Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανάλυση, κάνει η Head of People του Facebook, Lori Goler. Σε άρθρο της στο αμερικανικό FastCompany.com, εξηγεί τα 3 βασικά χαρακτηριστικά που έχουν όσοι προσλαμβάνονται στο Facebook. Ενώ αρχικά γυρίζει τον χρόνο πίσω, όταν η ίδια μπήκε στην εταιρία το 2008. Όπως εξηγεί, τότε στο Facebook εργάζονταν μερικές εκατοντάδες εργαζόμενοι.
Σήμερα, στον τεχνολογικό γίγαντα εργάζονται συνολικά 17.000 άτομα σε περισσότερα από 50 γραφεία, σε 30 χώρες. Έτσι έχει εξελιχτεί και η διαδικασία με την οποία κάνουν τις προσλήψεις. Δείτε παρακάτω, τα 3 βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχεις αν θέλεις να εργαστείς στο Facebook, ανεξάρτητα από το τμήμα που μπορεί να γίνουν οι προσλήψεις ή την τοποθεσία.
1- Αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα
Πολλές εταιρίες δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο τι έχει κάνει ένας υποψήφιος, σε προηγούμενες εταιρίες στις οποίες έχει εργαστεί. Προσλαμβάνουν κυρίως με βάση τις προοπτικές εξέλιξης που δείχνει να έχει ένας υποψήφιος και όχι με βάση τα όσα έχει κάνει αποδεδειγμένα μέχρι εκείνη τη χρονική στιγμή. Οι άνθρωποι του Facebook πιστεύουν ότι αυτή η λογική είναι λάθος. Τα όσα έχεις κάνει σαν εργαζόμενος, δείχνουν τα πλεονεκτήματα που έχεις και είναι ένα δείγμα για το πόσο μπορείς να βελτιωθείς στο μέλλον. Επίσης, στο Facebook θέλουν τα ταλέντα του υποψηφίου, να ταιριάζουν με την εκάστοτε θέση.
2- Χτίσε το μόνο σου
Οι λεγόμενοι «builders» κοιτάζουν τον κόσμο με φρέσκια ματιά. Βλέπουν τα καλά πράγματα και σκέφτονται τρόπους έτσι ώστε να τα κάνουν ακόμα καλύτερα. Ο ιδρυτής του Mark Zuckerberg, αγαπά ακόμα και σήμερα να κωδικοποιεί. Πέρυσι, δημιούργησε ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για το σπίτι του. Στο Facebook θέλουν ανθρώπους με το ίδιο σκεπτικό. Είτε κάνουν αίτηση για να εργαστούν ως στελέχη, είτε για να κάνουν την πρακτική τους. Πρέπει να δείξεις ότι μπορείς να δημιουργήσεις κάτι και να πείσεις τους άλλους να το χρησιμοποιήσουν.
3- Άνεση για μάθηση… με τον σκληρό τρόπο
«Η τεχνολογία του αύριο, εξαρτάται από τη φαντασία των ανθρώπων που προσλαμβάνουμε σήμερα» σημειώνει η Lori Goler. Στην εταιρία θέλουν ανθρώπους με περιέργεια- ακόμα κι αν αυτό φέρει αποτυχίες. Θέλουν ανθρώπους που έχουν δοκιμάσει 1,2 ή 3 φορές και έχουν αποτύχει. Αλλά συνεχίζουν να προσπαθούν και να έχουν νέες ιδέες. Εξάλλου, συνήθως οι μεγάλες επιτυχίες έρχονται όταν λάβεις τα σημαντικά μαθήματα από τις αποτυχίες.