αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑ«Πριν από τις εκλογές θα σκάσουν τα ΕΛΤΑ»: Έχουν στενέψει τα περιθώρια για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία

«Πριν από τις εκλογές θα σκάσουν τα ΕΛΤΑ»: Έχουν στενέψει τα περιθώρια για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία

«Πριν από τις εκλογές θα σκάσουν τα ΕΛΤΑ» υποστηρίζουν πλέον ανοικτά ακόμα και κυβερνητικά στελέχη, τα οποία θεωρούν πως έρχεται η ώρα της αλήθειας για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ κατάφερε πριν από λίγες ημέρες να πληρώσει μισθούς για το 15νθήμερο του Φεβρουαρίου μέσω χρηματοδότησης 10 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκε την τελευταία στιγμή από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, ως προκαταβολή για τη λεγόμενη «Καθολική Υπηρεσία».

Ομως, όπως λέει το Euro2day.gr σε ρεπορτάζ του, πλέον δεν μπορούν να λάβουν πρόσθετη προκαταβολή εκτός από πέντε εκατ. ευρώ. Γι’ αυτό είναι άγνωστο από ποια κονδύλια θα πληρωθούν οι μισθοί του Μαρτίου, εκτός και αν ενεργοποιηθούν άλλοι κρατικοί οργανισμοί και πληρώσουν τμήμα των οφειλών τους προς τα ΕΛΤΑ, που προσεγγίζουν τα 25 εκατ. ευρώ.

Τα ζημιογόνα ΕΛΤΑ εξακολουθούν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε τμήματα της ελληνικής περιφέρειας μέσω της Καθολικής Υπηρεσίας, αφού είναι ο φορέας που διανέμει επιστολές και δέματα σε ολόκληρη την επικράτεια, ενώ μέσω του δικτύου τους καταβάλλονται συντάξεις, πληρώνονται λογαριασμοί ΔΕΚΟ κ.α. Η επιχείρηση εξακολουθεί να απασχολεί περί τις 6.500 εργαζόμενους, με τον περιορισμό του μισθολογικού κόστους να θεωρείται κύρια προτεραιότητα από τη διοίκηση.

Υπενθυμίζεται πως το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμα καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον φάκελο, ώστε να εγκριθεί η χρηματοδότηση από το δημόσιο της Καθολικής Υπηρεσίας. Κάποιοι αποδίδουν, μάλιστα, την καθυστέρηση σε ενδοκυβερνητικές τριβές μεταξύ υπουργών, τις οποίες, όπως φαίνεται, μπορεί να πληρώσουν τα ΕΛΤΑ.

Προηγούμενες διοικήσεις των τελευταίων είχαν, πάντως, φροντίσει να διασύρουν τη χώρα μας στις Βρυξέλλες καθώς αρχικά είχαν παρουσιάσει μελέτη, σύμφωνα με την οποία το κόστος της καθολικής υπηρεσίας, δηλαδή της κρατικής επιδότησης που πρέπει να λάβουν, έφτανε τα 15 εκατ. ευρώ ετησίως, αλλά στη συνέχεια την άλλαξαν (τις δύο μελέτες υπέγραφε, μάλιστα, η ίδια εταιρεία συμβούλων!) με υπερτριπλάσιο κόστος (κοντά στα 50 εκατ. ευρώ). Τελικά το κόστος επέστρεψε στα 15 εκατ. ευρώ ετησίως από το 2019…

Μάλιστα έχει στηθεί ολόκληρο επιχειρηματικό πλάνο εξυγίανσης, το οποίο προβλέπει πως η χρηματοδότηση των ΕΛΤΑ για την επόμενη τετραετία θα στηριχθεί κυρίως στην Καθολική Υπηρεσία, χωρίς να έχει προετοιμαστεί ο σχετικός φάκελος προς την Κομισιόν, χωρίς να έχουν ληφθεί οι σχετικές εγκρίσεις κ.α.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο σχέδιο, από το σχεδόν μισό δισεκατομμύριο ευρώ που απαιτείται μέχρι το 2022 για την εξυγίανση των ΕΛΤΑ, τα 329 εκατ. θα προέλθουν από την Καθολική Υπηρεσία! Μάλιστα, ούτε αυτά τα χρήματα αρκούν και θα χρειαστεί αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ στην οποία θα κληθεί να συμμετάσχει και η Eurobank, που κατέχει το 10%.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − ten =