αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠρέπει να χρησιμοποιείς το δικό σου όνομα ή να δημιουργήσεις ένα brand name, όταν ξεκινάς ένα project;

Πρέπει να χρησιμοποιείς το δικό σου όνομα ή να δημιουργήσεις ένα brand name, όταν ξεκινάς ένα project;

Είναι μία ερώτηση που όλοι έχουν στο μυαλό τους όταν ξεκινούν μία νέα επιχείρηση ή ακόμα και όταν ξεκινούν μία καριέρα ως freelancer: Πρέπει να χρησιμοποιήσεις το δικό σου όνομα ή να δημιουργήσεις ένα ξεχωριστό brand name για το νέο business project σου;

Ανεξάρτητα από το είδος της εργασίας που κάνετε, αυτή είναι μια ερώτηση που θα πρέπει να απαντήσετε. Η χρήση του προσωπικού σας ονόματος σημαίνει ότι παρουσιάζετε τον εαυτό σας ως μεμονωμένο συνεργάτη και να διατηρείτε την εστίαση σε εσάς. Από την άλλη πλευρά, η δημιουργία ενός brand θα απαιτήσει μια διεξοδική διαδικασία ονομασίας και θα δημιουργήσει μία «ομπρέλα» ανάμεσα σε εσάς και την επιχείρηση.

Οποιοδήποτε μονοπάτι μπορεί να λειτουργήσει. Tο να αποφασίσετε ποιο είναι το κατάλληλο για εσάς εξαρτάται από μια σειρά προσωπικών παραγόντων. To αμερικανικό Entrepreneur.com αναλύει τον δεύτερο δρόμο και εξηγεί τι θα κερδίσεις να δημιουργήσεις ένα ξεχωριστό brand name.

Ένα brand name υποδηλώνει κάτι μεγαλύτερο

Στο παρελθόν, πολλές εταιρείες έπαιρναν τα ονόματα των ιδρυτών τους. Σκεφτείτε τον Lipton, τον Ford ή τον Charles Schwab. Αλλά οι σύγχρονοι αντίστοιχοι αυτών των εταιρειών είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν ξεχωρηστές επωνυμίες όπως: Starbucks, Tesla ή Robinhood. Λόγω αυτής της αλλαγής, ένα ξεχωριστό brand name, αντί για το όνομα ενός ιδρυτή (δηλαδή το δικό σας) μπορεί να δημιουργήσει την εντύπωση ενός μεγαλύτερου Oργανισμού, κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερο εύρος και βάθος.

Ένα brand σου δίνει χώρο να αναπτυχθείς

Μιλώντας για ανάπτυξη, ένα άλλο πλεονέκτημα ενός brand είναι η δυνατότητά της να επεκταθεί καθώς η επιχείρησή σας αλλάζει. Μπορεί να μην σχεδιάζετε να δημιουργήσετε μια ομάδα 15 ατόμων – αλλά τα σχέδια συχνά αλλάζουν. Εάν η επιχείρησή σας γίνει κάτι περισσότερο από δουλειά ενός ατόμου, τότε το brand παρέχει περιθώρια ανάπτυξης.

Αυτή η λογική ισχύει ακόμη και στην περίπτωση που αναλαμβάνεις ένα συγκεκριμένο έργο. Όταν αναλαμβάνετε μια μεγάλη δουλειά, μπορεί να χρειαστεί να αναθέσετε εργασία σε άλλους ή να προσλάβετε άλλους ελεύθερους επαγγελματίες ως «συμπαίκτες». Όταν εμφανίζεστε στο γραφείο ενός πελάτη με έναν συνάδελφο, το να παρουσιάζεστε ως ανεξάρτητοι ελεύθεροι επαγγελματίες που τυχαίνει να συνεργάζονται αυτή τη στιγμή δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Δημιουργεί ένα προσωρινό, μη δεσμευτικό συναίσθημα. Είναι πολύ πιο εύκολο – και ακούγεται πιο επαγγελματικό – να πείτε, “Γεια, είμαι ο Rob, και αυτή είναι η Sally. Είμαστε από το [BrandName].”

Ένα brand σου δίνει την ευκαιρία να εκφράσεις ιδέες

Τι ιδέες και τι συναισθήματα προκαλεί το όνομά σας σε όσους το ακούνε; Ας ελπίσουμε ότι, μεταξύ της οικογένειας και των φίλων σας, τουλάχιστον, μια σειρά από θετικά επίθετα συνδέονται με το όνομά σας: ίσως έξυπνος, δημιουργικός και εργατικός. Αλλά για όσους δεν σας έχουν γνωρίσει ποτέ; Είναι απλώς ένα όνομα. Εκτός κι αν αναφερόμαστε στο “Sting” ή το “The Rock”, το όνομά σας δεν αποδίδει πραγματικά κανένα νόημα. Δεν λέει στους υποψήφιους πελάτες ότι είστε έξυπνοι ή δημιουργικοί. Δεν είναι καν ένα όνομα που επιλέξατε.

Αλλά η δημιουργία ενός brand name σας επιτρέπει να πείτε κάτι. Ορισμένες επωνυμίες είναι απλές και περιγραφικές (π.χ. Best Buy), ενώ κάποιες προτείνουν απλώς μια ιδέα (π.χ. Zipcar). Άλλοι τολμούν στο αφηρημένο – δεν έχουν κάποιο σχετικό νόημα, αλλά μπορούν ωστόσο να μεταδώσουν μια αίσθηση προσωπικότητας, όπως η Apple ή η Virgin. Ανεξάρτητα από την προσέγγιση που έχει η επωνυμία σας, μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε για να πείτε στους ανθρώπους κάτι για εσάς και τη δουλειά που κάνετε.

Ένα brand είναι πιο εύκολο να το προφέρει ο άλλος

Ορισμένα ονόματα και επώνυμα προφέρονται πιο εύκολα από άλλα, όμως το πιθανότερο είναι ότι το brand που δημιουργείτε θα είναι μικρότερo από το προσωπικό σας όνομα (για παράδειγμα, μία λέξη αντί για δύο). Και αφού δημιουργείτε το όνομα από την αρχή, θα έχετε την ευκαιρία να φτιάξετε κάτι που είναι εύκολο στη χρήση. Αν και υπάρχουν εξαιρέσεις, οι περισσότερες από τις καλύτερες επωνυμίες είναι σύντομες και ακούγονται ωραία. Τα brands που δημιουργούνται από μία ή περισσότερες πραγματικές αγγλικές λέξεις είναι πιο πιθανό να γίνουν κατανοητά, να προφέρονται και να γράφονται σωστά από τα ονόματα πολλών ανθρώπων.

Ένα brand name μπορεί να ξεχωρίσει ευκολότερα

Συχνά, τα προσωπικά ονόματα είναι τόσο κοινά που δεν ξεχωρίζουν. Αν είσαι ένας από τους αμέτρητους… Παπαδόπουλος, μάλλον δεν θα ξεχωρίσεις λόγω ονόματος. Oι υποψήφιοι πελάτες σας μπορεί να δυσκολεύονται να σας θυμηθούν ή να σας ξεχωρίσουν από άλλους ελεύθερους επαγγελματίες. Κάποιοι άνθρωποι βέβαια έχουν πιο σπάνια ονόματα, άρα ίσως μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν και εδώ. Αν δεν έχεις ένα όνομα που να μπορεί να γίνει σήμα κατατεθέν, τότε φτιάξε ένα brand name για την νέα επιχείρηση σου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five + nine =