αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Ποτέ δεν θα προλάμβανα τον πιο έξυπνο άνθρωπο στο δωμάτιο»: Εξηγεί μια CEO που έχτισε μια εταιρία εκατομμυρίων

«Ποτέ δεν θα προλάμβανα τον πιο έξυπνο άνθρωπο στο δωμάτιο»: Εξηγεί μια CEO που έχτισε μια εταιρία εκατομμυρίων

Εσύ όταν πας σε μια συνέντευξη για δουλειά, προσπαθείς να αυτο-παρουσιαστείς ως ο άνθρωπος που έχει όλες τις απαντήσεις; Κι όμως, ενώ μπορεί να νομίζεις ότι μια τέτοια τακτική θα σε φέρει πιο κοντά στη θέση που θες, μπορεί τελικά να έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα.

«Μετά από χρόνια συνεντεύξεων και προσλήψεων, έχω διαπιστώσει ότι πάρα πολλοί υποψήφιοι προσπαθούν να παρουσιαστούν ως ιδιοφυΐες που έχουν όλες τις απαντήσεις», λέει η Kara Goldin. Η ίδια είναι ιδρύτρια και CEO του brand, Hint. Και εξηγεί: «αυτό που δεν καταλαβαίνουν είναι ότι οι μεγάλοι ηγέτες δεν επιδιώκουν να προσλάβουν έναν έξυπνο, ανταγωνιστικό παντογνώστη που προσπαθεί συνεχώς να καταπλήξει τους πάντες». Με απλά λόγια, το να φαίνεσαι ως ο «σούπερ έξυπνος» άνθρωπος σε μια job interview, δεν είναι απαραίτητα καλό.

«Μετά από χρόνια εργασίας σε τεράστιες εταιρίες -και μάλιστα ξεκινώντας μια επιτυχημένη επιχείρηση, την Hint- πάντα προσπαθώ να είμαι ταπεινή για αυτό που δεν γνωρίζω και να περιβάλλω τον εαυτό μου με ανθρώπους που είναι πιο ενημερωμένοι από ότι είμαι εγώ», λέει η έμπειρη επιχειρηματίας στο CNBC.

«Έτσι, όταν πρόκειται για την ανάπτυξη της επιχείρησής μου, δεν προσλαμβάνω ποτέ τον υποψήφιο που έρχεται ως «το πιο έξυπνο άτομο στο δωμάτιο». Γιατί; Επειδή κάποιος που δεν ενδιαφέρεται να περάσει χρόνο με ανθρώπους πιο έξυπνους από αυτόν, δεν θα γίνει καλύτερος στην δουλειά του. Ούτε αυτός, ούτε η ομάδα του», καταλήγει.

Επιχείρηση εκατομμυρίων που ξεκίνησε από μια κουζίνα

Ένα επιχειρηματικό ταξίδι μπορεί να ξεκινήσει από οπουδήποτε. Από ένα γκαράζ, μια φτωχή χώρα ή μια κακόφημη γειτονιά. Ακόμα και από μια κουζίνα. Ναι, αυτό έγινε στην περίπτωση της Kara Goldin. Η οποία είναι ιδρύτρια και CEO της Hint. Μιας εταιρίας που παράγει αρωματισμένο νερό χωρίς γλυκαντικές ουσίες και τίποτα τεχνητό.

«Η εταιρία μου ξεκίνησε το 2005, καθώς έπαιζα στην κουζίνα μου με μερικά φρούτα και νερό. Σήμερα είναι μια εταιρία εκατομμυρίων», λέει η ίδια.

Όπως εξηγεί μιλώντας στο αμερικανικό Entrepreneur.com, στην διάρκεια της επιχειρηματικής διαδρομής της έμαθε 5 βασικά μαθήματα. Μέσα από τα οποία μπορείς και εσύ να βγάλεις τα δικά σου συμπεράσματα.

1# Έχε μια αποστολή: Από εκεί ξεκινούν όλα. Πρέπει να έχεις έναν σαφή στόχο και όραμα για την επιχείρηση σου. Και πες το σε όλους. Αυτό θα φέρει πολλούς ταλαντούχους ανθρώπους δίπλα σου. Οι οποίοι θα θέλουν να εργαστούν για αυτόν τον μεγάλο σκοπό.

2# Τα απαραίτητα «όπλα»: Για να αναπτυχθείς, πρέπει να είσαι σε θέση να κλιμακώσεις αυτό που ήδη κάνεις. Επένδυσε σε τεχνολογία, συστήματα και ανθρώπους, έτσι ώστε να μπορέσεις να πας στο επόμενο level την ιδέα σου. Είναι τα απαραίτητα «όπλα» που χρειάζεσαι.

3# Ξεκίνα με ότι έχεις: Μην αναβάλεις συνεχώς τα σχέδια σου, περιμένοντας τις «τέλειες συνθήκες». Αυτές ίσως δεν θα έρθουν ποτέ. Ξεκίνα με ότι έχεις. Και στην συνέχεια προσπάθησε να βελτιωθείς.

4# Επέκτεινε τους ορίζοντες σου: Και σε ιδέες, αλλά και στο πρακτικό κομμάτι. Μπορεί π.χ. να ξεκινήσεις με μια μικρή μάζα πελατών, όμως στόχος σου θα πρέπει να είναι να επεκταθείς. Να βρεις μεγαλύτερους πελάτες και να τους προσεγγίσεις με σωστό τρόπο. Φυσικά, πρέπει να έχεις στο μυαλό σου και την επέκταση σε νέες αγορές.

5# Κάνε κάτι διαφορετικό: «Πέρυσι ξεκινήσαμε την παραγωγή αντηλιακών με βάση τα φρούτα», λέει η Kara Goldin. Εξηγώντας ότι τέτοιες κινήσεις σου δίνουν νέα ώθηση στα έσοδα. Αρκεί να κάνεις κάτι διαφορετικό. Η διαφοροποίηση δεν είναι μόνο ένας έξυπνος τρόπος για να αναπτυχθεί μια επιχείρηση, αλλά επίσης κάνει την επιχείρησή ισχυρότερη και λιγότερο ευάλωτη στις μετατοπίσεις της αγοράς. Ναι, εμπεριέχει ρίσκο. Αλλά ποιος τα κατάφερε χωρίς ρίσκο;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three + 7 =