αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠτώση στην αγορά των smartphones στην Ελλάδα- «Κούρσα» ανόδου για την Xiaomi

Πτώση στην αγορά των smartphones στην Ελλάδα- «Κούρσα» ανόδου για την Xiaomi

Την αρνητική πορεία των πωλήσεων διεθνώς ακολουθεί και στην Ελλάδα ο κλάδος των smartphones με την εξάπλωση του κορωνοϊού να έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της και στη συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών. Κατά συνέπεια, το πρώτο εξάμηνο του 2020 οι πωλήσεις smartphone στη χώρα μας κινήθηκαν έντονα καθοδικά, με την αγορά να έχει χάσει σχεδόν το 1/5 του περυσινού της μεγέθους. Σύμφωνα με πληροφορίες, η μείωση στο σύνολο της αγοράς στο διάστημα αυτό έχει κινηθεί στα επίπεδα του 18% σε αριθμό τεμαχίων, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε μόλις 740.000 τεμάχια, έναντι άνω των 900.000 στο ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.

Το δίμηνο lock down την Άνοιξη ήταν ο μεγάλος επιβαρυντικός παράγοντας αυτής της επίδοσης, καθώς οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το Μάρτιο είχαμε μία μείωση των πωλήσεων της τάξης του 36%, ενώ ακόμα μεγαλύτερη ήταν η καθίζηση της αγοράς τον Απρίλιο, όπου η πτώση άγγιξε το 50%, πάντα σε σύγκριση με τους αντίστοιχους μήνες του 2019.

Μέσα στο γενικότερο αρνητικό κλίμα υπάρχουν και μερικά ενθαρρυντικά σημάδια, καθώς τον Ιούνιο, που αποτέλεσε τον πρώτο μήνα χωρίς περιοριστικά μέτρα, η αγορά επέστρεψε σε θετικό πρόσημο, τουλάχιστον με βάση την αξία των συσκευών (όχι με τον αριθμό των τεμαχίων). Ειδικότερα, παράγοντες της αγοράς ανέφεραν στο deasy ότι ο Ιούνιος έκλεισε με +2% ως προς την αξία. Στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου η μείωση ως προς την αξία των πωλήσεων ήταν της τάξης του 10%, μικρότερη δηλαδή από τη μείωση σε αριθμό τεμαχίων. Κατά συνέπεια, υπάρχει μια αύξηση στη μέση αξία των πωληθέντων συσκευών, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στις πωλήσεις της Apple αλλά και στις επιδόσεις της Xiaomi, που δείχνει να έχει βελτιώσει προς τα πάνω τη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων της.

Σημαντικές ανακατατάξεις στους κατασκευαστές

Όμως δεν ήταν μόνο ο κορωνοϊός που έχει αφήσει έντονα τα σημάδια του στην ελληνική αγορά των smartphones. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Huawei, οι καλές επιδόσεις της Apple με τη σειρά iPhone 11 αλλά και το «προσιτό» iPhone SE και η ανοδική πορεία της Xiaomi καθόρισαν την κατάταξη των κατασκευαστών, στην οποία συναντάμε σημαντικές ανακατατάξεις.

Ειδικότερα, η Samsung φαίνεται να διατήρησε αναλλοίωτη την παρουσία της στην ελληνική αγορά, διατηρώντας το ίδιο μερίδιο (οριακά θετικό μάλιστα) στα επίπεδα του 32%, από 31,6% που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2020. Στη δεύτερη θέση συναντάμε πλέον την Xiaomi, η οποία έχει κάνει μια εντυπωσιακή κούρσα από πέρυσι, ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της κατά σχεδόν 10 ποσοστιαίες μονάδες. Η Xiaomi είναι και η μεγάλη κερδισμένη από το έδαφος που έχει χάσει η Huawei, διαθέτοντας πλέον ένα μερίδιο αγοράς που φθάνει το 24%. Αντίθετη πορεία για τη Huawei, η οποία στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου είχε το μεγάλο λανσάρισμα της σειράς P40, όμως το μερίδιο αγοράς της έχει υποχωρήσει κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 20,6% (από 25,8% στο ίδιο εξάμηνο του 2019). Τέταρτη θέση για την Apple, με το μερίδιο αγοράς της να αγγίζει το 8,6%, αυξημένο κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ στην πέμπτη θέση συναντάμε την MLS πληγωμένη όμως από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, χάνοντας σχεδόν 4 ποσοστιαίες μονάδες και υποχωρώντας στο 4%. Στην ίδια θέση με αντίστοιχο ποσοστό συναντάμε και την Honor. Συγκεντρωτικά, έξι εταιρείες κατέχουν μερίδιο άνω του 93% του συνόλου της αγοράς των smartphones, με τον αμέσως επόμενο που ακολουθεί στη λίστα να έχει ποσοστό κάτω του 2%.

Αρκετά διαφορετική είναι η εικόνα ως προς την αξία των πωλήσεων, όπου ναι μεν εξακολουθούμε να βρίσκουμε τη Samsung στην πρώτη θέση, στο 36,1% από 37,8% πέρυσι στο ίδιο διάστημα, όμως η Apple έχει καταφέρει να αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση, ανεβάζοντας το μερίδιο της κατά οκτώ ποσοστιαίες μονάδες. Ειδικότερα, οι διάφορες εκδόσεις του iPhone που πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 26,5% της αξίας του συνόλου της αγοράς. Αντίστοιχη πορεία και για την Xiaomi, η οποία από οριακά μονοψήφιο νούμερο στο πρώτο εξάμηνο του 2019 (9,9%) κατάφερε στο ίδιο διάστημα του 2020 να ανέβει στο 15,7%. Τη Huawei τη συναντάμε πλέον στην τέταρτη θέση, καθώς το μερίδιο αγοράς της με βάση την αξία έχει υποχωρήσει στα επίπεδα του 15% (από 22,2% πέρυσι), ενώ αντίστοιχη είναι και η πορεία της Honor, που έχει πέσει στο 2,4% από 3,3 στο ίδιο διάστημα του 2019. Τέλος, η MLS έχει χάσει σχεδόν το 50% της αξίας των πωλήσεων υποχωρώντας στο 2%. Αθροίζοντας τα παραπάνω νούμερα βλέπουμε ότι η συγκέντρωση της αγοράς ως προς την αξία των πωλήσεων είναι ακόμα μεγαλύτερη, με τις 6 παραπάνω εταιρείες να αντιπροσωπεύουν το 97,7% του συνόλου της αγοράς, αφήνοντας μόλις ένα 2,3% για όλους τους υπόλοιπους παίκτες.

Πηγή: deasy.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × three =