αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑ«Πρεμιέρα» για την ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία στην Ελλάδα

«Πρεμιέρα» για την ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία στην Ελλάδα

Το πολύ μικρό μερίδιο αγοράς του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές που ανέρχεται σε μόλις 0,3% έναντι 17% στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η συνεχής ανάπτυξη του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) στηρίζουν το νέο εγχείρημα της Goldair, την ίδρυση της Rail Cargo Logistics. Η εταιρεία ολοκλήρωσε πέρυσι την αδειοδότησή της από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και μέσα στις επόμενες εβδομάδες ξεκινάει την λειτουργία της με τέσσερις λοκομοτίβες.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε, χθες, σε εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης μίσθωσης τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ με την πρώτη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Goldair Καλλίνικος Καλλίνικος, η τροχοδρόμηση θα ξεκινήσει έως το τέλος Ιανουαρίου.

Η εταιρεία θα ξεκινήσει με το καθημερινό δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και σε δεύτερη φάση θα εκτελεί  δρομολόγια στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Το επιχειρηματικό πλάνο περιλαμβάνει την υλοποίηση τακτικών δρομολογίων  στο δίκτυο Προμαχώνας – Θεσσαλονίκη – Ασπρόπυργος, ενώ με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνητης γραμμής Πατρών – Αθήνας, η εταιρεία θα ξεκινήσει τακτικό δρομολόγιο για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ευρώπης με το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.

Σήμερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταφέρει τα εμπορευματοκιβώτια της Goldair, κάτι που θα αλλάξει από τέλη Ιανουαρίου-αρχές Φεβρουαρίου οπότε η Rail Cargo Logistics με δικά της μέσα θα υλοποιεί εμπορευματικές μεταφορές.

Έτσι, η εταιρεία προχώρησε στην μίσθωση από την ΓΑΙΑΟΣΕ, που διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό των ελληνικών σιδηροδρόμων, τεσσάρων λοκομοτίβων, δύο ηλεκτρικών και δύο πετρελαιοκίνητων, όπως και 160 βαγονιών μεικτού τύπου.

Ωστόσο, η Rail Cargo Logistics δεν μπορεί ακόμη να χρησιμοποιήσει το τροχαίο υλικό, καθώς χρήζει επισκευών τις οποίες υλοποιεί η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). «Σε εξέλιξη βρίσκονται οι επισκευές στις ντιζελάμαξες και αρχές Φεβρουαρίου θα ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης και στις ηλεκτράμαξες, ώστε να παραδοθούν στην εταιρεία για να ξεκινήσει σύντομα το έργο της” σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΕΣΤΥ Γιάννης Αντωνιάδης.

Η αναβάθμιση του τροχαίου υλικού αποτελεί κλειδί για την διεύρυνση τέτοιου είδους επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Για το σκοπό αυτό η ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως ανέφερε, χθες, ο διευθύνων σύμβουλός της Αθανάσιος Σχίζας, προγραμματίζει επενδύσεις της τάξης των 40 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τετραετία.

«Η ανάπτυξη περνά μέσα από συνεργασίες, συνέργειες και κοινή πορεία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα σχολίασε” ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Θάνος Βούρδας.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eleven − 5 =