αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠοιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ πουλάνε περισσότερο

Ποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ πουλάνε περισσότερο

Το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Nielsen IQ, οι πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκαν κατά 1,1% (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα FMCGs στο σύνολό τους σημείωσαν ανάπτυξη +1%.

Πόσες και ποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όμως κατάφεραν να ενισχύσουν τη θέση τους, ποιες αλυσίδες έχασαν μερίδιο και πως διαμορφώνονται οι συσχετισμοί δυνάμεων στον κλάδο; 

Με βάση στοιχεία από άλλη εταιρεία ερευνών μέτρησης της κατανάλωσης που έχει στη διάθεση του το capital.gr προκύπτει ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους υπήρξε ένας μεγάλος νικητής, μια αλυσίδα διατήρησε τις δυνάμεις της ενώ οι μικροί εκτός της ομάδας των 7 μεγάλων κατάφεραν να “τσιμπίσουν” πελάτες από τους μεγάλους που έχασαν δύναμη. Από τη μέτρηση απουσιάζει η Lidl που δεν δίνει στοιχεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία η αλυσίδα Σκλαβενίτης ενίσχυσε το μερίδιο της κοντά στις τρεις μονάδες σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020 το οποίο πλέον ξεπερνά το 34% στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ενώ αύξησε την απόσταση από τον δεύτερο παίκτη του κλάδου, την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η εν Ελλάδι θυγατρική του ομίλου Ahold-Delhaize το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα έχασε 2,5 μονάδες και το μερίδιό της υποχώρησε κάτω από το 16%, ενώ οριακές ήταν η απώλειες 0,1 μονάδες του μεριδίου του τρίτου παίκτη του κλάδου της My Market συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη που διαμορφώθηκε στο 11,6%. 

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης το μερίδιο της οποίας υποχώρησε στο 11,7% από 12,6% ενώ στο 7,1% από 7,7% υποχώρησε το μερίδιο της αλυσίδας Γαλαξίας.

Απώλειες και για την αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικής παρά την ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων του που έχασε 0,2 μονάδες και το μερίδιο της μειώθηκε στο 3% ενώ η Κρητική αλυσίδα Χαλκιαδάκης στην οποία θέση έχει η Σκλαβενίτης διατήρησε τις δυνάμεις της και το μερίδιο της στο 1,5%.

Σε ό,τι αφορά στους υπόλοιπους παίκτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, το μερίδιο τους ξεπέρασε το ψυχολογικό φράγμα του 15% από 14,5% που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2020. 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 3 =