αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠερίεργο σκηνικό στην Lidl Ελλάς: Από την μια καταγγελίες εργαζομένων, από την άλλη ανακοινώσεις για «Κορυφαίο Εργοδότη»

Περίεργο σκηνικό στην Lidl Ελλάς: Από την μια καταγγελίες εργαζομένων, από την άλλη ανακοινώσεις για «Κορυφαίο Εργοδότη»

Σε ένα ομολογουμένως περίεργο σκηνικό είναι «πρωταγωνίστρια» η Lidl Ελλάς το τελευταίο χρονικό διάστημα. Μόλις πριν λίγες ημέρες γράφαμε εδώ στο It’s Possible για την καταγγελία που έκανε το Σωματείο Εργαζομένων LIDL Αττικής. Σε αυτή, αναφέρονταν ανάμεσα σε άλλα ότι εργαζόμενη βρέθηκε θετική στον Covid-19 και η εργοδοσία όχι μόνο δεν έκλεισε το επίμαχο κατάστημα, αλλά κράτησε τους πάντες ως τις 22:30 για να… καθαρίσουν. Ενώ στην ίδια ανακοίνωση περιγράφεται ένα κακό εργασιακό περιβάλλον μέσα στην πανδημία.

Τώρα, λίγες ημέρες αργότερα, η Lidl Ελλάς ανακοινώνει ότι «για 5η συνεχόμενη χρονιά βραβεύθηκε από το διεθνώς αναγνωρισμένο Top Employers Institute, ως Κορυφαίος Εργοδότης, σε Ελλάδα και Ευρώπη».

Το It’s Possible παραθέτει και τις δύο ανακοινώσεις παρακάτω, για να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Είναι βέβαια προφανές, ότι οι δύο πλευρές περιγράφουν μια εντελώς διαφορετική εικόνα.

Η πρόσφατη καταγγελία των εργαζομένων

«Συνάδελφοι-ισσες εργαζόμενοι στα LIDL

Το Σωματείο μας τις τελευταίες μέρες βλέπει με μεγάλη ανησυχία την αύξηση των

κρουσμάτων πανελλαδικά. Εμείς οι εργαζόμενοι στα LIDL όπως και στους υπόλοιπους

επιχειρηματικούς ομίλους είμαστε υποχρεωμένοι καθημερινά να πηγαινοερχόμαστε στη

δουλειά μας στοιβαγμένοι μέσα στα Μ.Μ.Μ. είμαστε αντιμέτωποι με την έκρηξη κρουσμάτων

μέσα στα καταστήματα, τα ελλιπή μέτρα ατομικής προστασίας, τα ανύπαρκτα υγειονομικά

πρωτόκολλα και την εργοδοτική αυθαιρεσία. Ζούμε με το φόβο μην νοσήσουμε και

μεταφέρουμε τον ιό στα σπίτια μας, στα σχολειά των παιδιών μας, στους καταναλωτές που

εξυπηρετούμε. Τα ένα – δυο κρούσματα ανά κατάστημα τώρα έχουν γίνει πολύ περισσότερα.

Οι καταγγελίες που φτάνουν στο σωματείο μας επιβεβαιώνουν με το πιο τραγικό τρόπο ότι τα

καταστήματα έχουν μετατραπεί σε χώρους υπερμετάδοσης του ιού και οι εργαζόμενοι σε

αυτά είμαστε πλήρως εκτεθειμένοι χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας για την υγεία

την δική μας, των οικογενειών μας αλλά και των καταναλωτών. Την ευθύνη για όλη αυτή την

κατάσταση την έχει αποκλειστικά η κυβέρνηση και η εργοδοσία. Τα μόνα πρωτόκολλα που

πιστά εφαρμόζει η εργοδοσία είναι τα πρωτόκολλα του κέρδους. Το γνωστό τροπάριο που

ακούμε τελευταία ‘’ ενεργούμε σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ” σημαίνει ότι κυβέρνηση και

εργοδοσία το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να μην θιχτούν τα κέρδη της LIDL και των

υπόλοιπων επιχειρηματικών ομίλων. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η εργοδοσία να

αξιοποιεί τα όποια υγειονομικά πρωτόκολλα υπάρχουν κατά το δοκούν τα όποια σε καμία

περίπτωση δεν εξασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια μας στους χώρους δουλειάς και τη

μη διασπορά του ιού. Η εργοδοσία της LIDL όμως δεν στέκεται μόνο εκεί αφού σε πρόσφατες

ενημερώσεις της προς το προσωπικό αναφέρει ότι σε περίπτωση κρούσματος κλείνει άμεσα το

κατάστημα στη πράξη όχι μόνο δεν εφαρμόζει αυτό που επικαλείται αλλά αντιθέτως κάνει ότι

είναι δυνατόν για να μην χάσει ούτε ένα ευρώ από την τεράστια κερδοφορία της.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ως συνέχεια αντιστοιχών πρακτικών του προηγούμενου

διαστήματος σε αλλά καταστήματα ήταν το περιστατικό που συνέβη στο κατάστημα της LIDL

στο Μαρκόπουλο όπου εργαζόμενη ενημέρωσε από τις 6 το απόγευμα την εργοδοσία ότι είναι θετική στον κορωνοίο και η εταιρεία όχι μόνο δεν έκλεισε το

κατάστημα άμεσα αλλά κράτησε και τους εργαζόμενους μέχρι της 10.30 το βράδυ για να

καθαρίσουν!!! Να λοιπόν συνάδελφοι που επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά αυτό που εδώ και

μήνες το σωματείο μας και το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα τονίζει έντονα ότι η διασπορά του

ιού είναι αποτέλεσμα των ανύπαρκτων ελέγχων και των υγειονομικών πρωτόκολλων που

εφαρμόζουν οι εργοδότες στους χώρους δουλειάς. Βέβαια συνάδελφοι ήταν τόσο μεγάλη η

ανησυχία της LIDL για το κρούσμα στο συγκεκριμένο κατάστημα όσον αφορά την υγεία και

την ασφάλεια των εργαζομένων ειδικά δε αυτόν που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες που δεν

την εμπόδισε να δώσει επίπληξη σε εργαζόμενη που ανήκει σε ευπαθή ομάδα ( καρδιοπαθείς )

με την αιτιολογία ότι μαζεύτηκε ουρά στο ταμείο της. Προφανώς η εργαζόμενη δεν τήρησε τα

υγειονομικά πρωτόκολλα για τα όποια κόπτεται δήθεν η LIDL!!!

Συνάδελφοι-ισσες

Ήρθε η ώρα να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να καταγγέλλουν στο σωματείο μας οποιαδήποτε εργοδοτική αυθαιρεσία.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ, ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.

ΤΟ Δ.Σ.»

Η ανακοίνωση των Lidl για την βράβευση τους:

Για 5η συνεχόμενη χρονιά η Lidl Ελλάς βραβεύθηκε από το διεθνώς αναγνωρισμένο Top Employers Institute, ως Κορυφαίος Εργοδότης, σε Ελλάδα και Ευρώπη. Και αυτό δεν είναι τυχαίο.

Η αλυσίδα, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και δύο δεκαετίες έχει αποδείξει έμπρακτα την υποστήριξή της προς τους εργαζομένους της, για τις αμοιβές που είναι από τις υψηλότερες στον κλάδο, για την εταιρική κουλτούρα που διαθέτει ο οργανισμός της, αλλά και για τις ευκαιρίες εκπαίδευσης και ανάπτυξης που προσφέρει στους υπαλλήλους της. Όλα αυτά, που αποτελούν μέρος της καθημερινότητας για την Lidl Ελλάς είναι τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει.

Τη φετινή χρονιά, το Top Employers Institute εντόπισε και βράβευσε πάνω από 1.600 κορυφαίους εργοδότες από 120 χώρες και εδάφη σε 5 ηπείρους. Λογικό αν αναλογιστεί κανείς ότι η Lidl Ελλάς και στα δύσκολα λόγω της πανδημίας απέδειξε εμπράκτως ότι οι εργαζόμενοί της αποτελούν την πρώτη προτεραιότητά της. Γι’ αυτό και διατηρεί ενεργή 24ωρη γραμμή υποστήριξης, ενώ τους τελευταίους 12 μήνες έχει διαθέσει πάνω από 6 εκατ. Ευρώ στους 6.400 εργαζομένους της σε επιπρόσθετες παροχές, υπό τη μορφή διατακτικών τροφίμων. 

Ποια όμως είναι ακριβώς εκείνα τα στοιχεία που καθιστούν τη Lidl Eλλάς Κορυφαίο Εργοδότη και για τη φετινή χρονιά;  

Το πρώτο είναι η επένδυση σε θέματα εκπαίδευσης και ανάπτυξης των εργαζομένων. Στόχος της αλυσίδας είναι όλες οι ομάδες εργαζομένων να έχουν στη διάθεσή τους τόσο τα εργαλεία όσο και τις ευκαιρίες: από online συστήματα εκπαίδευσης για τους εργαζομένους στα καταστήματα και τις αποθήκες, μέχρι προγράμματα ανάπτυξης ηγετών νέας γενιάς και πρόσβαση στην πλατφόρμα του LinkedIn Learning. Το δεύτερο, είναι η εξασφαλίσει της υγείας και της ασφάλειάς των εργαζομένων της.  

Το τρίτο είναι, το digitalization των HR διαδικασιών και οι νέοι τρόποι εργασίας, γεγονός που επιτεύχθηκε με την άμεση μετάβαση σε μία συνθήκη εξ αποστάσεως εργασίας – και γρήγορης προσαρμογής.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Η Lidl Ελλάς θα επενδύσει και φέτος περισσότερο από 1 εκατ. ευρώ στην εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων της, και πάνω από 4 εκατ. ευρώ σε προγράμματα και δράσεις ευημερίας για τους εργαζομένους της. Επίσης προγραμματίζει νέες προσλήψεις σε καταστήματα, logistics centers και γραφεία, ενδυναμώνοντας την παρουσία της στην ελληνική αγορά λιανεμπορίου και διατηρώντας σταθερούς μισθούς στο ακέραιο, οι οποίοι βρίσκονται σε επίπεδα άνω του μέσου όρου της αγοράς.

Τη φετινή χρονιά η αλυσίδα έχει θέσει δύο προτεραιότητες. Το Diversity and Inclusion και τη διττή εκπαίδευση. Αναφορικά με τα θέματα Diversity & Inclusion, εστιάζει στην περαιτέρω ενδυνάμωση των γυναικών στελεχών και στην ενίσχυση των δυνατοτήτων εξέλιξης εντός της εταιρείας. Σήμερα υπάρχουν 40% γυναίκες σε επίπεδο Μελών της Διοίκησης, 66% γυναίκες στο σύνολο του εργατικού δυναμικού, με ίσο μισθό με τους άνδρες συναδέλφους τους σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα.  

Παράλληλα, ετοιμάζει ένα πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης για απόφοιτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα. Στόχος είναι η στήριξη των νέων ανθρώπων ώστε να ενταχθούν πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην αγορά εργασίας, εξασφαλίζοντας υψηλές απολαβές και γρήγορη εξέλιξη.  Όλα αυτά καθιστούν τη Lidl Ελλάς επάξια μια εταιρεία στην οποία αξίζει κάποιος να εργάζεται.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − 10 =