αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΠως δύο γεωλόγοι έφτιαξαν ένα Ελληνικό brand με ηδύποτα χωρίς ζάχαρη

Πως δύο γεωλόγοι έφτιαξαν ένα Ελληνικό brand με ηδύποτα χωρίς ζάχαρη

Από την Γεωλογία και την έρευνα υδρογονανθράκων, στο δικό τους brand που δραστηριοποιείται στην παραγωγή πιστοποιημένων βιολογικών ηδύποτων χωρίς ζάχαρη. Η Κωνσταντίνα Καρανίκα και ο Λευτέρης Γεωργουλάς είναι οι άνθρωποι πίσω από την Aithra Spirits.

H Κωνσταντίνα Καρανίκα μιλά στο It’s Possible για το πως ξεκίνησε η επιχειρηματική τους διαδρομή, τι ακριβώς παράγει η εταιρία τους, αλλά και το πως είναι να ξεκινάς ένα business project από μια πόλη σαν την Πάτρα.

Με τι ασχολούσασταν πριν και πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Ο συνεργάτης μου, Λευτέρης Γεωργουλάς, αλλά και εγώ είμαστε γεωλόγοι με ειδίκευση στην ερμηνεία παλαιοπεριβάλλοντος αλλά και στην έρευνα υδρογονανθράκων. Κατά την διάρκεια των κοινών μεταπτυχιακών σπουδών μας, ενώ αγαπούσαμε πολύ την επιστήμη μας διαπιστώσαμε πως όσο περνούν τα χρόνια η επιστήμη της Γεωλογίας στην Ελλάδα χάνει συνεχώς την αξία της. Η αγορά εργασίας στο εξωτερικό έμοιαζε μονόδρομος αλλά η επιθυμία μας να μείνουμε στην χώρα μας ήταν μεγαλύτερη. Έτσι η μοίρα ήρθε να παίξει το δικό της παιχνίδι μαζί μας. Η αγάπη μου για τα γλυκά ποτά αλλά και ένα Χριστουγεννιάτικο δώρο του Λευτέρη (που τυγχάνει να είμαστε και ζευγάρι), ένα μπουκάλι λικέρ, με έβαλε την διαδικασία να αποπειραθώ να φτιάξω ένα δικό μου ποτό. Παράλληλα το Πανεπιστήμιο Πατρών σε συνεργασία με το Pos4work διοργάνωνε δωρεάν σεμινάρια επιχειρηματικότητας και πήραμε την απόφαση να τα παρακολουθήσουμε. Εκεί μπήκαν οι πρώτες βάσεις ώστε να πάρει σάρκα και οστά η ιδέα. Αυτό όμως που ήρθε και καθιερώθηκε η ιδέα ήταν η πρώτη θέση στο Mindspace Challenge 2019, με μέντορες τις Ελπίδα Κόκκοτα και Πέννυ Σκαρπέτα από την MeXOXO, όπου λάβαμε έπαθλο το χρηματικό ποσό των 8.000 ευρώ από το The People’s Trust και μία θέση στο εκπαιδευτικό ταξίδι στην Αμερική, χορηγία της Αμερικάνικης Πρεσβείας στην Ελλάδα. Και τους 3 ξεχωριστά θα θέλαμε να τους ευχαριστήσουμε θερμά καθώς μας στήριξαν ενεργά και χωρίς δεύτερη σκέψη! 

Με απλά λόγια, τι παράγει η εταιρία σας αυτή τη στιγμή;

Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στην παραγωγή πιστοποιημένων βιολογικών ηδύποτων χωρίς ζάχαρη. Στόχος μας δεν είναι να προστεθεί στο ράφι άλλη μια τεντούρα, μια μαστίχα ή ένα limoncello, υπάρχουν ήδη εξαιρετικά στην αγορά, για αυτό επενδύουμε σε ελληνικά superfoods όπως είναι η Κορινθιακή σταφίδα. Η πρώτη σειρά της Aithra, η Amber, αγκαλιάζει την παράδοση, την καινοτομία αλλά και την Γεωλογία. Amber ή στα ελληνικά το κεχριμπάρι είναι ένας τρόπος απολίθωσης που δίνει την δυνατότητα να διατηρηθεί σε βάθος χρόνου αυτούσιος ο οργανισμός που θέλουμε. Έτσι, εκτός από το κεχριμπαρένιο χρώμα του, θέλουμε με το προϊόν μας να μεταφέρουμε αυτούσια γεύσεις, αρώματα και αισθήσεις σε βάθος χρόνου. Πρακτικά Κορινθιακή σταφίδα και βανίλια Μαδαγασκάρης βαπτίζονται μέσα με σε ένα blend βιολογικών αποσταγμάτων και οίνων Κρήτης και Πελοποννήσου δημιουργώντας ένα ξεχωριστό ποτό με πλούσια αρώματα και δυνατή γεύση. Επιπρόσθετα, στα παρασκήνια αρχίζουν οι ετοιμασίες για μια ακόμα σειρά με στόχο την κυκλοφορία της το καλοκαίρι του 2021.

Εστιάζοντας στο καθαρά business κομμάτι, σε τι φάση βρίσκονται οι πωλήσεις και η γενικότερη ανάπτυξη σας; Ειδικά τώρα στη δύσκολη περίοδο του Covid-19

Για να είμαι ειλικρινής η περίοδος του Covid-19 διήρκησε περισσότερο και είχε χειρότερα αποτελέσματα από ότι περιμέναμε. Η κυκλοφορία του προϊόντος καθυστέρησε γιατί δεν υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες στην αγορά και μετατοπίστηκε για την παρούσα χρονική στιγμή. Για μια startup ένα λάθος στο ξεκίνημά της μπορεί να φανεί μοιραίο, έτσι η λέξη pivot όπως καταλαβαίνετε έγινε η αγαπημένη μας και κινηθήκαμε με μικρά και σταθερά βήματα. Από B2B που ήταν ο αρχικός στόχος στραφήκαμε στον τελικό καταναλωτή που έχει ανάγκη για κοινωνικοποίηση αλλά οι συνθήκες για μια έξοδο σε ένα εστιατόριο ή bar δεν ευδοκιμούν. Εμείς φροντίζουμε να λαμβάνουν στην πόρτα του σπιτιού τους ένα κουτί που θα δημιουργήσει μια μοναδική στιγμή για αυτούς και τους αγαπημένους τους. Υπάρχει καταλληλότερη περίοδος για τέτοιες στιγμές εκτός από τα Χριστούγεννα;!

Ξεκινήσατε την προσπάθεια σας από την Πάτρα. Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά του να ξεκινάς από την συγκεκριμένη πόλη; Έτσι όπως τα έχετε βιώσει εσείς.

Η Πάτρα, αν και επαρχιακή πόλη, έχει επενδύσει πολλά στον χώρο των startups! Όπως είδατε και παραπάνω πήραμε την απαραίτητη γνώση και προσοχή μέσα από τις τοπικές θερμοκοιτίδες. Ελάχιστα τα αρνητικά για κάποιον στον τομέα της αγροδιατροφής, όπως η επιτακτική ανάγκη μετακίνησης στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη για την προμήθεια πρώτων υλών (υλικά συσκευασίας κλπ) που είναι όμως αντιμετωπίσιμα. Ο πιο χαλαρός τρόπος ζωής και οι κοντινές αποστάσεις για να πας στην εργασία σου φυσικά και ανήκουν στα θετικά!  

Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σας σε σχέση με την εταιρία σας;

Στα επόμενα σχέδιά μας είναι όπως προανέφερα η κυκλοφορία μιας ακόμα σειράς προϊόντων που θα έχει βέβαια σαν target group το νεανικό κοινό που αγαπά τον εναλλακτικό τρόπο ζωής, τα ταξίδια στην φύση και φυσικά τις ελληνικές γεύσεις! Τέλος, η εξωστρέφεια είναι ακόμα κάτι που μας ενδιαφέρει πολύ και θα βάλουμε τα δυνατά μας για να φτάσουν τα προϊόντας μας σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 − two =