αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠιο ακριβά για τον επιβάτη αναμένεται να γίνουν τα 14 ελληνικά αεροδρόμια της Fraport

Πιο ακριβά για τον επιβάτη αναμένεται να γίνουν τα 14 ελληνικά αεροδρόμια της Fraport

Αυξήσεις στα τέλη χρήσης ανά επιβάτη που χρεώνει η Fraport Greece τις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποκάλυψε πως συζητά ήδη με τις αεροπορικές η παραχωρησιούχος.

Οι αυξήσεις αυτές θα αφορούν εκείνα τα αεροδρόμια όπου ολοκληρώνονται οι δεσμευτικές επενδύσεις τις οποίες έχει συμβατική υποχρέωση να ολοκληρώσει η Fraport Greece. Eιδικότερα, τα τέλη συζητείται να αυξηθούν από 13 ευρώ ανά επιβάτη στα 18,5 ευρώ αρχής γενομένης από 1ης Απριλίου του 2019, και τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι επενδύσεις εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του 2018 είναι αυτά των Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου.

Το επόμενο έτος και συγκεκριμένα από 1ης Απριλίου 2020 εκτιμάται πως θα εφαρμοσθούν οι ίδιες αυξήσεις στα τέσσερα αεροδρόμια όπου τα έργα εκτός απροόπτου θα έχουν ολοκληρωθεί, δηλαδή αυτά της Ρόδου, της Σκιάθου, της Σάμου και του Ακτίου.

Για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπου την Τετάρτη εγκαινιάστηκαν τα έργα για τον νέο τερματικό σταθμό αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ, η αντίστοιχη αύξηση τελών χρήσης ανά επιβάτη στις αεροπορικές υπολογίζεται ότι θα εφαρμοστεί από 1ης Απριλίου του 2021.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Fraport Greece και ελληνικού Δημοσίου, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η παραχωρησιούχος έχει το δικαίωμα αύξησης των τελών αυτών έως και 18,5 ευρώ σε κάθε αεροδρόμιο που ολοκληρώνει τις δεσμευτικές επενδύσεις.

Η πιστοποίηση της ολοκλήρωσης των επενδύσεων γίνεται από ανεξάρτητο μηχανικό και, ως εκ τούτου, δεν εξαρτάται ούτε από το Δημόσιο ούτε από τον παραχωρησιούχο. Η προβλεπόμενη διαδικασία, που περιλαμβάνει ήδη τα αεροδρόμια Καβάλας, Χανίων και Ζακύνθου, προβλέπει διαβούλευση με τις αεροπορικές, η οποία ξεκινά από 1ης Νοεμβρίου. Οι δε αυξήσεις και η εφαρμογή τους αναμένονται από 1ης Απριλίου του επομένου έτους.

Είναι άγνωστο κατά πόσον η αύξηση αυτή, που ουσιαστικά αντιστοιχεί σε 5 ευρώ ανά επιβάτη, θα απορροφηθεί στις αεροπορικές ή θα περάσει στην τιμή που καταβάλλουν οι καταναλωτές. Εκτιμάται πάντως πως στις γραμμές όπου υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, οι αυξήσεις ενδεχομένως να μην εμφανιστούν καθόλου στις τελικές τιμές των εισιτηρίων.

Τα παραπάνω έγιναν γνωστά στο περιθώριο της παρουσίασης της Fraport Greece του νέου έργου ανάπτυξης τερματικού σταθμού στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Το έργο, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, που εκτελεί ήδη η Ιντρακάτ, περιλαμβάνει την κατασκευή νέου τερματικού 34.000 τετραγωνικών μέτρων, την ανακαίνιση του υπάρχοντος που έχει επιφάνεια 24.000 τετραγωνικά μέτρα και την παράλληλη αύξηση τόσο των σημείων τσεκ ιν και της παραλαβής αποσκευών, όσο και ελέγχων ασφαλείας και εμπορικών χώρων.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσινέλ, και τον γενικό διευθυντή ανάπτυξης Γιώργο Δήλο, υπάρχουν ήδη ενθαρρυντικές ενδείξεις για νέες πτήσεις και εταιρείες.

Ηδη από αυτήν τη χειμερινή σεζόν η Lufthansa ξεκινά απευθείας πτήσεις μεταξύ Θεσσαλονίκης και Φρανκφούρτης.

Οσον αφορά την κρίση του 2018, οι επικεφαλής της Fraport Greece εκτιμούν πως θα κλείσει με άνοδο της επιβατικής κίνησης της τάξης του 10%, υψηλότερα δηλαδή από τις προ έτους προβλέψεις.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × one =