αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠαρά το πρόστιμο- μαμούθ η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει τις αθέμιτες πρακτικές, λένε παράγοντες της αγοράς

Παρά το πρόστιμο- μαμούθ η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει τις αθέμιτες πρακτικές, λένε παράγοντες της αγοράς

Ούτε το πρόστιμο – μαμούθ των 30 και κάτι εκατομμυρίων ευρώ της Επιτροπής Ανταγωνισμού, -ένα από τα μεγαλύτερα που επιβλήθηκαν ποτέ σε επιχείρηση στην Ελλάδα- δεν δείχνει ικανό να συνετίσει την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία φέρεται να συνεχίζει τις αθέμιτες πρακτικές στην εγχώρια αγορά μπίρας. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που επικαλείται το Mononews.gr, η θυγατρική του ολλανδικού κολοσσού Heineken επιμένει να κινείται στα όρια της νομιμότητας και πολλές φορές πέραν αυτών, στην προσπάθειά της να προωθήσει τα σήματά της. Όπως λένε οι ίδιοι, ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να εφαρμόζει -ατύπως και υπογείως- αποκλειστικές συμφωνίες συνεργασίας με αρκετά σημεία καφεστίασης και ψυχαγωγίας, προσφέροντας «γη και ύδωρ» στους επαγγελματίες, κάτι που απαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά με βάση τα ηγετικά μερίδια που κατέχει.

Πρόκειται, επισημαίνουν, για κατάφορη κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της, αδίκημα για το οποίο και καταδικάστηκε πριν από περίπου τρία χρόνια και ύστερα από μεγάλη καθυστέρηση.

«Συμπεριφέρεται με τον ίδιο αλαζονικό τρόπο όπως και στο παρελθόν, με την ίδια αποικιοκρατική λογική, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τις αποφάσεις των Αρχών», σημειώνουν χαρακτηριστικά και καλούν τους υπεύθυνους να εφαρμόσουν όσα ορίζει ο Νόμος. Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο.

Βέβαια, κάποιοι δεν εκπλήσσονται από την στάση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η οποία όπως λένε δεν σεβάστηκε ποτέ τους κανόνες του ελευθέρου ανταγωνισμού ενώ απορρίπτουν την επιχειρηματολογία της διοίκησής της, ότι τα μερίδια της έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Ισχυρίζονται μάλιστα ότι το πρόστιμο παρότι μεγάλο δεν μπορεί να συγκριθεί σε καμία περίπτωση με τα υπερκέρδη που αποκόμισε η εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια, καταστρατηγώντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Κάποιοι μάλιστα ανεβάζουν τα κέρδη σε πάνω από 1 δισ. ευρώ για όλα αυτά τα χρόνια που λειτουργούσε σε βάρος των υπολοίπων παικτών αλλά και της ίδιας της ελληνικής οικονομίας.

Τις αθέμιτες πρακτικές της Αθηναϊκής, τις ένιωσε στο πετσί της η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης που αποφάσισε να σύρει την θυγατρική της Heineken στα ολλανδικά δικαστήρια, ζητώντας αποζημίωση ύψους 100 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, ενόχληση στην αγορά υπάρχει και για την τακτική που ακολουθεί η Αθηναϊκή όσον αφορά στις τιμές. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για «χτυπήματα κάτω από τη μέση», σε περιπτώσεις που η εταιρεία αισθάνεται ότι απειλείται.

Η άνοδος των 100% Ελληνικών ζυθοποιιών φαίνεται πως έχει θορυβήσει την ηγετική της ομάδα, η οποία αναζητά τρόπους πέραν της συμβολαϊκής καλλιέργειας κριθαριού, όπως η επανακυκλοφορία της Μάμος για να πείσει το καταναλωτικό κοινό –το οποίο όμως δεν φαίνεται να πείθεται- για την ελληνικότητά της.

«Είναι τουλάχιστον ύβρις να υποστηρίζει πως είναι ελληνική εταιρεία, τη στιγμή που ανήκει στη συντριπτική πλειονότητα στους Ολλανδούς της Heineken», αναφέρουν με έμφαση και προσθέτουν πως δεν είναι τυχαίο πως αρκετός κόσμος πιστεύει πως οι μπίρες της εταιρείας, όπως η Amstel, η Heineken, η Άλφα παράγονται σε τρίτες χώρες και κατόπιν εισάγονται στην χώρα μας.

Θυμηδία θεωρούν κάποιοι πως προκαλεί και η προσπάθεια της εταιρείας να περάσει το μήνυμα ότι στηρίζει τα δημόσια έσοδα και τις θέσεις εργασίας στη χώρα. Όπως λένε, η ζημιά που έχει προκαλέσει στην ελληνική οικονομία με την στάση της αλλά και στο συμφέρον του Έλληνα καταναλωτή εμποδίζοντας τον ελεύθερο ανταγωνισμό είναι απείρως μεγαλύτερη.

Επιπλέον, συμπληρώνουν, εδώ και λίγα χρόνια έκλεισε στην ουσία τη μονάδα στην Αθήνα, μετατρέποντάς την σε κέντρο διανομής και μείωσε δραματικά τον αριθμό των εργαζομένων της (σε περίπου 800 από 1.000 πριν από μερικά χρόνια).

«Είναι μύθος λοιπόν ότι στηρίζει διαχρονικά την απασχόληση, αφού και αυτή προσχώρησε στην τακτική των απολύσεων για να κρατηθεί όρθια από την πτώση της κατανάλωσης στη διάρκεια της κρίσης», υπογραμμίζουν με έμφαση ενώ χαρακτηρίζουν προκλητική την απαίτηση της εταιρείας να επιδιώκει μείωση των φορολογικών συντελεστών όταν τα κέρδη που παράγει πάνε απευθείας στο Άμστερνταμ, και κάποια ελάχιστα επενδύονται στην Ελλάδα.

Με άλλα λόγια, θεωρούν πως η Αθηναϊκή δεν διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες πολυεθνικές, οι οποίες λειτουργούν με αποκλειστικό γνώμονα το συμφέρον τους. «Τίποτα απ’ όσα κάνει, δεν γίνονται από φιλανθρωπία προς την Ελλάδα, αλλά επειδή την συμφέρει. Τόσο απλά», επισημαίνουν κλείνοντας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =