να σηκώσει χρήματα ώστε να μεγαλώσει σε μικρό χρονικό διάστημα και να αλλάξει το τρόπο με τον οποίο ικανοποιείται μια ανάγκη.

Αυτή την περίοδο έχετε ανοιχτές θέσεις εργασίας, όπως βλέπουμε και στο site σας. Σε τι ειδικότητες εστιάζετε; Και επίσης: Τι διαφορές βλέπετε στο κομμάτι του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού στις χώρες που δραστηριοποιείστε;

Για τη RoadCube το σημαντικότερο project είναι να έχει εξαιρετικά άτομα σε κάθε θέση και γι’ αυτό δουλεύουμε πάρα πολύ με το HR. Για να διατηρήσουμε το ρυθμό ανάπτυξης μας απαιτούνται άτομα που εκτός από συγκεκριμένες δεξιότητες πρέπει να έχουνε και συγκεκριμένα  απαραίτητα χαρακτηριστικά ώστε να “κουμπώνουν” με το σύνολο της ομάδας και τη κουλτούρα μας. Χάρη σε αυτό έχουμε καταφέρει να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε.

Κάθε ειδικότητα για μας είναι σημαντική από τον junior customer support agent μέχρι το πιο senior μηχανικό. Σίγουρα η εκπληκτική ανάπτυξη εταιρειών τεχνολογίας έχει δημιουργήσει μεγάλη έλλειψη σε μηχανικούς αλλά και στελέχη με εμπειρία στο χώρο του λογισμικού αλλά μέχρι στιγμής αυτό δε μας έχει επηρεάσει.

Σίγουρα σε κάθε αγορά υπάρχουν διαφορές και στη κουλτούρα και στη νοοτροπία αλλά πάντα το ζητούμενο είναι  η RoadCube να λειτουργεί σαν μια ομάδα ανεξάρτητα με τη τοποθεσία και δουλεύουμε πάρα πολύ σε αυτό το τομέα αφού αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό μας.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;

Τα επόμενα βήματα μας είναι σίγουρα η επέκταση μας στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε και σίγουρα στοχεύουμε εφόσον εξασφαλίσουμε νέα κεφάλαια να επεκταθούμε σε μια ακόμα ευρωπαϊκή αγορά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × 3 =